|
|
Zondag 28 juni 2026 - Bloembed, week 26.
Het bloembed blijft ondanks de zinderende hitte van de afgelopen week toch haar ding doen, al zijn er laatst tijdens een hele felle bui wel dingen onherstelbaar beschadigd. Het lange gele bleek overigens koolzaad en geen witte mosterd zoals ik eerder schreef. Dat heb ik er al een paar keer tussenuit geknipt, maar nu staan er misschien nog 10 in voor de zaden. De rest heeft omdart ze uitgebloeid waren letterlijk plaats moeten maken voor andere kleinere bloemen en dat hoeft natuurlijk niet, maar gevoelsmatig geeft dit de kleinere bloemen een betere kans.


Officieel is het de bedoeling dat je alle bloemen een natuurlijke dood laat sterven zodat ze hun zaden los laten en je het jaar er op wellicht wéér kunt genieten van prachtige bloemen. Het punt is alleen dat ik er van deze eigenlijk gewoon te veel in had staan. Ze verdrukten de rest met hun grote bladeren en daarom heb ik er eerder ook al een hele dot verwijderd. Dat ze zich op een natuurlijke manier zouden gaan verspreiden is op zich een leuk idee, maar hoeft niet persé en zeker niet massaal want dan staan er volgend jaar weer te veel in.


Het enige waar ik eigenlijk best een beetje van baal is de kwaliteit van m'n foto's, want hoe mooi de werkelijkheid ook is: ik krijg het op één of andere manier eigenlijk maar zelden overgebracht. De close-ups zijn vaak wel mooi, maar een overzichtsfoto van het bloembed wat er in werkelijkheid op dat moment echt prachtig uit ziet is op de foto ineens niet scherp en dat soort dingen. Dat zal deels te maken hebben met de compressie of zo omdat ik ze behoorlijk verklein om ze passend te krijgen, maar ik kan dus eigenlijk zelden of nooit het beeld overbrengen wat ik zie en dat is jammer. Misschien toch eens op cursus? :)
|
|