logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

logo breaking news


Zondag 29 januari 2006.
Vanmorgen zwaar enthousiast in de auto gesprongen om in Oss de tourtocht te gaan doen die georganiseerd wordt door Mountainbike Club Oss. Vorig jaar hadden ze het daar goed voor elkaar, dus dat zou nu ook zo moeten zijn en dat klopte gigantisch :-). Een tocht door een mooi gebied en ook nog bij een club die organisatorisch alles gewoon perfect voor elkaar heeft. Het eerste deel van de tocht was allemaal vrij vlak, maar na de pauze kwam het echte werk met allemaal korte heuveltjes.

Voor mij persoonlijk zou het eerste deel gigantisch hard gaan, maar in het tweede deel was er nogal wat ellende. M'n achterderailleur schakelde niet zoals hij zou moeten (waarschijnlijk als gevolg van een versleten binnenkabel, dus die moet ik deze week even vervangen) want op het moment dat ik terug schakelde ging de derailleur even later nog een versnelling terug en met het zwaarder schakelen ging het eigenlijk hetzelfde. Lastig als je net in een klim zit en je fiets gaat dan ineens zwaarder trappen... Maargoed, dat probleem zal ik deze week nog wel even oplossen en dan moet het volgend weekend weer gesmeerd lopen. Nog meer ellende zou er komen omdat ik op een gegeven moment in een diep spoor terecht kwam wat ook nog eens keihard was geworden als gevolg van de vorst. Conclusie: Harre ging daar dus gewoon even heeeeeeeeel hard onderuit. Gelukkig kon ik daarna wel verder fietsen, maar het ritme waar ik in zat kon ik gewoon niet meer te pakken krijgen. Je kunt jezelf op zo'n moment trouwens wel heel gelukkig prijzen met een helm en wat beschermende kleding, want die heb je dan echt niet voor niks aan.

Maargoed, toch weer een hoop schik gehad en het tochtje was 47.95 kilometer lang en met een gemiddelde van 20.8 km/u heb ik daar uiteindelijk 2 uur 18 minuten en 4 seconden over gedaan, terwijl de maximum snelheid op het parcour op 37.4 km/u lag. Toch jammer van die valpartij, want het was echt een parcour om lekker snel te kunnen rijden maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben.

Het seizoen van de tochtjes komt trouwens alweer behoorlijk aan z'n eind. Volgende week nog een beetje ploeteren in Eersel en daarna zijn er nog een stuk of 4 die voor mij redelijk in de omgeving zijn en leuk zijn om te doen. Daarna praten we alweer over begin april en dat is de tijd dat ik het schema voor de trainingen eens ter hand ga nemen.

Zaterdag 28 januari 2006.
De afgelopen week een vreemde week gehad, want er zaten nogal wat dingen tegen zoals een geblokkeerde pinpas, spullen gejat van de vrachtwagen, lekkage aan m'n bed, parkeerplaats regelen voor m'n auto. Nouja, laat ik het maar gewoon kort samenvatten en neerzetten dat er nogal wat dingetjes niet lekker liepen maar dat heb ik vandaag weer aardig ongedaan gemaakt.

Eerst maar begonnen met uitslapen (relatief gezien dan, want ik was er toch nog om 08.00 uur uit) en daarna lekker wat gegeten, onder de douche gesprongen, spullen in de auto geladen en een leuke repetitie gehad met de band. Constructief gezien hebben we dit keer niet veel gedaan, maar het liep verder lekker en het was gezellig en daar draait het dan toch allemaal om. De voorbereidingen op het feest gaan steeds een beetje verder, alleen moeten we nu toch eens een keer bij elkaar kruipen om de details in te gaan vullen en dat gaat als het goed is met een week of twee gebeuren.

