logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

logo breaking news


Dinsdag 28 oktober 2008.
De meeste mensen weten wel dat ik het met m'n werk over het algemeen enorm naar m'n zin heb, maar soms zijn er van die dagen dat je denkt 'was ik maar thuis gebleven' en vandaag was zo'n dag. Vanmorgen vertrokken naar Oosterhout, de auto was snel geladen en de rit was eigenlijk niks bijzonders. Ik speelde dus al met de gedacht om 's middags nog te laden voor de volgende dag, maar eenmaal op pad begon de ellende al snel. 's Morgens vroeg begon het vanuit het westen te regenen en een combinatie van hier en daar wat ongelukken en een storing aan de tunnels op de ring van Amsterdam zorgde voor een behoorlijke chaos onderweg. Bij de tunnels stonden de stoplichten namelijk op rood terwijl er niks aan de hand was en uiteraard gaat iedereen dan op de rem. Het gevolg was dat er enorme files stonden in de richting van Amsterdam en dan heb ik het over meer dan 20 kilometer...

En daar ga je dan met je goede gedrag... Vanuit Oosterhout naar Renswoude kostte me twee uur, het lossen en laden verliep daar vlot maar om daarna in Velsen te komen was een rit die Kwalitatief Uitermate Teleurstellend was, om het maar netjes uit te drukken. Pas na even na de middag kon ik daar weg en toen was het dus haasten om de rest van de rit toch nog voor elkaar te krijgen.

Wat je dan onderweg ziet is eigenlijk één grote berg frustratie, want het is natuurlijk voor niemand leuk om zo lang in de file te staan. Maar mensen halen dan ook soms de gekste dingen uit. Het stukje afstand wat je dan keurig hebt als je toch een klein beetje door kunt rijden wordt ineens meer dan de helft korter omdat één of soms wel twee automobilisten besluiten dat gat in te duiken. De reden is dan omdat het daar dan net iets harder gaat dan op de linker baan, maar het gevolg is wel dat ik m'n afstand kwijt ben en áls het dan toevallig ineens allemaal op de rem gaat moet je als chauffeur maar zien dat je het hele spul op tijd weer stil hebt staan.

Wat dat betreft zou het verplicht moeten zijn bij een rijopleiding om een dag met een chauffeur mee te gaan voor de kandidaat op examen gaat. Die dag gemist betekent dan gewoon dat je niet op examen mag, dat lijkt mij persoonlijk een goede regel. Het gaat me er dan niet om dat wij met z'n allen zo'n interessant beroep hebben (al is dat natuurlijk wel zo, haha) maar het gaat er dan om dat mensen die de weg op gaan weten wat een chauffeur soms allemaal voor fratsen uit moet halen om ongelukken te voorkomen. En dat terwijl het wijzende vingertje al snel richting onze beroepsgroep staat als het gaat om de schuldvraag bij een ongeval. Veel voorkomende opmerkingen zijn dan 'hij zal wel hebben zitten slapen' of 'hij zal niet voldoende afstand gehouden hebben' en al dat soort dingen meer. Okee, chauffeurs zijn ook niet heilig en soms halen ook zij wel eens dingen uit dat ik bij mezelf denk 'doe toch eens rustig aan', maar iemand die bij 80 km/u op de snelweg ineens voor je duikt en op de remmen gaat kan eenvoudig niet verwachten dat je dan binnen die paar meter die er dan nog over is stil komt te staan. Automobilisten vergeten gewoon dat een volle auto in Nederland 50 ton mag wegen en dan heb je het dus over 50.000 kilo, terwijl de gemiddelde personenwagen misschien ergens rond de 1000 kilo zal wegen maar ik denk dat ik voor een gemiddelde dan nog aan de hoge kant zit.

Om het in een goed perspectief te zien: ten eerste vind ik dat een vrachtwagenchauffeur het goede voorbeeld moet geven en moet blijven geven. Je bent immers beroepschauffeur en niet een gemiddelde hobbyist, dus mogen mensen er vanuit gaan dat je weet waar je mee bezig bent. Inzicht, rust en kalmte kunnen van levensbelang zijn als je de eerder genoemde gewichten nog even in gedachten neemt. Aan de andere kant mogen automobilisten dus best wat meer rekening houden met de gewichten en afmetingen van een vrachtauto. Begrijp me niet verkeerd: ik scheer echt niet iedereen over één kam, want er zijn ook echt wel mensen die wel begrijpen dat het rijden met een vrachtwagen net iets anders is dan met een personenauto en persoonlijk put ik daar dan maar weer de goede moed uit. Het knippertje met de lampen op een kruising of het even inhouden waardoor ik dan precies de ruimte heb die ik nodig heb... Het zijn de kleine dingen die het hem doen, maar ze maken het leven van een chauffeur zo veel makkelijker.

