Maandag 30 juli 2012 - Tenacious D.
Een band die in de kern bestaat uit twee mannen die in hun hele loopbaan eigenlijk de beginnende, ploeterende muzikant spelen en op die manier met heel veel dingen de draak steken. Feelgood rock met een hele berg humor, daar komt het eigenlijk op neer. Sinds een paar maanden is hun nieuwe album uit en ik vind de nummers te gek, maar met de video's er bij wordt het eigenlijk nog een stuk leuker. Je moet bij sommige dingen wel op de tekst letten, maar ja... je moet iets doen om de humor er uit te halen natuurlijk :-)
Oh, één ding is wel een beetje vervelend: ik kan de video's in verband met de rechten niet direct plaatsen, want dan krijg je alleen maar een schermpje te zien dat de weergave beperkt is en dat je hem direct op Youtube moet bekijken. Vandaar dat er in het stuk hierna ook alleen maar directe links naar Youtube gebruikt worden en die openen in een nieuw venster.
Maar goed... check de eerste single van het gelijknamige album "Rize of the Fenix". Het eerste minuutje nog redelijk tam, maar daarna gaan ze ook los als nooit te voren. "Low Hangin' Fruit" zit boordevol dubbelzinnigheid en humor en als je het dan echt over onvervalste rock 'n 'roll hebt... dan is Rock is dead bijna een klassieker te noemen.
Vrijdag 27 juli 2012 - Vraagje...
Tja, waarom niet? *grin*
Woensdag 25 juli 2012 - Vakantie = werken.
Vakantie... en wat ga je dan doen? Inderdaad, allerlei dingetjes die eigenlijk nog gedaan moesten worden maar waar je net niet aan toe komt. Zo stond ik vandaag op m'n schoorsteen om een nieuwe kap er op te zetten, gras gemaaid, de groene container eens goed schoon gemaakt (wat een stank komt er uit zo'n ding!) en de was lekker buiten te drogen gehangen. Want ja, alles gebeurt op dit moment wel in temperaturen van meer dan 30 graden, dus over zomer hoor je me op dit moment in ieder geval echt niet klagen. Uiteraard is het nog steeds Nederland en schijnen er met een paar dagen weer wat donderbuien aan te komen, maar voorlopig is het echt genieten!
Dinsdag 24 juli 2012 - Foto's Ignition.
Afgelopen weekend doken er ineens scans op van foto's van m'n allereerste bandje en dat is natuurlijk een hele goede reden om die hier even te plaatsen en jullie even te laten lachen...
De eerste foto is genomen tijdens een fotoshoot waarbij het de bedoeling was om een goede persfoto te maken. Tijdens het maken van deze foto hebben we echt mega lol gehad, maar hij is totaal mislukt waarbij we uiteraard de schuld bij de timing van de fotograaf leggen *grin*:
Uiteindelijk is deze wel ergens op een demo gekomen, meen ik:
Vrijdag 20 juli 2012 - Bijna vakantie...
Bijna vakantie, reden te meer dus om vast even te lachen...
Woensdag 18 juli 2012 - Werk en muziek.
De laatste periode voor de vakantie en het is bij AWS ouderwets hectisch. Tegen het einde van het jaar is het ongeveer hetzelfde en lijkt het in dit geval alsof er na de zomervakantie geen dagen meer komen. Iedereen wil nog van alles af maken en heeft daar dan uiteraard materiaal voor nodig. Vandaag was ik al lang blij dat ik even bij Maasbree in de buurt was en de tijd had om bij m'n werkgever aan te steken om de auto even te wassen, want damn... wat zag dat ding eruit.
