logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

logo breaking news


Dinsdag 28 april 2015 - Gastoptreden.
Zo gaaf: 25 jaar geleden kreeg ik op woensdagavond een belletje. De vraag was of ik als drummer even in wilde vallen bij een repetitie, want de drummer was niet lekker geworden en op zaterdag moest er een optreden gespeeld worden. Gedaan, veel lol gehad, lekker gespeeld maar Martin overleed helaas korte tijd daarna aan de gevolgen van een hersenvliesontsteking.

Het bandje bestaat nog steeds en er is me gevraagd of ik als gast bij hun jubileum optreden mee wil doen. Dat voelt als een eer en gevoelsmatig na al die tijd ook als eerbetoon aan Martin. De organisatie is in volle gang, we gaan er iets moois van maken en details volgen als ik zeker weet dat ik ze bekend mag maken...

Maandag 27 april 2015 - Koningsdag 2015.
Na jaren met Koninginnedag en vorig jaar ook met de eerste Koningsdag op pad te zijn met een band was ik dit jaar voor het eerst eens gewoon lekker thuis en eerlijk is eerlijk: hoe leuk het ook is om met een bandje muziek te maken, ik vond het eigenlijk best prettig om eens lekker niks te doen. Nou ja, niks... Daar kwam het dan natuurlijk ook niet van, want hier in en om het huis is altijd wel wat te rommelen. Ter gelegenheid van deze eerste officiële Koningsdag kwam ik het onderstaande filmpje tegen:



Verder is het natuurlijk Muzikale Maandag en in deze keer ga ik een beetje door in het verlengde dan twee weken geleden. Ik had toen wat rond zitten klikken op YouTube naar hits uit de jaren '80, maar dan net in een ander jasje en toen kwam ik ook deze uitvoering tegen van 'You spin me 'round' van Gemini Five. Origineel is het van Dead or Alive en werd het voor het eerst uitgebracht in 1984 in deze uitvoering, waar ik persoonlijk dan toch de voorkeur geef aan de rockversie van Gemini Five.

Zondag 26 april 2015 - Witte rook.
Het is officieel: na een hele zoektocht inclucief diverse audities is Gertjan Exters per 1 mei 2015 de nieuwe bassist van Hello George:

gertjan exters


Donderdag 23 april 2015 - Roken.
Het is en blijft een maf ding, dat roken en dan met name als je het niet meer wilt doen. Ik hou het nog steeds vol met de gedachte dat ik niet gestopt ben, maar gewoon even niet rook. Dat geeft geen dwangmatige gevoelens en ik kan als ik er zin in heb zo zonder schuldgevoel naar een winkel lopen en shag of sigaren halen. Daarnaast kan er op zo'n moment ook niemand gaan zeuren met de vraag: "Jij was toch gestopt?" en dat geeft dus alles bij elkaar over het algemeen een relaxed gevoel. Ik weet dat ik mezelf op deze manier voor de gek aan het houden ben, maar ik fop mezelf dan liever mentaal dan dat ik met nicotinepleisters of kaugom aan de gang ga. Zwart/wit schiet je er dan naar mijn idee nog niet zo heel veel mee op omdat de verslaving blijft, al is het natuurlijk wel iets gezonder omdat je de teer en dergelijke niet meer in je lijf krijgt. Nu had ik al niet de gewoonte momenten van na het eten en zo, dat scheelt maar zoals vandaag...

Een dag gewoon lekker gewerkt waarbij ik naast de normale klusjes ook nog wat extra dingen heb gedaan en eenmaal thuis ook nog even lekker in de tuin aan de gang, gewoon omdat het kon en omdat ik er zin in had. Het was rond een uur of zes dat ik daar mee klaar was en met het eten kon beginnen en dat moment geeft me dan het gevoel dat er een sigaartje bij hoort als een soort van afrondende ontspanning. Het slaat eigenlijk nergens op want echt nodig heb ik het niet, de kans is groot dat het enorm smerig is en daarnaast is de kans nog aanwezig dat het 'normale' roken dan ook weer gewoon van voren af aan begint. Allemaal redenen om het niet te doen en toch schiet zoiets ineens door m'n hoofd. Nu het nog vol zien te houden om daar niet aan toe te geven...