Maandag 23 januari 2006.
Een goed begin is het halve werk? In dat geval staat me deze week nog heel wat te wachten vrees ik, want een stel onverlaten (achja, laat ik het netjes houden) is afgelopen weekend bezig geweest met het slopen van m'n vrachtwagen. Toen ik vanmorgen wilde vertrekken kwam ik tot de ontdekking dat er drie kleppen aan de rechter zijkant weg waren, de tankdop was opengebroken en er was diesel verdwenen en ook de ruitensproeiervloeistof scheen nogal interessant te zijn, want ook die tank was open.

Mooi klote op deze manier (ik druk mezelf nog steeds netjes uit...) want uitgerekend vandaag moest ik een heleboel schijven laden en dat dus allemaal zonder die zijkleppen. Kwestie van goed vastzetten zou je zeggen, maar dat valt niet mee als het allemaal schots en scheef op de auto staat. Je trekt met een paar spanbanden dan meer van een pallet af dan dat je er dingen mee vast zet en als er ineens een ton of twintig van die stalen onderdelen de weg op komt rollen dan is dat natuurlijk ook weer geen succes.

Maargoed, om een lang verhaal kort te maken: Melding van het geval gemaakt bij m'n werkgever en die is op dit moment bezig om een paar andere kleppen te regelen. Het zijn geen standaard producten, dus ik ben benieuwd hoe lang ik zonder die dingen rond moet rijden. Naast de melding bij m'n werkgever natuurlijk ook aangifte gedaan bij de politie en verder moeten we maar weer zien waar het schip strand. (Waar Wim gelijk achteraan zou zeggen: Hopelijk op de Bahama's!). Morgen zit de dag weer vol met een rit naar Groningen en Friesland, alleen zal het met het laden nog wel een poosje puzzelen zijn...

Zondag 22 januari 2006.
Vanmorgen vroeg het bedje uit om te gaan crossen in Apeldoorn en het was het vroege opstaan zeker waard! Wat een mooie route door de bossen van Apeldoorn en omgeving en ook nog een organisatie die alles goed voor elkaar heeft. Die man van Beeldnieuws was er ook weer eens bij, dus ik moet de aankomende dagen eens even wat tijd er voor uittrekken om te kijken of er een foto van me gemaakt is. Een compleet verslag van deze tocht zoals ik het ook op ťťn van de forums heb neergezet is inclusief wat foto's hier te bekijken. Het is alleen jammer dat ik van de stukken singletrack geen goede foto's heb kunnen maken, maar dat zal ik bij een andere route nog wel eens doen. Het weer was nogal donker vandaag en in het bos is dat alleen maar erger, wat de foto's weer niet ten goede komt.

Waar ik ook net achter kom is dat de registratie en activering van m'n nieuwe domeinnaam helemaal klaar is! Vanaf nu is deze pagina dus te bekijken via www.gvanwilligen.nl!!

Zaterdag 21 januari 2006.
Vandaag hard gewerkt ook al was het zaterdag. Haha, nouja gewerkt... het is maar voor de hobby want ik ben hard op zoek geweest naar informatie die nodig is voor artikelen voor de Virushelp nieuwsbrief. De eerstvolgende moet ergens halverwege of eind februari uitkomen, dus ik heb nog even de tijd maar om er op de laatste nipper nog aan te beginnen schiet vaak niet op. Qua nieuwe virussen komt er eigenlijk niets bijzonders uit de laatste tijd, dus wellicht dat ik ook nog iets moet verzinnen wat in plaats van de virusbespreking komt.

Donderdag 19 januari 2006.
Het getal 666 zou volgens de bijbel het getal van het beest moeten zijn. Een heidens beest in dit geval wat in de eindtijd zijn rol zal spelen. Maargoed, hoe kom ik daar bij? De kilometerstand van m'n vrachtwagen staat op 666 (in dit geval gaat het om 666.000 kilometer) en het was afgelopen dinsdag een drama. Op de 'normale tijd' (06.30 uur) geladen in Oosterhout en tijdens het laden had ik nog wat koelvloeistof bijgevuld. Toch maar even in de gaten houden, dacht ik bij mezelf en dat bleek nodig. Hard nodig zelfs, want later in de ochtend zou de lekkage zo groot zijn dat in een tijd van een half uurtje het controle lampje op het dashboard al weer aanging. Bovenop de motor was niets te zien en omdat het regende had aan de onderkant kijken natuurlijk niet zo'n zin.