De laatste dagen ook weer nieuwe klanten er bij en ik moet zeggen... ze zijn niet allemaal even makkelijk te vinden. Twee dagen achter elkaar kom ik al op plaatsen waar ik mezelf van afvraag of ik er écht wel moet zijn: helemaal achteraf in het niks, langs een weggetje wat net zo breed is als de auto zit er dan ineens toch een machinefabriek. Aan de ene kant heeft het wel iets, want zo kom je nog eens ergens en de mentaliteit bij dit soort bedrijfjes is over het algemeen hartstikke goed maar aan de andere kant gaat er weer net wat meer tijd in zitten en die moet je dan natuurlijk wel even hebben. Maar goed, voorlopig alles nog af kunnen krijgen wat moest gebeuren dus wat dat betreft hoor je me uiteraard niet klagen :-)
Dan nog een muziekje om mee af te sluiten: gisteren kwam ik bij deze cover van Puddle of Mudd terecht. Ze hebben vorig jaar een album uitgebracht met allemaal covers en het heet (toepasselijk) "Re:(disc)overed". Daar staan echt juweeltjes op naar mijn idee en voorbeelden daarvan zijn covers van "Gimme shelter" wat origineel van de Stones is en de onderstaande, origineel van Bad Company: Shooting Star...
Iets anders: ben je op vakantie in Tsjechië op zaterdag 4 augustus, zit je in de buurt van Málkov (ten zuidwesten van Praag) én je houdt van lekkere muziek? Check dan de mannen van Slapdash (de band waarmee we met PV and The Heartbeats de tour in Tsjechië gedaan hebben) bij Málkov Rumble. Meer info via www.malkovrumble.cz/
Maandag 16 juli 2012 - Jon Lord.
Een naam die op zich veel mensen niet zoveel zal zeggen, maar hij was de mede-oprichter en toetsenist van Deep Purple en veel van de klassieke hits van deze band kwamen dan ook mede van zijn hand. Nu zit ik hier een beetje in het verleden te schrijven, dus je voelt het misschien al aan komen: we hebben weer een muzikale held minder op deze aardbol. Jon overleed op 71-jarige leeftijd, wat op zich natuurlijk helemaal geen gekke leeftijd is maar toch...
Zondag 15 juli 2012 - PV and The Heartbeats.
Vandaag overleg gehad met PV and The Heartbeats hoe we de toekomst in moeten. Peter heeft nog steeds problemen met zijn stem, al is hij wel bezig om de oorzaak en daarmee ook een oplossing te achterhalen. Maar ja, intussen liggen we als band stil en het zou toch leuk zijn als we op korte termijn weer wat kunnen gaan doen. Diverse opties zijn naar voren gekomen, want we kunnen er voor kiezen om vanwege de onzekere situatie de band plat te gooien maar helemaal aan de andere kant kunnen we ook met z'n allen gaan zitten wachten tot het probleem is opgelost. Dit zijn natuurlijk twee uitersten, want in het eerste geval is de oplossing zo geregeld en in het tweede geval kan het zomaar zijn dat er een traject van misschien wel een paar jaar aan vast zit.
De gulden middenweg is een oplossing vinden waarbij Peter nog wel een deel kan zingen en dat een andere zanger het van hem over neemt. Op die manier blijft PV and The Heartbeats bestaan en kan Peter toch nog doen wat hij zo graag doet: met een band op pad. Maar goed, alle drie de gevallen nemen natuurlijk weer dingen met zich mee en vandaar dat we er voor gekozen hebben om voorlopig het bericht van zijn arts even af te wachten. Binnenkort volgen er weer wat onderzoeken en daaruit kan wellicht blijken wat er nodig is om te herstellen en wat voor periode daar voor nodig is. Als we vanaf daar verder gaan denken zijn we toch het meest constructief bezig, al kost het wel tijd maar ja... dat hebben we er voorlopig in ieder geval allemaal voor over. Het is goed om uit de onzekerheid te zijn qua toekomst voor de band, maar aan de andere kant loopt het muzikaal en onderling zo goed dat we zeker willen weten dat we er alles aan gedaan hebben om toch verder te kunnen.
Hieronder trouwens een paar foto's van de gig in Chrudim (CZ), gemaakt door Lydia Heringa van QWASP (info):
Woensdag 11 juli 2012 - Het weer.