Dinsdag 21 april 2015 - Abbey Road.
De Abbey Road Studio's in Londen: waarschijnlijk het meest beroemde opname hok ter wereld. Hok in dit geval natuurlijk met alle respect want niet alleen zijn hier grote namen opgenomen, de opnames op zich zijn ook uniek vanwege de ruimte en de gebruikte opnametechniek. Als drummer en muziekliefhebber gaat m'n hartje bij het horen van deze naam vaak toch een stukje sneller slaan, want wat zou er mooier zijn dan daar eens binnen te kunnen cq mogen kijken?

Nou, dat kan! Google zorgt er in dit geval voor dat je virtueel in de hele studio rond kunt lopen en hier en daar zelfs ook interactief wat dingen kunt doen. Nieuwsgierig geworden? Check Google presents: inside Abbey Road.

abbey road studio


Maandag 20 april 2015 - Mötley Crüe.
Vandaag op muzikale maandag de band Mötley Crüe. Waarom? Wat mij betreft omdat die lui alles gaven wat ze hadden en die energie ook echt wel uitstraalden, alleen gingen ze letterlijk kapot aan sex, drugs en... nee in dit geval niet rock 'n roll maar alcohol. De band startte aan het begin van de jaren '80 en met wisselende bezettingen weten ze het voor zover ik weet tot aan de dag van vandaag nog vol te houden. Voor zover ik weet... want ze zijn vorig jaar begonnen met een afscheidstour en die zou tot ergens in dit jaar duren en dan is het wat de bandleden betreft echt klaar.

Live is de band echt één grote show, maar in de (afgerond) 33 jaar dat de band bestaat hebben ze eigenlijk maar één album uitgebracht wat een topper was en dan heb ik het over Dr. Feelgood wat in 1989 uit kwam. Van dat album geeft Kickstart my heart mij persoonlijk dan de meeste energie. Het gevoel van de zogenaamde 'feel good rock' in dit geval gebracht door de moeder van alle glamrock bandjes: Mötley Crüe. Niet in de auto hard aan zetten, want dat kost uiteindelijk geld...

Zondag 19 april 2015 - Onschuldig buurjochie.
Wat heb ik gelachen om dit mannetje: hij komt dagelijks bij zijn buurman een vraag stellen en die besloot dat eens te filmen :) Aangezien direct linken niet werkt: check hier het filmpje.

Zaterdag 18 april 2015 - HNR.
HNR staat in dit geval voor Het Nieuwe Rijden. Een manier van rijden met moderne voertuigen omdat de techniek zoveel anders is dan vroeger en daardoor de motoren ook zoveel anders zijn dan vroeger. Om dan het zuinigst te kunnen rijden, maar tegelijk wel gebruik te maken van het vermogen en geen files te veroorzaken is Het Nieuwe Rijden ontwikkeld en ik kan vanaf vandaag zeggen... het werkt. In mijn geval maakte het deel uit van m'n Code 95, maar de huidige leerlingen die in een auto of vrachtwagen stappen krijgen het standaard al mee. De cursus bestond in dit geval uit een deel theorie en een deel praktijk om op die manier uiteindelijk uit te vinden of je kunt besparen op de brandstofkosten en zo ja, hoeveel dat dan zou zijn.

De instructeur had een rit van ongeveer een uur gepland die ik in eerste instantie op m'n eigen manier moest rijden. Daarna was het tijd voor wat tips met daarbij het één en ander aan uitleg en begon de terugreis over hetzelfde traject, met als doel natuurlijk om de terugweg in ieder geval zuiniger te doen qua brandstofverbruik maar helemaal ideaal zou zijn als de gemiddelde snelheid ook nog eens iets hoger zou liggen. Nu ben ik absoluut geen wilde rijder en het brandstofverbruik tijdens het werk is helemaal niet zo gek, maar vanmorgen bleek dus toch dat het beter kan en daarom vanuit m'n werkgever gezien ook beter moet.