Gebeld met Cor (de monteur bij Daemen) en ik had bij het binnenrijden van Terneuzen een dealer zien zitten waar ik eventueel naar toe zou kunnen gaan. Toch eerst maar even gelost bij de klant en daarna snel naar de garage, want als het om een kleinigheidje zou gaan dan was het wellicht mogelijk om voor etenstijd weer op pad te zijn. Dit bleek echter niet mogelijk omdat het euvel de waterpomp was die helemaal versleten was. De pomp was op voorraad, maar bij demontage bleek ook het pomphuis zo ver beschadigd dat het ook vervangen moest worden en dat was dan natuurlijk net niet op voorraad. De dealer die het dichtste bij zat en hem wel op voorraad had bleek in een klein dorpje ten zuid-westen van Gent (B) te zitten en daar ben ik dus naar toe gereden om dat pomphuis te halen.

Al met al werd het 18.00 uur voor ik een keer uit Terneuzen kon vertrekken en toen moest er nog gelost worden in Zwijndrecht (niet in Nederland, maar in BelgiŽ) en nog wat geladen worden in Oudenbosch. Al met al om kwart voor tien 's avonds weer thuis en de volgende ochtend om kwart over vijf weer in de auto om vroeg te gaan laden in Oosterhout. Niet helemaal zoals het hoort, maar nood breekt wet zullen we maar zeggen. Het laden ging snel en de dag verliep ook als vanzelf, dus dat maakte weer het ťťn en ander goed maar de planning van het fietsen had ik toch maar even aangepast.

Het heeft gewoon niet zoveel zin om na zulke dagen nog te gaan trainen ook, dus had ik dat maar doorgeschoven naar vandaag en dat bleek op zich een wel aardige keus want al na een half uurtje zat ik lekker in een ritme en heb de training op 75% van de maximale hartslag in anderhalf uur op m'n gemak vol kunnen maken. Daarbij heb ik 35.9 kilometer gefietst met dus een gemiddelde van 23.9 km/u. Ik was trouwens te laat thuis om nog buiten te gaan fietsen, dus heb ik deze training op de spinningbike gedaan. Voor zondag is het de bedoeling om in Apeldoorn mee te doen aan de tourtocht. Dat is een hele mooie en ik zal er zeker voor zorgen dat ik de camera meeneem om hier en daar wat foto's te maken. Een nadeel is wel dat het nogal een stukje rijden is en dat ze al om negen uur beginnen met inschrijven, dus wat wordt een kwestie van op tijd vertrekken. Maargoed, eerst maar eens de laatste werkdag van de week door zien te worstelen (grin) en dan kunnen we daarna lekker weekend gaan vieren.

Maandag 16 januari 2006.
De registratie van de de domeinnaam www.harre.tk is natuurlijk best grappig, maar het blijft lastig dat er van die pop-ups verschijnen en daarnaast heb ik zelf al een paar keer ondervonden dat de pagina gewoon niet te bereiken is en heb ik ook van diverse mensen een mail gehad dat ook zij af en toe problemen hadden en dat er dan alleen een blanco pagina te zien is. Vandaar dat ik er toch maar voor gekozen heb een .nl domeinnaam aan te vragen en vandaag heb ik bericht gehad dat die nieuwe domeinregistratie in gang is gezet en dat de papierhandel onderweg is. Zodra de papieren retour zijn bij het bedrijf zal de bestelling verder in gang worden gezet en als dat helemaal is afgerond zal ik dat nog wel via e-mail laten weten.

