logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

logo breaking news


Woensdag 31 mei 2006.
Alweer gelukt om op tijd thuis te zijn en een rondje te gaan fietsen, al voelde het vandaag nog kouder aan dan gisteren omdat er vandaag helemaal geen zon te zien was. Qua totaal aantal kilometers had ik ook wat minder dan verwacht, maar de maand kan nu toch afgesloten worden met ruim 657 gefietste kilometers en dat is voor mijn doen toch echt wel een heleboel.

Het rondje van vandaag was een specifieke training waarbij drie keer drie kilometer gereden moest worden. De eerste drie kilometer gewoon staand op de pedalen in een licht verzet, de tweede sessie op het zwaarste verzet maar dan zittend en de derde sessie moest dan weer staand in het zwaarste verzet. Dit allemaal met een hartslag van zo'n 85% en daar komt de warming up en cool down natuurlijk dan nog bij.

Alles bij elkaar was ik na 1 uur, 2 minuten en 57 seconden weer thuis en in die tijd had ik 26.78 km gereden met een gemiddelde van zo'n 25.5 km/u. De maximale snelheid lag deze keer op 43.7 km/u.

Ik kreeg vandaag een mail van de Bergrace in Arnhem dat het mogelijk is om het parcour te verkennen, maar dat is dan wel op een dinsdag avond om 19.00 uur. Schiet lekker op, want dat haal ik natuurlijk nooit dus moet ik er maar eens een belletje aan wagen voor wat informatie. Wellicht dat het op de dag zelf ook nog mogelijk is om het rondje even te rijden en ik heb ook nog geen idee hoe laat je eigenlijk daar aanwezig moet zijn. Nouja, 'iemand die tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen' was ooit zo'n reclame kreet en die ga ik deze week maar eens in de praktijk brengen :-).

Dinsdag 30 mei 2006.
Zo, de maand is bijna voorbij en voor mijn doen heb ik veel op de fiets gezeten. In het overzicht wat ik net nog even heb bekeken kom ik tot nu toe op ruim 630 km en morgen zal daar nog een kilometer of 30 tot 35 bij komen verwacht ik. Voor vandaag stond er een duurtraining op het programma van 2 tot 3 uur op een belasting van 80% en op zich kwam het wel aardig uit want ik was redelijk op tijd thuis.

Daardoor heb ik mooi twee uurtjes vol kunnen maken, al moet ik eerlijk zeggen dat het door de wind toch wel wat tegen viel. Ja, het is echt al 30 mei maar toch zat ik net nog op de fiets met m'n dikke jas en een lange broek aan. De temperatuur blijft ergens rond de 14 graden hangen en er staat een harde noord-westen wind en die voelt koud aan. De aankomende dagen zal dat nog wel zo blijven, maar tijdens het pinksterweekend wordt er toch zo'n 19 graden verwacht. Maarja, eerst zien en dan geloven in dit landje, want je weet maar nooit.

Terug naar de orde van de dag: De training duurde om precies te zijn 2 uur en 55 seconden en met een gemiddelde van 26.5 km/u heb ik in die tijd 53.49 km gereden. De hoogste snelheid voor vandaag lag op precies 42 km/u.

Zondag 28 mei 2006.
De dag van de Bergrace komt dichterbij en daarom kwam het nu mooi uit dat het eens even droog was. Het plan voor vandaag was eigenlijk een duurtraining en de keus was om naar Amerongen te gaan, naar Drunen of naar Dorst. Uiteindelijk heb ik voor het laatste gekozen omdat na de VELE regenval van de afgelopen tijd de andere rondjes gewoon veranderen in een modderpoel.

Eenmaal in Dorst aangekomen ging het eigenlijk best lekker en ik besloot het idee 'duurtraining' maar eens gewoon overboord te zetten en gewoon lekker rondjes te gaan rijden. Al met al leverde dat 36.24 km op in een tijd van 1 uur, 54 minuten en 14 seconden. Een gemiddelde dus van 19 km/u en de maximale snelheid voor vandaag lag op 30.1 km/u. Lekker gereden en m'n schema voor aankomende week ziet er als volgt uit:
  • Monday: Rest