Besparen op brandstof is voor een werkgever immers de makkelijkste manier om geld te besparen omdat je er afgezien van deze training helemaal niks in hoeft te investeren en daarnaast is het natuurlijk beter voor het milieu. Ik had het eerste deel van de rit wat zenuwen en reed daardoor niet zo netjes als ik normaal zou doen, maar bij terugkomst bleek er een besparing mogelijk van 3 liter per 100 km al lag de gemiddelde snelheid wel 2 km/u lager. Hoe dan ook, 3 liter op 100 km is veel. Nog sterker, als je uitgaat van 100.000 km op jaarbasis praat je over 3000 liter brandstof minder en dan heb ik het in dit geval alleen nog maar over m'n eigen auto en niet over de ruim 60 collega's die ook nog dagelijks onderweg zijn. Als je dan dergelijke besparingen bij elkaar gaat tellen praat je stiekem toch over grote bedragen.

Alle vooroordelen ten spijt: Het Nieuwe Rijden heeft dus niets te maken met langzaam of misschien zelf sloom rijden, maar alles met het idee dat je een hekel aan stoppen moet hebben. Op tijd schakelen om hoge toeren te vermijden en gebruik maken van het uitrollend vermogen van een auto en dus (veel) eerder van je gas af dan je gewend bent scheelt al heel veel, maar als je dan ook nog door inzichtelijk te rijden niet hoeft te stoppen op kruisingen, bij rotondes of bij stoplichten telt de besparing alleen maar op. Kortom: ik vond het een leerzame dag en hoop dat ik in de praktijk dezelfde manier van rijden toe kan gaan passen en niet zomaar weer terug val in oude gewoonten.

Vrijdag 17 april 2015 - Lignum Drums.
Soms ontdek je iemand waar je alleen maar respect voor kunt hebben en de Belg Gert Breugelmans is zo'n persoon. Sinds 1999 timmert hij aan de weg met het merk Lignum Drums en dan zou je denken dat een trommel gewoon een rond ding met een vel er op is, maar als drummer kan ik je vertellen dat het niet zo eenvoudig is. Houtsoorten, houtdikte's, de hoek van de spanrand waarop het vel rust, gemonteerde hardware... het beïnvloed allemaal de klank die de drum uiteindelijk voort zal brengen. Het is dus op zich best wel een gedoe om als drummer je eigen geluid te zoeken, want diverse fabrikanten hebben allemaal hun eigen trukendoos maar naast deze massa productie heb je ook nog tal van kleine drumfabriekjes die ik dan een beetje voor het gemak en voor een groot deel om het respect 'drumbouwers' noem.

Gert is zo'n drumbouwer. Een man waar je als drummer terecht kunt als je iets zoekt wat écht op je lijf geschreven is en vorig jaar is hij begonnen met de productie van wat hij de 'Roman wells Oak snare' noemt. Het enige wat ik er qua klank van ken is de opname die op Youtube te vinden is en het verhaal achter deze snaredrum is natuurlijk al te gek te noemen, maar de klank doet me eigenlijk ook al best wel wat en dan heb ik hem in real life dus nog niet gehoord. Maar goed, er zal ook een prijskaartje aan hangen en na de hele verbouwing hier thuis en wat er nog aan zit te komen krijg ik dat financieel gewoon niet rond maar... een mens moet wat te dromen hebben. Check hier deze prachtige snaredrum.

Woensdag 15 april 2015 - Muzikale maandag.
Huh? Muzikale maandag op woensdag? Klopt: het was er maandag gewoon niet van gekomen, gisteren vergeten en vandaag had ik zoiets van 'oh ja...'. De reden dat ik op het nummer van vandaag kwam was dat ik op Youtube naar wat nummers uit de jaren '80 zat te zoeken en zo kwam ik op Blue Monday van New Order. Ik vond dat vroeger al een te gek nummer maar al die jaren had ik toch het gevoel dat er iets niet in zat.