Vandaag toch nog even een kleine aanpassing gedaan: Ik heb de links naar het gastenboek in het menu gezet zodat je vanaf elke pagina naar het gastenboek kunt gaan en niet (zoals nu) alleen vanaf de startpagina.

Na alle toestanden rond m'n eigen site moet ik toch nog wat andere dingen in de gaten gaan houden. Zo is daar bijvoorbeeld nog een nieuwsbrief van Virushelp die ergens aan het eind van deze maand of begin van volgende maand weer de deur uit moet en daarvoor moeten natuurlijk nog wat dingen geschreven worden.

Een tijdje terug was al in het nieuws dat Sony via hun cd's een rootkit (zeg maar 'trojan') op een systeem zette, maar nu blijkt dat ook antivirusbedrijven als Symantec (Norton) en Kaspersky dit soort praktijken er op na houden. Symantec is het met deze beschuldiging niet eens en wil nu ineens een nieuwe definitie van het woord 'rootkit' hebben. Hmmz... Naar mijn idee alleen omdat het hen nu zo uit komt, maar ik ben dan ook al jaren geen fan meer van dit bedrijf. Hier moet in ieder geval een leuk artikel over te schrijven zijn en verder zal er toch nog wel wat nieuws boven komen drijven?

Zondag 15 januari 2006.
Vanmorgen dus naar Oss geweest om daar de georganiseerde tocht te doen en het was echt HEERLIJK! Het weer is nog steeds geweldig (droog met een stralende zon met temperaturen van rond het vriespunt) dus de route lag er heel goed bij. Qua tocht was hij dus echt heel mooi: Mooie omgeving, mooie routes door het bos met veel singletrack en wat kleine heuveltjes en mooie uitzichten (zeker met dit weer).

Alleen qua organisatie zouden ze daar bij TTC Oss nog wel eens de puntjes op de i mogen zetten, naar mijn idee. Het gaat om de details, maar misschien ben ik dan een zeurkous. Eťn ding moet met nog wel van het hart en dat is dat ik nog geen 38 kilometer gereden heb terwijl het om een tocht van 45 kilometer zou moeten gaan. Op dit moment ben ik nog aan het uitzoeken of het aan mij gelegen heeft of dat de organisatie gewoon een te korte route heeft uitgezet. Als ik daar achter ben dan ga ik dat natuurlijk zeker nog even melden hier :-). Al met al toch nog 37.72 kilometer op de fiets gezeten en met een gemiddelde van 20.8 heb ik daar 1 uur 48 minuten en 29 seconden over gedaan. De maximale snelheid op de route was 33.5 km/u.

Over twee weken is er weer een tocht in hetzelfde gebied en als de omstandigheden van het parcour dan hetzelfde zijn verwacht ik eigenlijk dat het helemaal goed gaat komen. De organisatie is dan in handen van Mountainbike Club Oss en die hebben als club denk ik wat meer ervaring in huis hoe bepaalde dingen wel zouden moeten, maar ook hoe dingen absoluut niet moeten. Maargoed, dat is dus nog even afwachten want voor die tijd moet er nog gereden worden in Apeldoorn. Dat is tenminste als het allemaal doorgaat, want een andere tocht in hetzelfde gebied is een paar weken terug nog afgelast vanwege bomen die overal nog over de paden heen liggen sinds de zware sneeuwval van 25 november vorig jaar.

Verder heb ik vandaag de startpagina een beetje aangepast en een link toegevoegd aan het gedeelte 'links' in de categorie Computers. Bij de startpagina is een gastenboek toegevoegd zodat bezoekers hun mening kunnen geven. Niet dat nou zo veel mensen deze pagina bezoeken, maargoed. Het gaat om het idee... De link die ik heb toegevoegd verwijst naar een pagina die Linda heeft aangemaakt. Zij vertrekt begin februari voor een jaar naar AustraliŽ en zal die pagina als een soort weblog gaan gebruiken terwijl de bezoekers van die pagina ook haar op die manier berichtjes kunnen sturen.