Op zich hebben we natuurlijk al best wat mooie dagen gehad, maar nu de vakanties zijn begonnen is het ook wel lekker als het een beetje mooi weer is. Maar voorlopig...
Dinsdag 10 juli 2012 - Meneer en mevrouw Murphy.
Soms heb je van die dagen dat het allemaal niet zo lekker loopt. Vandaag was zo'n dag die daar nog niet eens bij in de buurt kwam, want het zat gewoon ENORM tegen. De wet van Murphy: als iets mis kan gaan, dan gaat het ook een keer mis. En kort samengevat had ik vandaag niet alleen meneer Murphy, maar ook mevrouw Murphy op bezoek...
Het laden ging vanmorgen (zoals eigenlijk in 99% van de gevallen) helemaal vanzelf en de rit ging naar Zeeland en naar een paar klanten in België. Onderweg naar de eerste klant: makkie. Aankomst: niemand daar en uiteindelijk heb ik er drie kwartier staan wachten om in tien minuten een plaatje te lossen. De eerste vertraging was dus al een feit en verder Zeeland in werd de vertraging alleen maar groter omdat ik een oud echtpaar voor me had wat 50 - 55 km/u reed op een weg waar 80 is toegestaan en dat vonden ze blijkbaar echt véél te hard. Met een geladen vrachtwagen ben je dan eigenlijk al snel klaar, want een gelegenheid om fatsoenlijk in te halen bestaat in dat soort gevallen eigenlijk niet. Okee, of je moet op een heel overzichtelijk stuk zitten en heel veel ruimte hebben, maar ja... in allebei de gevallen kwam ik hier tekort.
In Middelburg werd het helemaal spannend, want daar zitten wat stukken doorgaande weg waar je 70 mag en iedereen rijdt dat over het algemeen ook keurig, want echt hard wordt daar over het algemeen gewoon niet gereden. Zo ook het vrouwtje wat voor me reed, alleen ging die vreselijk op de remmen... voor een groen verkeerslicht *zucht*. Nu heb ik al niet de gewoonte om kort achterop iemand te rijden, maar in dit geval moest ik toch echt ALLES uit de kast halen om er niet gewoon bovenop te duiken. Waarom ze ineens remde? Ik heb er werkelijk geen idee van, maar m'n hart zat in m'n keel want je wilt niet weten wat er van zo'n autootje over blijft als je daar bovenop mikt. Laat staan van de bestuurder...
Eenmaal bij de klant liep het daar ook weer voor geen meter, in België zat het bij een klant ook nog tegen en vond een jong mannetje het doodnormaal om een meter of 20 voor me al bellend en zonder te kijken de kruising op te rijden. Ik had hem in de gaten, was leeg en de maximum snelheid voor vrachtverkeer is in België maar 60 km/u, maar ook hier kon ik weer alles wat ik ooit geleerd had uit de kast halen om een ongeval te voorkomen en op dat moment had ik het echt helemaal gehad. Wat mij betreft gelijk maar naar Maasbree om de auto in te leveren en aan de vakantie te beginnen, maar ja... dat kan natuurlijk niet.
Wat ik me soms serieus afvraag is of mensen beseffen waar ze mee bezig zijn, want in beide gevallen een halve seconde te laat en je hebt een ravage waar je u tegen zegt en hoewel er heel veel ongelukken gebeuren moet een ongeval met een vrachtwagen op één of andere manier toch altijd weer in de media vermeld worden. Waarom, vraag ik me dan ook wel eens af... Onze beroepsgroep krijgt er eigenlijk alleen maar een slechte naam door omdat het 'weer' om een ongeval gaat waar een vrachtwagen bij betrokken is en dat terwijl de schuld niet eens bij de betreffende chauffeur hoeft te liggen. Wij moeten soms echt hele gekke dingen uithalen om het probleem of de onwetendheid van een ander op te lossen en toch gaat het dan nog wel eens mis.
