logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

logo breaking news


Woensdag 6 februari 2013 - Werk.
Soms is het gewoon onmogelijk om je werk te doen als chauffeur en vandaag was zo'n dag: er was hier en daar weer een paar centimeter sneeuw gevallen en ondanks dat die vrij snel verdwenen was bleven de files vandaag hardnekkig staan met hier en daar zelfs vertragingen van anderhalf tot twee uur. Ik zat vandaag in Zeeland en België en vertrok met een redelijke puinhoop, maar richting Oosterhout werd het eigenlijk steeds beter en toen ik na het laden Breda voorbij was leek het wel of er geen sneeuw bestond. Niks te zien...

Ik had er in dit geval dus geen last van, maar dat soort vertragingen haal je met een planning echt nooit meer in. Het enige waar ik vandaag mee te maken had was een omleiding in de buurt van Aalst (B) en je moet daar even door wat smalle dorpjes heen. Op zich lukt dat best als iedereen zich een beetje aanpast en als je elkaar waar nodig de ruimte gunt, maar wat ik dan echt niet snap is dat mensen die achter me staan er gewoon omheen willen terwijl je op dat moment in een rij staat te wachten voor een paar geparkeerde auto's waar je niet omheen kunt in verband met tegemoedkomend verkeer.

Om het kort samen te vatten: het werd een behoorlijke puinhoop... Een vrouw achter me had blijkbaar weinig geduld en besloot spontaan te gaan rijden, alleen kwam ze precies op dat moment tegemoedkomend verkeer tegen waardoor ze geen kant meer op kon. Ja, terug naar haar plaats achter me maar degene die achter haar stond had inmiddels aangesloten, dus dat ging niet meer. Eén voor één dacht iedereen blijkbaar zoiets van 'zoek het maar uit', waardoor de vrouw steeds verder naar achteren moest rijden om er uiteindelijk dan toch tussen gelaten te worden.

Om eerlijk te zijn had ik er wel een beetje lol in dat ze ineens 15 auto's ofzo naar achteren stond in plaats van dat ze snel iedereen voorbij zou rijden, maar aan de andere kant vind ik het zo'n totaal onbegrijpelijke actie. Wij (in de zin van: de mensen die voor haar stonden) staan daar toch ook niet voor de grap op straat stil? Geduld is in dergelijke situaties gewoon echt een schone zaak en je ontkomt niet aan wat vertraging. Maar goed, die is in zo'n omleiding gelukkig een héél stuk minder dan de vertragingen waar ik het eerder over had. Morgen weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen en de sneeuw is inmiddels compleet verdwenen, dus daar hoeven we voorlopig even geen rekening mee te houden.

Dinsdag 5 februari 2013 - Even bij babbelen.
Laat ik beginnen met vorige week donderdag: toen hadden we met Jamm een repetitie, maar dat werd in dit geval een auditie. Voor twee gitaristen dan, die langs wilden komen. Op een enkel nummer na wat niet liep was het een goede avond en we hebben van de kandidaten een goede indruk kunnen krijgen. Voor mij persoonlijk weet ik al wie het zou moeten worden, maar ja... Het heeft niet zoveel zin daar hier op dit moment op in te gaan, aangezien de audities nog in volle gang zijn.

Vorige week vrijdag was een klote dag, iets anders kan ik het niet noemen. Het gedoe met Kajsa speelt nog steeds in m'n hoofd en ik slaap daar regelmatig enorm slecht door. Iets wat op deze vrijdag eruit kwam, want ik was compleet door de wekker heen gegaan en een toch al drukke werkdag werd daardoor ineens een héle drukke werkdag. Toch wist ik alles binnen de beschikbare tijd klaar te krijgen, maar ik moet eerlijk toegeven dat dit soort dagen niet bijdragen aan wat voor feestvreugde dan ook. Het is gewoon de hele dag door vliegen en zorgen dat je nergens onnodig stil hoeft te staan en die stress neem je uiteindelijk toch mee. Maar goed, zoals ik als schreef kwam uiteindelijk toch alles nog goed en kon ik aan een mooi weekend gaan beginnen.

Nog redelijk versleten ging ik op zaterdag naar Eindhoven voor een repetitie met Hello George, maar de sfeer was daar zo vreselijk goed en het liep allemaal zo lekker dat die repetitie meer energie opleverde dan dat het kostte. Kortom: wat dat betreft met een goed gevoel weer naar huis, alleen liep de rem van m'n auto rechtsvoor aan en de boel werd daardoor nogal warm. Afgelopen zomer hebben ze in de garage de boel al een keer gangbaar gemaakt en het was een gok, maar uiteindelijk moest er dus toch een nieuwe remklauw op.

Dat is vandaag geregeld, dus voorlopig kan ik er weer even tegen. Tenminste... ik ben inmiddels toch redelijk serieus aan het rondkijken voor een ander karretje, want bij de garage waren ze voor me aan het informeren geweest wat ik op dit moment nog voor m'n huidige auto terug kan krijgen en daar wordt je gewoon niet vrolijk van. Goed, het karretje is inmiddels 15 jaar oud en heeft hier en daar wat plekjes, maar aan de andere kant heeft hij relatief weinig gereden. Toch wordt de reparatie van zo'n remklauw relatief dan een dure reparatie, maar niet repareren heeft in dit geval niet zoveel zin. Dit jaar zal ik hier vast nog wel wat meer over schrijven...