  • Tuesday: Endurance
    2-3 hours endurance ride @ HR mx 80%

  • Wednesday: Specifics
    30 min easy; 3 x 3km @ HR 85%
    -1 standing in small gear
    -2 sitting in big gear @ 50 rpm
    -3 standing in big gear
    30 min cool-down

  • Thursday: Power 30 min warm-up ride in easy gears
    1 hour riding in your 3rd biggest gear - except for the hills, where you go up 3 gears. Try not to stand, even on the hills and keep your HR max 80%.
    30 min cool-down

  • Friday: Interval
    5 or 6 blocks. HR max 95%

  • Saturday: Recovery
    1½ hours @ HR max 75%

  • Sunday: Endurance
    3 hours off-road ride

    Sommigen zullen zich misschien verbazen omdat er wel een duurtraining aan het begin van de week zit, maar geen op zaterdag. Dat heeft de volgende reden: Ik heb het schema een beetje aangepast. Die eerste duurtraining van dinsdag zit gewoon in het schema maar de daarop volgende dagen heb ik zo ingedeeld dat er wat kracht,- en intervaltrainingen zijn. Zaterdag is dan de hersteltraining en zondag en volgende week maandag (tweede pinksterdag) ga ik dan mooi het bos in. Tenminste, als het weer het een beetje toelaat want de aankomende dagen schijnt er weer wat regen naar beneden te komen en waarschijnlijk zal het regenen en ze geven ook nog regen op in het weerbericht. Oftewel, het gaat weer plensen de aankomende dagen...

    Vrijdag 26 mei 2006.
    Over lekkere vrije dagen gesproken... dit was er ook zo één, want in Oosterhout hebben ze vandaag weer eens een collectieve atv-dag en dat heeft eigenlijk als gevolg dat ik dus ook vrij ben. Geen probleem, want de dag zou toch wel vol komen...

    Vanmorgen ben ik begonnen met een hersteltraining van ongeveer een uur. Dit is niet meer of minder dan gewoon lekker rondjes maken met een hartslag van ergens tussen de 70 en maximaal 75%. Uiteindelijk ben ik 1 uur, 10 minuten en 39 seconden weg geweest en in die tijd had ik 27.62 km gereden. Gemiddeld kom je dan ongeveer op 23.4 km/u en de maximale snelheid lag op 32.1 km/u.

    Daarna was het tijd om naar Tilburg te vertrekken want daar had ik met Stefan afgesproken. We zouden een rondleiding door de poptempel 013 krijgen en daarnaast (hmmmzzz.. volgens mij was dat eigenlijk het uiteindelijke doel) zouden we voor de band een contractje maken en een poster die voor organisatoreren vanaf de site te downloaden zou zijn. Ook moesten er aan de site nog wat dingetjes aangepast worden en dat is allemaal gelukt.

    We hebben in ieder geval weer veel ideeën en inspiratie opgedaan. Iets wat in het komende optreden eigenlijk naar voren zou moeten kunnen komen, maar daar zal ik later vast meer over vertellen...

    Donderdag 25 mei 2006.
    Hemelvaartsdag, vrij en dus tijd om bij te komen want dat is nodig. Het leek de afgelopen week wel of al het werk van vijf dagen in drie dagen gepropt moest worden, zo druk was het. Lange dagen, veel gedaan en dus weinig tijd over om andere dingen te doen en daar had ik vandaag dus mooi de tijd voor.

    In eerste instantie maar eens lekker uitgeslapen en al was ik eigenlijk niet van plan om te gaan fietsen... het bloed kruipt waar het niet gaan kan en aan het begin van de middag ben ik toch maar opgestapt voor een duurtraining op 85%. Het codewoord hiervoor (om dat nog maar eens van stal te halen) was 'motregen'. Ik had nog op de buienradar zitten kijken en daar stond eigenlijk niets op wat hier in de buurt zou vallen maar dat bleek niet zo vreemd. De eerste drie kwartier eigenlijk de hele tijd in de (mot)regen gereden en daar knap je eigenlijk niet zo erg van op, moet ik eerlijk zeggen. Maargoed, daarna werd het dan toch droog en dan ziet de wereld er ineens heel anders uit en na een uur veranderde het codewoord van 'motregen' naar 'schapenpoep'.

