logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

logo scania


Op zich vind ik Scania een hele fijne auto om mee te werken en inmiddels ben ik bezig met m'n derde nieuwe vrachtwagen van Scania. Er werd in dit geval weer gekozen voor een motorwagen met vier assen, alleen is de verdeling anders om op deze manier beter uit te komen met de aslasten.

Het gaat om een Scania G370, oftewel een G370 B8x2/*6NB 17N zoals hij dan voluit heet. Dat is een auto met een dagcabine inclusief een klein bed om te rusten en de cabine is daarom ook wat hoger dan de gewone dagcabine. Het is een uitvoering van 370 pk en dat is 10 pk minder dan bij de vorige, maar het koppel ligt beduidend hoger en uiteraard voldoet hij qua uitstoot aan de laatste Euro 6 norm.

De laadbak is volledig gereviseerd en over gezet van de vorige auto, want ook in dit geval moet ik er platen tot 3 meter breed gewoon droog mee kunnen vervoeren. Deze speciaal daarvoor gebouwde laadbak bleek constructief gezien nog meer dan goed genoeg om nog een keer op een auto dienst te doen.

scania p380 lossen enci maastricht daemen maasbree

Maargoed, een rondje rond de nieuwe auto zoals hij bij Beers in Venlo is binnengekomen. Of eigenlijk: het chassis en de cabine, want meer was het op dat moment nog niet:

scania chassis g 370

g 370 chassis scania

Later bij Arton, waar de bak al gereviseerd was en de zeilen er net in zaten:

G17N cabine

G 380 17N

En dat geeft dan uiteindelijk dit resultaat:

G17N cabine

G 380 17N