Er mist iets aan het origineel en voor mezelf noem ik dat een soort 'vuiligheid' omdat het te netjes klinkt. Te clean, of weet ik hoe je het moet noemen... Al klikkend over verschillende nummers kwam ik ineens de versie tegen van Orgy en holy crap... die komt dan zeker wél tot z'n recht. Of het dan aan de tijd gelegen heeft waarin het origineel van New Order is uitgebracht weet ik niet, maar wat mij betreft hadden de producenten er direct zo'n versie van kunnen maken.

Zaterdag 11 april 2015 - Code 95 en oorsuizen.
Vandaag met het laatste theorie-deel voor Code 95 bezig geweest en pfff... wat was het weer een zit. In dit geval ruim 4.5 uur e-learning, waarbij je dus via internet de cursus volgt. Vroeger had ik les van meneer Van Hoften, hij gaf schei,- wis,- en natuurkunde en gaf in de examenklas van de MAVO het advies om niet te gaan werken maar om door te leren. Zijn motivatie: je krijgt spijt als je later in je vrije tijd met je snuffert op een mooie zomerdag in de boeken zit, terwijl je vrienden dan vrij zijn en hoe langer je wacht, hoe moeilijker het studeren zal worden. In zijn geval bleek het een praktijkvoorbeeld, want hij was degene die in de weekenden en avonduren zat te studeren terwijl zijn vrienden leuke dingen aan het doen waren. Ik moest terug denken aan deze uitspraak omdat het inderdaad niet meevalt ineens weer hele dagen in de boeken te zitten.

Hier thuis gaat het nog wel, maar ik kan me een dag theorie herinneren van het heftruck certificaat wat we op de rijschool moesten volgen waarbij ik met name in de middag toch serieus moeite had m'n ogen open te houden en laat ik er dan direct bij vermelden dat dit niet aan de betreffende docent lag. Maar goed, het zit er bijna op want er volgt nog één deel praktijk en dan zitten m'n uren er op en wordt het tijd om een nieuw rijbewijs aan te vragen waar de Code 95 uiteindelijk op wordt bijgeschreven.

Dan oorsuizen: ik heb er last van en laat ik eerlijk zijn... af en toe hoor en lees ik wel eens over mensen die er ook last van hebben, maar die hebben er dan écht last van. In mijn geval gaat het om een gehoorbeschadiging die een irritante piep in m'n oren achter heeft gelaten, maar meer dan irritant is het niet. Okee, af en toe zwaar irritant maar het is absoluut niet zo dat ik er niet door kan functioneren of wat dan ook. Nu kwam ik via Facebook vandaag het onderstaande artikel tegen van Nieuwsblad.be en het gaat om een artikel wat al op 1 augustus 2014 geplaatst is, maar dat mag voor mij de pret niet drukken.



Oplossing in zicht voor oorsuizen

oorsuis apparaat


Er lijkt eindelijk een oplossing in de maak voor chronische tinnitus. Een Amerikaans bedrijf heeft een apparaat ontwikkeld dat het oorsuizen moet verhelpen. De eerste tests zijn alvast beloftevol: meer dan de helft van de proefpersonen werd van ‘de piep’ afgeholpen.

Tinnitus, ook wel oorsuizen genoemd, is een aandoening waarbij je sis-, fluit- of pieptonen te horen krijgt in één of beide oren. De kwaal wordt voornamelijk veroorzaakt door langdurige blootstelling aan lawaai. Volgens de officiële cijfers zou on­geveer tien procent van de Belgen al eens last hebben van tinnitus.