    Hoe ik daar bij kom? Nou, heel simpel: Op de dijken langs de maas lopen allemaal schapen langs het fietspad. Dit is opengesteld door middel van die roosters in de weg zodat de schapen niet weg lopen, maar waarom poepen die beesten nou precies op dat asfalt terwijl ze honderden vierkante meters weiland ter beschikking hebben????? Aan de andere kant heeft het ook wel iets dat je zo over de dijken kunt fietsen, zeker nu er lammetjes bij zijn want dat is toch wel een geinig gezicht.

    De resultaten van vandaag: Lekker gereden ondanks de harde zuidwesten wind en de regen in het begin en uiteindelijk kwam ik na 2 uur, 59 minuten en 33 seconden weer thuis en had ik 79.78 km gereden. Dat komt neer op zo'n 26.6 km/u gemiddeld en de maximale snelheid lag vandaag op 39.6 km/u. Toch lekker, zo'n vrije dag...

    Zondag 21 mei 2006.
    Vandaag heb ik het eens een keer goed gegokt met het weer. Er was vanmorgen even een droge periode en daar heb ik mooi gebruik van gemaakt door eens een uurtje of twee op de fiets te gaan zitten, maar wat waaide het toch vreselijk hard! Voor mezelf ben ik afgeweken van het schema en heb ik er vandaag maar een combinatie van een duurtraining op 85% met een intervaltraining tot maximaal 92% van gemaakt.

    Alles bij elkaar heb ik 53.58 km gereden in een tijd van 1 uur 57 minuten en 22 seconden. Dat geeft een gemiddelde van 27.3 km/u terwijl de maximale snelheid op 41.3 km/u lag. De hartslag lag tijdens de training op 85% behalve tijdens de 4 intervalblokken van 5 minuten, want daar zat hij zo rond de 92% met een piek zelfs naar de 95%.

    Het schema voor de aankomende week is druk en het weer schijnt nog niet echt op te gaan knappen, dus dat is jammer want ik zit veel liever buiten op de fiets dan binnen op de spinningbike. Maargoed, hier volgt dus m'n schema:
  • Monday: Rest Day

  • Tuesday: Spinning
    1-2 hours in light gears at a high cadence @ 90 @ 120 rpm. Remember to keep the HR max 80%.

  • Wednesday: Power
    30 min warm-up ride in easy gears
    1 hour riding in your 3rd biggest gear - except for the hills, where you go up 3 gears. Try not to stand, even on the hills and keep your HR max 80%.
    30 min cool-down

  • Thursday: Endurance 3-4 hours endurance ride on the road. Try to do all short hills in your big chainring standing up. Keep HR max 85%

  • Friday: Interval
    5 or 6 blocks. HR max 95%

  • Saturday: Recovery
    1½ hours @ HR max 75%

  • Sunday: Endurance
    2-3 hours off-road endurance ride. Keep it easy!

    Zaterdag 20 mei 2006.
    Een combinatie van 'laat thuis van het werk', 'regen', 'weinig slaap' en 'druk met de website van de band' zorgen er deze week voor dat ik eigenlijk niet één keer heb kunnen trainen. Jammer, maar het is niet anders en eigenlijk komt het deze week niet zo heel verkeerd uit omdat het toch om een herstelweek ging en de training dus alleen maar bestond uit het fietsen van wat kilometers met een relatief lage hartslag. Nou, die hartslag is dus inderdaad laag geweest en dus heb ik toch nog m'n best gedaan :-).

    Maargoed, even alle gekheid op een stokje: Vandaag heb ik wel de test gedaan die voor deze week op het programma stond, waarbij het de bedoeling was om zo snel mogelijk 20 km af te leggen maar waarbij de hartslag niet boven de 70% (bij mij zo'n 130 slagen per minuut) uit mocht komen. Het is me gelukt om die 20 km in 40 minuten en 33 seconden af te leggen en dat komt neer op een gemiddelde van 29.6 km/u.

    Noem het toeval omdat het zaterdag is en ik dus lichamelijk niet zo veel gedaan heb, of noem het 'resultaat' omdat ik de vorige keer met de test 10 km moest doen en bij die gelegenheid kwam ik uit op een gemiddelde van 27.8 km/u en had ik 21 minuten en 33 seconden nodig om de 10 km af te leggen. Deze keer ligt het gemiddelde bij 20 km dus 1.8 km/u hoger terwijl ik deze keer maar 20 minuten en 1 seconde nodig had om de 10 km te rijden. Een verbetering op dezelfde afstand dus van 1 minuut en 32 seconden!