Zaterdag 14 januari 2006.
Vanmorgen eerst maar eens weer een beetje wezen fietsen, want het was nodig. Het weer was prachtig: Vollop zon met geen wolkje aan de lucht, alleen maakt de oosten wind het op dit moment wel koud. Die oosten wind maakt de training op dit moment lastig omdat de inspanning die ik op dit moment lever niet echt hoog is en het is daarom zaak jezelf goed aan te kleden. Maargoed, ik ben dus weer eens op 75% zo'n beetje anderhalf uur aan het rond rijden geweest en ik moet eerlijk zeggen dat het me tegen valt.

Niet in de zin van dat het zo vermoeiend is, maar juist in de zin van dat het allemaal zo makkelijk is met deze hartslag en de tijd die je bezig bent. Ik heb snel de neiging om toch harder te gaan rijden, terwijl dat juist op dit moment helemaal niet de bedoeling is. Maargoed, vandaag ben ik 1:34:28 uur bezig geweest met een gemiddelde van 23.2 km/u en dan kom je dus op 36.59 gefietste kilometers. Morgen naar Oss om de tourtocht van TTC Oss te gaan fietsen en daar heb ik veel zin in op dit moment.

Vandaag ook de site een beetje bijgewerkt. Ik heb wat extra foto's bij het gedeelte van AWS gezet en de planning is dat er nog een paar bij komen van het laden en lossen van snijwerk en de hele platen. Ik had al wel wat foto's gemaakt afgelopen week, maar die bleken te donker om online te zetten.

Dinsdag 10 januari 2006.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik had mezelf voorgenomen om de maanden december en januari als rustperiode te zien, dus gewoon lekker fietsen op het moment dat ik er zin in zou hebben en dan niet volle bak gaan rijden maar gewoon op maximaal 75 procent van de maximale hartslag gaan zitten ofzo. Herstellen van het afgelopen jaar als voorbereiding voor 2006, dat was een beetje de bedoeling. Het enige wat ik verder zou doen is het rijden van de tourtochten, maar dat werkt dus allemaal niet.

December ben ik rustig doorgekomen (op de laatste vrije week van het jaar na dan) maar nu begint het toch echt weer te kriebelen en ik moet m'n energie gewoon kwijt. Het gevolg is dat ik vanaf vandaag toch maar vast een beetje ga bouwen en ik ben maar begonnen met een rustige duurtraining van anderhalf uur op 75%. Toch weer een paar kilometers getrapt op deze manier en omdat het maar anderhalf uur is heb ik eigenlijk het idee dat ik niks gedaan heb, maar de langere en intensieve trainingen komen nog dus dat komt allemaal in orde. Omdat het allemaal nog vroeg donker is en ik nu eenmaal niet al te vroeg thuis ben van m'n werk heb ik de training van vandaag maar op de spinningbike gedaan en in die anderhalf uur heb ik 34.8 km gereden met een gemiddelde van 23.2 km/u. Voor zover die kilometers kloppen dan natuurlijk, want ik geloof niet dat een teller op zo'n spinningbike nou zo precies is maar het gaat natuurlijk om het idee.

Zondag 8 januari 2006.
Vandaag de tourtocht in Goirle gereden in plaats van de tocht in Valkenswaard die eigenlijk op de planning stond. Een hele mooie tocht om te rijden, alleen was het over het algemeen allemaal wel heel erg breed waar we reden. Singletracks zaten er uiteraard ook in maar die waren over het algemeen net als de brede paden erg vlak. Lekker gereden in ieder geval en totaal had ik 2 uur, 8 minuten en 21 seconden nodig om het rondje van 47.6 kilometer te rijden en dan kom je op een gemiddelde uit van 22.2 km/u. De maximum snelheid op het parcours was 31.1 km/u. Voor de geÔnteresseerden staan hier een aantal foto's.