Tot voor kort werd chronische tinnitus als ongeneeslijk beschouwd, maar daar lijkt nu verandering in te komen. Het Amerikaanse bedrijf MicroTransponder heeft een apparaat ontwikkeld, The Serenity System, dat het oorsuizen moet verhelpen. Het gaat om een zender, zo groot als een luciferdoosje, dat gekoppeld is aan een hoofdtelefoon. Het toestelletje stuurt voortdurend stimuli, korte piepjes, naar de nervus vagus, een van de twaalf zenuwen die direct uit de hersenen ontspringen. Door die tooncyclussen worden de hersenen als het ware geherprogrammeerd en aangeleerd om de oorsuizingen te ne­geren.

De zendertjes zijn nog niet op de markt verkrijgbaar, maar eerste tests zijn veelbelovend. Ongeveer de helft van de proefpersonen was volledig verlost van ‘de tuut’. Nu treedt een volgende testfase in werking. Als alles goed gaat, komen de apparaatjes in 2015 op de markt.



Waarom ik het nu pas lees... Tja, het is niet zo dat ik driftig op zoek ben naar een oplossing omdat ik inclusief het probleem gewoon kan functioneren, maar het zou op zich erg prettig zijn als ik er vanaf zou kunnen komen. Ik kan me nog herinneren dat ik een tijd geleden met Linda en de honden in de bossen rond Dwingeloo liep en dat ze genoot van de stilte. Dat kan, maar die stilte is er voor mij dus nooit en het lijkt me dan heerlijk om dat ook mee te kunnen maken. Conclusie: ik ga dit eens in de gaten houden :)

Vrijdag 10 april 2015 - Pfff...
De werkweek zit er weer op en ik zal eerlijk zijn: zo druk en hectisch als het vorige week was, zo rustig was het deze week. Het punt is dan alleen dat ik hier thuis altijd wel iets te doen heb en afgelopen week moest m'n mosveld het ontgelden. De term is dan wellicht nog iets overdreven, maar na vijf jaar alleen maar grasmaaien lag er toch een behoorlijk tapijt aan mos in de tuin en daar had ik afgelopen week dus tijd voor om dat er 'even' tussenuit te halen. Wat een klus is dat verticuteren zeg... niet te geloven. Ik had al even online zitten kijken voor een electrische verticuteermachine, maar die zou ergens rond de 100 euro moeten kosten. Op zich valt dat nog wel mee, maar als ik er dan voor mezelf tegenover zet dat het ding het hele jaar in de schuur in de weg staat om één dag per jaar gebruikt te worden dan heb ik zoiets van: laat maar.

Aan het begin van de week dus thuis gekomen met een ouderwetse verticuteerhark, graszaad en organische mest om de bende eens te lijf te gaan en dat heb ik geweten ook. Vanmiddag heb ik het laatste stuk af kunnen ronden, maar heb het voor deze week dan toch weer behoorlijk gehad ondanks dat het een rustige werkweek was. Wat op zich wel lekker was: de temperatuur begon de afgelopen dagen ineens op te lopen en vanmiddag was ik bij 18 graden en een zonnetje dus lekker in de tuin bezig. Na de storm, regen en ellende met het dak van de vrachtwagen vorige week lijken de omstandigheden zoals vandaag dubbel zo lekker. Van korte duur, dat weer wel want de temperatuur gaat weer naar beneden maar op morgen na schijnt het over het algemeen wel droog te blijven. Nog even genieten dus...

Maandag 6 april 2015 - Tweede paasdag.
Dit is één van de dagen waarop Nederland besluit er massaal op uit te trekken en serieus... ik ben dan het liefste maar gewoon thuis. Ook dit jaar is me dat weer gelukt en heb ik lekker rond de deur kunnen rommelen bij temperaturen die achter het huis toch echt best lekker waren. Okee, officieel was het maar een graad of 14 geloof ik maar dat mocht bij mij de pret niet drukken. Gras moest gemaaid worden en daarnaast had ik nog een hoop rommel liggen van de verbouwing wat opgeruimd moest worden. Dat is nu in ieder geval uitgezocht en een deel ervan heb ik in de auto staan om naar de milieustraat te brengen. Conclusie: lekker na kunnen genieten van het optreden van gisteren én lekker kunnen rommelen. Wat wil je nog meer op zo'n vrije dag?