    Het schema laat ik deze week maar even voor wat het is, want door de vele regenval zal het toch wel tegenvallen om in het bos te gaan rijden dus verruil ik de duurtraining in het bos van morgen maar voor een duur/intervaltraining op de weg. Als het goed is blijft het tot de middag droog dus dat zou mooi uit komen, want het is echt rotweer om te fietsen deze week.

    Ohja, dat andere waar ik druk mee was: De website van de band. Inmiddels staat de tweede versie van de site online en ik moet eerlijk zeggen dat die toch een stuk beter is dan de eerste. Hij is nu meer doelgericht en iemand kan er makkelijk de info vinden die hij of zij zoekt. Nieuwsgierig? Dat kan... Haha, nouja je kunt hier kijken naar het resultaat. Op dit moment moeten er nog wat kleine dingetjes worden toegevoegd en moeten de teksten hier en daar nog wat aangepast worden, maar dan is hij wat mij betreft ook echt helemaal klaar. Alhoewel, een vertaling in het Engels zou natuurlijk ook heel leuk zijn...

    Zondag 14 mei 2006.
    Gisteren heb ik een prima repetitie gehad met de band. De energie van het jubileumfeest zit er nog steeds een beetje in en op die manier zijn we eigenlijk alleen maar met nieuwe nummers bezig geweest. Drie stuks om precies te zijn en die lopen op dit moment wel aardig. Het is een kwestie van de grote lijnen opzetten, de details invullen en vervolgens in laten slijten. We zijn in ieder geval goed bezig!

    Vandaag ben ik wezen trainen in Luijksgestel want daar was een tourtocht waar je 60 km kon rijden. Hier heb ik dan ook de bostraining op 85% gedaan die voor vandaag op het programma stond en dat is op zich wel lekker gegaan. In een tijd van 2 uur, 48 minuten en 43 seconden wist ik 61.56 km te rijden en dat geeft een gemiddelde van 21.8 km/u. De hoogste snelheid op het parcours was 31.7 km/u.

    Wat betreft het schema voor de aankomende week... Dit zou relatief een rustig schema moeten zijn omdat het weer eens een herstelweek is, maar hier en daar heb ik wat dingetjes aangepast en dan komt er het volgende uit:
  • Monday: Rest Day

  • Tuesday: Recovery Day
    1 hour @ HR 70%

  • Wednesday: Sub-max
    20 min warm-up ride
    Ride for 20km with your heart rate @ 70%
    20 min cool down

    Note: Remember to take the time you needed to complete the 20 km and compare it with what you did in week 4.

  • Thursday: Interval
    5 or 6 blocks of 3 minutes. HR max 90%

  • Friday: Recovery Day
    35 km easy spinning @HR max 75%

  • Saturday: Endurance Training
    2 hours relaxed riding on the road @ HR max 80%

  • Sunday: Endurance MTB Ride
    2 hours endurance ride off-road @ HR max 85%

    Vrijdag 12 mei 2006.
    Gisteren heb ik niet kunnen fietsen omdat ik pas heel laat van het werk thuis kwam en dat kwam er vandaag eigenlijk nog wel uit. De afgelopen dagen heb ik echt maar minimaal op bed gelegen en dat was dus vanmiddag bij de intervaltraining te merken. Jaja, het schema is gewoon maar weer aangepast... De interval die eigenlijk gisteren op het programma stond heb ik dus vandaag gedaan en zo schuif ik de hersteltraining van vandaag naar morgen en sla ik de duurtraining op de weg over. Die doe ik dan wel een beetje extra op zondag in het bos ofzo... tenminste, afhankelijk van hoe de route zondag is.

    Maargoed, terug naar de orde van de dag want vandaag heb ik dus de intervaltraining gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat ik er na 4 blokken al aardig doorheen zat en na het vijfde had het eigenlijk al geen zin meer. Toch nog hard gewerkt dus, en alles bij elkaar ben ik 57 minuten en 19 seconden bezig geweest. In dit tijd heb ik 24.93 km gereden en dat geeft dan een gemiddelde van 26 km /u terwijl de maximale snelheid op de route vandaag 46.4 km/u was.