Maargoed, alles bij elkaar genomen zullen we in ons kleine drukke landje het toch met z'n allen moeten redden en ik kan alleen maar hopen dat er wat meer geduld en tolerantie naar elkaar zal komen, niet alleen onderweg maar ook gewoon in het dagelijks leven...

Zondag 26 oktober 2008.
Om maar met de deur in huis te vallen: gisteren hebben we twee kandidaten op auditie gehad bij Kalamazoo. We zijn op zoek naar een toetsenist(e) die eventueel nog kan zingen ook en laten ze dat nou beiden goed kunnen. Het was een goede dag wat dat betreft, maar nu moeten we er nog met z'n drieën uit zien te komen met wie we uiteindelijk verder gaan en dat gaat nog een lastige klus worden ben ik bang. Beide kandidaten hebben namelijk grote voordelen, alleen zijn die tegelijker tijd nogal verschillend en dat maakt de keuze er niet makkelijker op. We hebben als streven om uiterlijk aanstaande woensdag bekend te maken wie er uiteindelijk de plaats van Aart in gaat nemen als die eind december de band gaat verlaten, dus mocht je nieuwsgierig zijn dan moet je tegen die tijd hier nog maar eens een blik komen werpen.

Verder was het gewoon een top weekend... Een aantal mensen gezien die ik heel graag zie, lekker ontspannen aan een bakkie gezeten enzo en gisterenavond met goed gezelschap uit eten geweest. Ook wel een vermelding waard eigenlijk: we zijn weten eten in De Verbeelding (link) in Oosterhout en mocht je daar in de buurt eens uit eten willen dan kun je daar gerust naar toe gaan. Van te voren reserveren is volgens mij wel nodig, want het was er behoorlijk druk en niet zonder reden bleek achteraf. De bediening en het eten is super en het ziet er modern maar op één of andere manier toch gezellig uit. Een echte aanrader wat mij betreft...

Zondag 19 oktober 2008.
Een leuke week die afgesloten werd met een fantastisch weekend. Waarom? Nou, gewoon omdat ik afgelopen week over het algemeen leuk werk heb gehad waarbij afgelopen vrijdag een goede kennis van me een dagje is mee geweest. Ze wilde eens kijken hoe een dag van me er in de praktijk eruit ziet en dat was voor allebei gezellig en voor haar ook nog leerzaam. Nouja, leerzaam is dan misschien wat zwaar uitgedrukt maar het zou eigenlijk voor iedereen met een rijbewijs verplicht moeten zijn een dagje met een beroepschauffeur mee te gaan om eens te ervaren hoe het nou eigenlijk is. Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik vrijdag een makkelijke dag had qua werk, maartoch... Een dergelijke ervaring kan naar mijn idee nooit kwaad.

Gisteren niks bijzonders gedaan dan wat winkelen in de stad, boodschappen doen en het normale huishoudelijke werk wat nu eenmaal toch gedaan moet worden. Daarnaast wat geholpen met de verhuizing van een vriend van me en daarmee was de dag toch al wel weer aardig gevuld. Een dergelijke verhuizing is wat inspannend, maar is aan de andere kant toch wel weer ontspannend vind ik persoonlijk en winkelen is niet iedereen z'n hobby maar als je er de tijd voor neemt en eens op je gemak door de stad heen loopt is dat op z'n tijd ook wel een leuk tijdverdrijf.

Vandaag ben ik naar een bandje wezen kijken in Nijmegen. Projekt Klone speelde in JC Staddijk in Nijmegen en ik ken de band via hun drummer, die ik op zijn beurt weer ken via het drummersforum. Kort door de bocht: het was het ritje naar Nijmegen zeker waard! Projekt Klone is een metalband, maar in dit geval moet je naar mijn idee zeker niet denken aan een hoop herrie. De nummers zitten goed in elkaar en naast de wat hardere stukken hadden ze ook een heel rustig nummer wat echt goed klonk. Bijna op het commerciële af, zou ik bijna willen zeggen maar toch net stevig genoeg om bij de band te passen. Leon vertelde me dat ze bijna een jaar niet live gespeeld hadden, maar dat was naar mijn idee niet te horen. Een foutje hier of daar mag best als live band naar mijn mening en het gaat er maar om hoe je met zo'n foutje omgaat of hoe je hem oplost. Wat mij betreft zeker een aanrader om eens te gaan kijken als je een liefhebber bent van de wat stevigere muziek... Projekt Klone bestaat uit:

gertjan projekt klone nijmegen staddijk
GertJan (zang, gitaar, programmeur)

nico projekt klone nijmegen staddijk
Nico (gitaar, zang)