Verder is het vandaag maandag, dus moet ik mezelf houden aan 'muzikale maandag' en het zal best eens voorkomen dat ik wat dingen noem die eerder al voorbij zijn gekomen, maar daar moet je dan maar even doorheen prikken. Vandaag wil ik een cover van Daft Punk onder de aandacht brengen en dan één van het nummer Lucky. Toen ik het origineel de eerste keer hoorde had ik zoiets van 'dit kan niet nieuw zijn', maar voor zover ik het begrepen heb is het dat toch echt wel. In mijn beleving zou het zomaar een nummer van de Jackson Five of voor mijn part van Michael Jackson zelf kunnen zijn, maar dat zal dan wellicht letterlijk tussen m'n oren zitten.

Maar goed, het gaat op deze muzikale maandag allemaal om wat Andre Antunes en wat hij met het nummer gedaan heeft want hij heeft het voor elkaar gekregen om 10 beroemde gitaristen in zijn versie van Lucky te verwerken. Hij speelt het allemaal zelf, maar de stijl en riffs van de diverse gitaristen zijn zo vreselijk herkenbaar én goed toegepast dat deze versie zeker het vermelden waard is.

Overigens... Normaal plaats ik video's gewoon als video op deze site zodat ze direct te bekijken zijn, maar in dit geval kunnen video's vaak niet op externe websites worden weergegeven en moet je dus alsnog naar Youtube om de video te kunnen zien. Vandaar m'n keus om ze maar als link weer te geven, want dan is het altijd goed. Tenminste, zo lang de video online staat natuurlijk maar dat is dan weer een heel ander probleem waar weinig rekening mee valt te houden behalve dan alle video's downloaden en die intern hosten. Maar goed, deze site wordt dan niet door hele grote aantallen mensen bekeken maar ik ga er vanuit dat de provider waar de site draait er (afgezien van het feit of het wel mag ivm de rechten en zo) niet helemaal blij van zal worden als ik dit soort video's op de server zet. Vandaar deze keus...

Zondag 5 april 2015 - Kempensessie 2015.
Na een enorm hectische werkweek was ik vrijdag gelukkig toch op een mooie tijd klaar en dat kwam mooi uit in verband met het in huis halen van de boodschappen en dergelijke, want er stond immers een lang en vol weekend voor de deur. Gisteren begon dat weekend met een repetitie met Hello George in Eindhoven en het klinkt misschien juist saai omdat ik het regelmatig schrijf, maar die repetitie was weer ouderwets gezellig. Ontspanning en toch knap gewerkt, daar kwam het gisteren op neer en met name dat laatste hadden we nog even nodig voor het optreden van vandaag tijdens Kempensessie 2015 waar we een set van The Scéne speelden als eerbetoon aan Thé Lau.

En al zeg ik het zelf: een eerbetoon werd het. We hebben wat mij betreft zelden zo lekker gespeeld, maar daar kan voor mij persoonlijk ook aan vast hangen dat juist dit optreden het laatste was met onze bassist Léon. Het was aan de ene kant een feestje, maar aan de andere toch dubbel omdat we een tijdperk afsluiten. Misschien ben ik te sentimenteel of maak ik er een groter drama van dan nodig en niks ten nadele van Ruud die bij de eerste repetities de bas voor zijn rekening nam, maar dit is het clubje waarmee Hello George uiteindelijk begonnen is. Het clubje mensen wat lol heeft in muziek maken en een bepaalde klik onderling heeft die uiteindelijk maakt wat het is.