    Verder heb ik vanavond de site voor Kalamazoo afgemaakt. Deze is te bekijken via www.rockbandkalamazoo.nl (link), maar daar zullen nog wel wat dingen aangepast worden verwacht ik. Het gaat er in ieder geval om dat het eerste idee online staat en dat we een site hebben waar mensen terecht kunnen voor informatie.

    Woensdag 10 mei 2006.
    Een krachttraining, dat stond voor vandaag op het programma: Een beetje warm fietsen en daarna 5 km op het grote blad aan de voorkant en achter in het midden. Na 5 km één versnelling zwaarder en hetzelfde nog een keer na nog eens 5 km. Als laatste 5 km op het zwaarste verzet en daarna een beetje uitfietsen.

    Dit alles heb ik in 1 uur, 9 minuten en 35 seconden gedaan en in die tijd heb ik 31.25 km gereden. Dit geeft een gemiddelde van 26.9 km/u en de hoogste snelheid voor vandaag kwam uit op 38.3 km/u.

    Dinsdag 9 mei 2006.
    Voor vandaag stond er volgens het schema een gerichte training op het programma waarbij een gedeelte van de training met één been gefietst moest worden en dat viel om eerlijk te zijn nog best een beetje tegen. Je bent gewoon niet gewend om een pedaal omhoog over het dode punt heen te trekken met je voet, want normaal gesproken duw je natuurlijk eigenlijk alleen maar.

    Maargoed, het idee was dus om een beetje warm te fietsen, daarna 2 km alleen met links, 2 km met beide benen, 2 km met rechts en daarna weer 2 km met beide benen. Dit in een relatief niet te snel tempo. Aansluitend volgden er nog 2 sessies van 5 km waarbij de eerste zo rond de 90 omwentelingen per minuut zat en de tweede zo rond de 100 omwentelingen per minuut. Dit alles bij een hartslag van 85%.

    Na 1 uur en 17 seconden was ik weer thuis en in die tijd had ik 25.06 km gereden. Dat geeft een gemiddelde van 24.9 km/u terwijl de maximale snelheid vandaag op 37.7 km/u lag.

    Zondag 7 mei 2006.
    Voor vandaag stond er een duurtraining in het bos op het programma van 2 uur met een hartslag van zo'n 85%. Daarvoor ben ik naar Drunen gereden om daar de vaste route te doen en om daar aan de twee uur te komen doe ik dan gewoon de hele route met nog een stuk er achteraan. Effectief heb ik op die manier vandaag 1 uur en ruim 57 minuten op de 85% in het bos gezeten en dat ging op zich niet onaardig.

    Dit klinkt misschien niet zo enthousiast, maar dat valt op zich nog wel mee hoor. Het weer is natuurlijk heerlijk met temperaturen van boven de 20 graden en geen regen, maar een gevolg is dat de route in Drunen dan soms al na een paar dagen minder begaanbaar begint te worden en na een week als deze zijn sommige stukken al (bijna) helemaal niet meer te doen. Lopen is dan nog het enige wat je kunt doen en dat komt het gemiddelde natuurlijk niet ten goede. Maarja, lopen is ook beweging en dus ook een beetje training zullen we maar zeggen... :-)

    Alles bij elkaar ben ik 2 uur 6 minuten en 50 seconden bezig geweest en in die tijd heb ik 39.58 km gereden, wat een gemiddelde geeft van zo'n 18.7 km/u. De maximale snelheid op de route was vandaag 32.3 km/u. Wat me overigens opviel vandaag is dat er veel mensen heel hard rijden op die route om vervolgens een stukje verder stil te gaan staan om uit te rusten. Wat daar het nut van is begrijp ik op één of andere manier niet zo goed, want in sommige gevallen moeten ze eerst op een onmogelijk punt er langs om dus een stukje verder weer stil te gaan staan. Maarja, het zal wel weer aan mij liggen... Overigens zijn er ook veel collega fietsers die op zo'n moment keurig even roepen dat ze er langs willen en dat dan ook op een normale manier doen. Ik heb dan vaak de neiging om toch maar aan te sluiten, maar dan kom ik met de hartslag weer in de knoei en dat schiet dan ook weer niet op.