Maar goed...begrijp me goed: de beroepschauffeur is niet heilig. Soms zie ik collega's dingen uithalen waarvan ik me dan afvraag of het echt wel nodig is en soms betrap ik mezelf ook wel eens op dingen die wat netter zouden kunnen. Waar het me om gaat is wederzijds begrip en oplettendheid. Wij hebben met z'n allen wat meer tijd en ruimte nodig om ons ding te kunnen doen en als je over gewichten van 40 tot 50 ton (is 40.000 tot 50.000 kilo!) in het standaard vervoer praat is dat niet eens zo gek. En dan heb ik het nog niet eens over het uitzonderlijk vervoer waar gewichten van 80 tot 100 ton heel normaal zijn, om dan nog maar te zwijgen over de afmetingen... Aan de andere kant zijn voor de beroepschauffeur dingen als 'planning', 'tijdsdruk', 'ik ben groter en zwaarder' en al dat soort dingen meer natuurlijk geen excuus om maar aan te rommelen en er vanuit te gaan dat iedereen daar maar rekening mee moet houden. De voetganger, fietser, automobilist of weet ik wie dan ook is ook met een reden onderweg en je moet het met z'n allen maar zien te redden. Het woord 'gelegenheid' is iets wat wat mij betreft gerust wat vaker in het hoofd van een beroepschauffeur op mag komen, want door iemand even voor te laten krijg je niet alleen de ruimte die je misschien ergens nodig hebt, maar kweek je ook een stukje goodwill.
Kortom: kijk elkaar af en toe eens aan, los het dingetje op wat er op dat moment aan de hand is en lach. We zijn per slot van rekening op pad omdat het een mooi vak is en als iedereen dan aan het eind van de werkdag of aan het eind van de werkweek weer gezond en zonder ergernissen thuis komt hebben we weer een hoop bereikt.
Zondag 8 juli 2012 - Muziek.
Qua bands lijkt het op dit moment een beetje vakantie, want Hello George ligt echt stil in verband met de zomervakantie en PV and The Heartbeats... tja, daar moeten we nog even een overleg over hebben hoe we het in de toekomst aan gaan pakken. Peter is er na de tour in Tsjechië achter gekomen dat hij een aandoening heeft aan zijn stembanden door maagzuur wat omhoog komt vanwege een kapotte maagklep en dat is als zanger natuurlijk verre van prettig. Wat ik er nu van weet is dat het op zich wel kan herstellen, dus wat dat betreft is het niet zo dat het direct het einde van de band is maar er zal vast wel een traject aan de genezing vast zitten. Tenminste, daar ga ik vanuit maar daarover dus binnenkort meer...
Online zit ik ook regelmatig naar muziek te zoeken en Youtube is daar een bron van allerlei mooie dingen. Zo kwam ik afgelopen week een opname tegen van Stevie Ray Vaughan. Het is voor de beste man bijna 22 jaar geleden dat hij overleed, maar naar mijn mening is het nog steeds de enige blanke die de blues écht met hart en ziel ten gehore kan brengen. Vanwege een dingetje over muzikale rechten kan ik hem niet als video op deze pagina plakken, maar check deze live opname van 'Pride and joy'.
Zondag 1 juli 2012 - Weekend.
Een ontspannen weekend, met over het algemeen mooi weer en ik moet eerlijk zeggen... ik was er aan toe. Zaterdag een beetje aan het rommelen geweest in en rond het huis, 's avonds een bbq als dank voor het helpen bij een verhuizing vandaag bij World of Warcraft de pvp Arena's verkend. Weer een hele andere manier van spelen ten opzichte van het normale spel, maar wel erg leuk om te doen. Inmiddels is het alweer einde weekend... wat gaat het toch hard en soms lijkt het wel of er net een dag voorbij is. Maar ja, aan de andere kant is dat bij een werkweek soms ook het geval en is die voorbij voor je het goed en wel in de gaten hebt.