Wat dat dan precies is... dat is juist zo moeilijk uit te leggen en daarvoor moet je het bandje wat mij betreft gewoon een keer komen zien. Overigens stopt de band niet na het vertrek van Léon en zijn we inmiddels ook begonnen met de audities waarbij we op zoek zijn naar een goede vervanger. Bassisten zijn dun gezaaid op dit moment, maar we gaan die vervanger vinden... dat is zeker. Wat ook zeker is: Léon, bedankt voor je muzikale en persoonlijke inzet binnen Hello George!

Oh, er zullen binnenkort wel foto's en filmpjes naar boven komen drijven van dit laatste optreden en een selectie ervan zal ik hier uiteraard plaatsen :)

Donderdag 2 april 2015 - Naweeën.
De vierde hectische dag op rij vandaag en dat kwam eigenlijk omdat er materiaal van eergisteren nog afgeleverd moest worden bij een klant omdat het in verband met de schade aan het dak niet gelost was. Er was afgesproken dat dit eerste werk zou gebeuren en ik kan me daar zeker iets bij voorstellen, maar aan de andere kant zorgde het voor behoorlijk wat vertraging. Later in de ochtend geland bij een export terminal in de Antwerpse haven en daar stond ook een paar honderd meter auto's te wachten om gelost te worden, dus dat schoot ook al niet op. Door naar de derde en... net in de middagpauze.

Op dat moment wist ik zeker dat ik de laatste niet meer binnen de normale tijd zou redden, maar een belletje met de planning zou uiteindelijk verlichting brengen. Uiteindelijk, want tot het eind van de middag heb ik me het schompes zitten trappen om toch nog redelijk op tijd te zijn en dat maakt m'n humeur op dat moment niet per definitie beter. Maar ja, ik werd bij de laatste klant door iemand ontvangen die er volledig ontspannen bij stond en er totaal geen probleem van maakte dat hij even langer had moeten blijven. Toen realiseerde ik me weer eens het nut van goede communicatie. Op tijd bellen, een planner die weet wat hij moet doen en dat ook daadwerkelijk doet waardoor je waar kunt maken wat je belooft: toch het materiaal nog bij de klant zien te krijgen en dan is iedereen uiteindelijk blij. Bijna weekend...

Woensdag 1 april 2015 - Storm vs dak.
Zal ik de eindstand er gelijk maar bij vermelden? Het werd gisteren al vroeg in de ochtend 1 - 0, want toen waaide tijdens een breedtetransport het dak van de vrachtwagen. Tenminste, er af is wat overdreven want hij zat aan de zijkant nog wel vast maar veel scheelde het niet en je wordt er als automobilist volgens mij niet vrolijk van als je ineens zo'n zeil op je voorruit hebt liggen. Hoe dan ook: het werd een kwestie van repareren om veilig verder te kunnen en daar ging het eigenlijk mis.

Wat qua planning een rustige rit was werd in dit geval een rit waar ik niet alleen laat van terug was, maar daarnaast ook gewoon niet af kreeg. Eén adres bleef er over en dat was op zich helemaal niet gek, maar toch op één of andere manier frustrerend. Je bent immers onderweg om iedereen van materiaal te voorzien en het werk af te krijgen, maar aan de andere kant moet je jezelf bij deze vorm van overmacht wel gewoon neerleggen. Met dat laatste heb ik dan stiekem toch wat moeite...

Vandaag weer op pad en het wilde maar niet met dat dak. Uiteindelijk kwam ik terecht bij de 'thuisdealer' van m'n werkgever als het gaat om zeilen en daar wisten ze het probleem uiteindelijk compleet op te lossen. Er was een verkeerde pees gebruikt waardoor het zeil niet wilde schuiven en daarnaast was die ook nog op de verkeerde plaats gezet waardoor er een vreemde vouw in het dak zat en er daardoor zoveel spanning op stond dat het dak nog wel open kon, maar alleen met heel veel moeite weer dicht. Vandaag dus pas de gelijkmaker en ik hoop dat het qua werk de komende dagen wat beter gaat lopen, want drie dagen op rij alleen maar tobben is niet lekker voor je humeur kan ik melden.