    Het schema voor de aankomende week is als volgt:
  • Monday: Rest Day

  • Tuesday: Specifics
    20 min warm-up ride
    2km with left leg only in easy gear; 2km easy spinning
    2km with right leg in easy gear; 2km easy spinning
    5km in easy gear @90 rpm
    5km in easy gear @100 rpm
    (All in HR max 85%)
    20 min cool-down ride

  • Wednesday: Power
    20 min warm-up ride
    5km in [53x15 = road bike] [big ring x middle block = mtb]
    5km in [53x14 = road bike] [big ring x drop one on block = mtb]
    5km in [53x13 = road bike] [big ring x drop one on block = mtb]
    5km in biggest gear
    (All in HR @ 85%)

  • Thursday: Interval
    5 or 6 blocks of 1 minute. HR max 95%

  • Friday: Recovery
    1½ hours recovery spin HR max 75%

  • Saturday: Endurance
    3 hours endurance ride on the road
    Keep HR max 85%, but go hard on the hills

  • Sunday: Tour Luyksgestel
    40/60 km off-road endurance ride
    HR max 85%

    Zaterdag 6 mei 2006.
    Laat ik er voor vandaag nog maar eens een codewoord tegenaan gooien en dat wordt deze keer 'lekker'. Afgelopen nacht goed geslapen en goed uitgerust na de training van gisteren om vandaag een korte hersteltraining van een uur te doen. Eigenlijk moest dat anderhalf uur zijn, maar vanwege een klein beetje tijdgebrek heb ik dat half uur maar besteed aan het sleutelen aan de fiets. Ik ben namelijk een beetje aan het klooien met de afstelling van het zadel en toen ik toch bezig was heb ik gelijk maar de Crossmax wielen er weer ingezet voor morgen.

    De hersteltraining was lekker om te doen, al had ik in eerste instantie niet zo heel veel zin om te gaan. Na 55 minuten en 46 seconden op een hartslag van net boven de 70% gezeten te hebben kwam ik thuis met 22.19 km op de teller. Dat geeft een gemiddelde van 23.8 km/u terwijl de maximale snelheid voor vandaag op 30.1 km/u lag. De rest van de dag ga ik gewoon eens lekker alleen maar leuke dingen doen.

    Vrijdag 5 mei 2006.
    Bevrijdingsdag... en dan ben je dus... inderdaad: Vrij! Ik kreeg spontaan een vrije dag omdat ze bij AWS een collectieve atv-dag ingelast hadden. Nouja, zeker met het mooie weer van deze week heb ik daar geen problemen mee en daarom had ik de duurtraining die eigenlijk voor het weekend was ook op deze dag gezet.

    Bij de training was het de bedoeling om de hartslag zo'n beetje op 85% te houden (op korte klimmetjes iets hoger) en omdat vervolgens een uurtje of 3 op de weg vol te houden. Na 2 uur, 52 minuten en 2 seconden was ik weer thuis en in die tijd had ik met een gemiddelde van 26.4 km/u net geen 76 km gereden (75.98 om precies te zijn). De maximale snelheid lag vandaag op 35.3 km/u.

    Verder heb ik de hele dag eigenlijk niets bijzonders gedaan, behalve dan bemerkt dat ik in die kleine 3 uur dus gewoon gigantisch verbrand ben. Haha, nouja... gigantisch is dan nog wat overdreven, maar het ziet knap rood op m'n hoofd en m'n armen in ieder geval. Verder heb ik met de site voor Kalamazoo aan het klooien geweest. Dit gaf wat problemen met de teller die op de pagina staat. Deze had ik in het menu verwerkt, maar dat bleek niet te werken en daarom heb ik hem toch maar onderaan in de html code van de site geplaatst waar hij nu overigens goed werkt. Verder heb ik wat mp3 bestanden zitten maken en wat pagina's afgerond en heb ik bij de andere bandleden het verzoek gedaan of ze een stukje over zichzelf willen schrijven. Dit moet dan in het gedeelte 'bandleden' komen. Ik ben benieuwd naar de response.