Zaterdag 7 januari 2006.
Druk, druk, druk. Een vaak gehoorde opmerking waarvan ik me nog wel eens afvraag waar je de tijd vandaan kunt halen om drie keer 'druk' te zeggen als je dan toch druk bent... Maarja, dat zal dan wel aan mij liggen. Waarom dit gebabbel? Omdat we het met de band druk gaan krijgen. Vanmorgen een leuke repetitie/nieuwjaarsreceptie gehad en wat dingen globaal doorgenomen. Aart is bezig om bij diverse bedrijven een offerte op te vragen voor de huur van een PA systeem en ik heb besloten dat ik m'n aandacht eens op het gedeelte 'podium' ga vestigen.

Er schijnt wel een podium te zijn, maar het mag gerust een beetje groter en eventueel (nouja, eventueel... ik moet eigenlijk zeggen: Bij voorkeur) met een drumpodium erop. Maarja, je gaat eens zoeken en een beetje podium is dan niet zomaar neer te zetten en kost dus voor de band of heel veel moeite of je moet er wat geld tegenaan gooien. Eerst maar eens wat prijzen opvragen hier en daar en dan zal de rest ook wel goed komen.

Data die nu voor de band vast staan zijn 18 maart (Oisterwijk), 8 april (Woudrichem) en 22 april (10 jarig jubileum in Tuil). Qua repetities zijn we echt een projectgroep, want de eerstvolgende zal pas op zijn vroegst over drie weken zijn.

Vrijdag 6 januari 2006.
De eerste werkweek van het het jaar zit er al weer op en qua werk is het knap druk geweest. Veel gereden en alles bij elkaar zo'n beetje 100 ton ijzer in Nederland en BelgiŽ gedropt.

Een week waarin ook veel te doen was over een exploit binnen Windows waarmee kwaadwillenden de controle van een pc over zouden kunnen nemen door de gebruiker een aangepaste afbeelding te laten bekijken. Dit zou veroorzaakt worden door een lek in de beveiliging van Windows en al snel was er een on-officiŽle patch te downloaden die het kwaad zou kunnen voorkomen. Vanuit Virushelp hebben we echter niet het advies gegeven deze patch te installeren maar besloten dat het beter zou zijn om te wachten op de officiŽle patch van Microsoft en die liet gelukkig niet lang op zich wachten. Wel is er alweer verwarring tussen ons als Virushelp en de mensen van VirusAlert omdat wij vermeld worden in een nieuwsbrief van hun waarin zij wel adviseren de on-officiŽle patch te installeren. De tijd is nu in ieder geval gekomen om hierop eens actie te ondernemen, want we komen in veel gevallen negatief in het nieuws door de mannen van VirusAlert.

Zondag 1 januari 2006.
Allereerst wil ik natuurlijk langs deze weg iedereen een gelukkig en gezond 2006 toe wensen. Vandaag heb ik de aanval gelijk maar ingezet op het mountainbike seizoen 2006, alleen had ik dat achteraf bekeken beter niet kunnen doen. Ik ben vanmorgen namelijk de toertocht van Luyksgestel wezen rijden. Op zich een hele mooie tocht, maar gezien de omstandigheden (heel veel modder) zat ik er op een gegeven moment echt doorheen.

Niet zo gek als je natuurlijk een paar dagen druk bent geweest, vervolgens de jaarwisseling gaat vieren en dan ook nog stiekem vroeg je bed uit gaat om een toertocht te gaan rijden. Een off-day dus en na 37 kilometer waren de benen ondanks extra eten en drinken toch helemaal leeg en was het een kwestie van 'uitrijden'. De tocht was 46.8 kilometer en met een gemiddelde van 17.7 km/h heb ik daar 2 uur 38 minuten en 31 seconden over gedaan. De maximum snelheid op het parcours was 28.5 km/h en hopelijk gaat het volgende week in Valkenswaard beter.