|
|
Zaterdag 27 juni 2026 - Jammer.
Vandaag zou de aflevering van de nieuwe auto zijn, maar die is retour constructeur. Ik kan daar een heel verhaal van maken, maar de opbouw voldoet simpelweg niet aan de specificaties waardoor er niet met de auto te doen is waar hij feitelijk voor gebouwd is. Je kunt er wat standaard werk mee doen, maar hij is juist specifiek op het staaltransport gebouwd met de daarbij behorende niet standaard afmetingen. Erg jammer, want het idee wat achter de hele constructie zit is namelijk wél erg goed alleen heeft iemand zich ergens in een afmeting vergist en die is in het proces ook niet gecontroleerd.
Op zich is het relatief simpel op te lossen door een setje nieuwe schuifstukken in elkaar te lassen, die te laten verzinken en vervolgens op de auto te monteren. Dat staat allemaal in één simpel kort zinnetje, maar echt álles moet meezitten om het in een volledige week voor elkaar te krijgen en of dat gaat lukken... daar heb ik dan persoonlijk m'n twijfels bij. Het kan wel, maar hoe groot is de motivatie om dit probleem op te lossen? Als die groot genoeg is kan het onder voorwaarden dat er materiaal op voorraad is best lukken. Als er iemand in de keten even met de pet naar gooit ben je zo 3, 4 werkdagen verder en daarmee 2 weken als het gaat om het afleveren.
Ik ben dus benieuwd hoe dit af gaat lopen en baal aan de ene kant best heel erg dat het vandaag niet door is gegaan, maar aan de andere kant kunnen we er beter nu achter komen dan dat ik ergens in de komende week bij Ancofer sta om te laden en dat een plaat die er makkelijk in zou moeten kunnen niet blijkt te passen. Ik stond gisteren bij m'n laatste klant en die bleek vanwege een hitte protocol gesloten te zijn, dus vandaar dat ik bij toeval een wat bredere plaat bij me had. Die zou in Maasbree van de oude op de nieuwe auto geladen worden en op die manier ontdekten we het foutje in de afmetingen van de schuifstukken.
Het heeft gewoon zo moeten zijn, lijkt me dan. Vervelend, maar ook weer niet meer dan dat. Het is een probleem wat relatief makkelijk op te lossen is en dat gaan ze dan ook doen. De vraag is nu natuurlijk alleen wanneer ik daadwerkelijk met de nieuwe auto rond kan gaan rijden, want zolang de boel niet praktisch in gang is gezet valt daar niks van te zeggen. Meer nieuws wanneer er nieuws is, zal ik maar zeggen...
|
|