    Donderdag 4 mei 2006.
    Vandaag was het weer warm, maar gelukkig waren er een stuk minder beestjes dan gisteren. Dat zal met name aan de wind gelegen hebben want er staat een redelijk stevige en warme oosten wind op dit moment. Voor vandaag stond er een intervaltraining op het programma. Een training die op zich heel intensief is omdat je telkens één minuut jezelf helemaal verrot rijd om vervolgens 4 of 5 minuten rustig aan te doen. De hartslag gaat bij de intervallen naar de 95% en soms zelfs hoger!

    Inclusief de warm-up en cool-down kwam ik na 47 minuten en 14 seconden weer thuis en in die tijd had ik een rondje gereden van 18.93 km. Gemiddeld krijg je dan ongeveer een snelheid van 24 km/u en de maximale snelheid lag deze dag op 45.6 km/u.

    Woensdag 3 mei 2006.
    De afgelopen tijd heb ik het nog wel eens over een codewoord. Nou, het codewoord voor vandaag is 'beestjes'. Waarom? Vanmorgen was ik met de vrachtwagen onderweg naar Benschop en daar leek het net of het regende, zo'n geluid hoorde ik. Maar dat ging in dit geval niet om druppels maar om insecten die tegen de ruit kwamen. Gisteren was het ook al erg, maar vandaag was het plaatselijk echt een wolk van insecten waar je dan doorheen reed en de auto ziet er dan ook meer uit als een insecten-kerkhof dan als vrachtwagen...

    Maargoed, hoe ik hier dan eigenlijk op kom: Die beestjes op de auto is dan nog tot daar aan toe, maar nu was ik vanavond weer even een stukje fietsen en dan mag je eigenlijk niet verder raden... Pfff... ook al van die wolken met kleine mugjes. Wat een klote-beesten zijn dat! Zeker omdat je dan ook nogal zweet blijven die dingen nog zo lekker op je gezicht, armen en benen plakken...

    Vandaag stond er een training op het programma die in de categorie 'spinning' zou moeten vallen. Dit is eigenlijk niets meer dan gewoon op een niet al te zwaar verzet lekker rondjes maken (zo tussen de 90 en 100 omwentelingen per minuut) en dat zo'n 50 minuten bij een hartslag van ongeveer 80%. Het ging lekker in ieder geval en alles bij elkaar ben ik 1 uur, 16 minuten en 33 seconden bezig geweest en in die tijd een rondje gemaakt van 33.33 km. Dat geeft een gemiddelde van zo'n 26.1 km/u en de maximale snelheid lag deze keer op 37.4 km/u.

    Ik ben in ieder geval heel blij met het mooie weer, want vanaf begin maart zit ik voor het meerendeel van de tijd lekker op de fiets (al was het toen soms nog verrot koud) en niet op de spinningbike in de schuur en dat is voor het gevoel toch veel beter om te doen. De verwachtingen voor de aankomende dagen zijn nog steeds goed en dat heb ik met de aankomende trainingen wel nodig ook omdat de aankomende dagen best wel intensief zullen zijn. Maargoed, eerst maar eens zien hoe het met het werk allemaal afloopt en of er dan nog tijd is om een rondje te maken.

    Dinsdag 2 mei 2006.
    Gisteren was eigenlijk een gedenkwaardige dag, want toen zat ik 12.5 jaar bij Daemen. Damn... wat vliegt de tijd als je er zo over nadenkt, want ik kan me het eerste ritje samen met Hein nog zo voor de geest halen. Maargoed, de tijd gaat nu eenmaal door en ook het werk staat niet stil dus hobbelen we maar gewoon vrolijk door.

    Wat betreft het fietsen heb ik vandaag eigenlijk hetzelfde gedaan als afgelopen zondag. Een beetje krachttraining op de fiets door op een zwaar verzet een half uurtje rond te rijden. Inclusief een kwartiertje warm-up en cool-down ben ik lekker een klein uurtje bezig geweest en net nu het weer eindelijk een beetje aan het opknappen is gaat het fietsen dan ook best wel lekker. De weersverwachting voor de rest van de week is ook super (allemaal ineens boven de 20 graden) dus wat dat betreft kan het eigenlijk niet mis gaan.

    De resultaten van vandaag: Na 59 minuten en 17 seconden was ik weer thuis en in die tijd heb ik 26.96 km gereden. Dat geeft een gemiddelde van 27.2 km/u terwijl de maximale snelheid deze keer op 37 km/u lag.