john projekt klone nijmegen staddijk
John (bas, zang)

leon projekt klone nijmegen staddijk
Leon (drums)

projekt klone leon nijmegen staddijk


De afsluiter van het weekend was de verjaardag van m'n jongste nichtje. Zes jaar inmiddels alweer, tenminste... vanaf morgen dan officieel maar ze mocht nu alvast een hele berg kadootjes in ontvangst nemen. Waar blijft de tijd toch? De tijd gaat sowieso al erg snel, maar als je naar de opgroeiende kids kijkt lijkt het net of ze net geboren zijn en de week erop al naar school moeten. Nouja, bij wijze van spreken dan natuurlijk en het is wat overdreven maar de tijd lijkt echt voorbij te vliegen op sommige momenten.

Zondag 12 oktober 2008.
Eigenlijk valt er van de afgelopen week niet zo heel veel bijzonders te melden, maartoch... Het was een redelijk hectische week qua werk, maar toch ben ik die lekker door gekomen. Er zitten wat kleine kinderziektes in de constructie van de kap, maar die worden nog opgelost. Verder bevalt de auto nog steeds super.

Gisteren ben ik naar het afscheidsconcert van de Kingsnakes geweest. Een bluesrockband uit Zaltbommel die in hun genre toch redelijk wat bekendheid heeft kunnen vergaren, maar na tien jaar hebben ze toch besloten om te stoppen en hoe kun je dat als band beter doen dan door gewoon een knalfuif te geven...

Vandaag niks bijzonders gedaan, eigenlijk alleen maar een beetje voor Henny gespeeld (in de zin van 'huisman' natuurlijk) en al wandelend door het park en omgeving wat foto's gemaakt. Die staan voor de geïnsteresseerden hier online en zijn eventueel ook te bekijken via het menu Xtra op de startpagina.

Zondag 5 oktober 2008.
Laat ik eerst maar met het slechte nieuws beginnen: afgelopen week heb ik besloten niet mee te doen aan de Hondsrug Classic van dit jaar. Er zijn daarvoor diverse redenen en de meest belangrijke is eigenlijk dat ik gewoon niet genoeg op de fiets gezeten heb om daar een voor mij persoonlijk goed resultaat neer te zetten. Het eerste rondje zou ik nog aardig kunnen rijden, maar daarna zou het voor mij meer op een toertocht gaan lijken dan op een wedstrijd en om daarvoor nou helemaal naar Gieten te rijden...

M'n fietsmaatje Rob heeft het overigens super gedaan, want die is ondanks de zware omstandigheden van vandaag toch nog ruim 100 plaatsen naar voren gereden. Vorig jaar kwam hij nog in verband met materiaal pech lopend met de fiets aan de hand over de finish om toch maar de eindstreep te halen, maar ik ga er vanuit dat hij het parcour dit jaar gewoon rijdend af heeft kunnen leggen. Ik ga binnenkort weer eens op m'n gemak beginnen met het oppikken van wat toertochten en als m'n been me niet weer in de steek laat ben ik er volgend jaar gewoon weer bij. Weer of geen weer...

Muzikaal gezien gaat het goed, kan ik wel zeggen... De auditieronde van Kalamazoo komt dichterbij en ik moet eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk best spannend begin te vinden. Jaja, nu al. Ik weet dat het nog wel even duurt voor het daadwerkelijk zover is, maartoch... Aan de ene kant heb ik er hele goede hoop op dat we zo ineens door kunnen, maar ik beslis daar uiteraard niet in m'n uppie over dus je weet maar nooit.

Vandaag ben ik nog een tijdje met het nummer Move van Behind d'n Dike bezig geweest en daar heb ik een andere gitaarpartij onder gezet. Niet dat die er definitief onder moet komen, maar meer als aanvulling op het schetsblok. Aart omschreef het project wat we nu doen via internet als een soort schetsblok waar ideeën op gezet kunnen worden en aan de hand daarvan kan een nummer zich dan ontwikkelen. Ik vond dat een mooie en treffende uitspraak, dus vandaag heb ik eigenlijk een streepje op het schetsblok kunnen zetten wat betreft Move. Hoe dat project in de toekomst verder gaat is nog totaal onbekend. Vorige week hadden we het er op de verjaardag van Arie nog even over, maar concrete plannen zijn er nog niet en die hoeven er eigenlijk ook nog niet te zijn. De uitspraak 'Tijd is relatief' is in dit geval een hele treffende als je het mij zou vragen...

M'n nieuwe auto bevalt super en ik had al geen hekel aan m'n werk, maar dit maakt het toch wel weer een stukje aantrekkelijker. Onderweg en bij klanten blijven er reacties komen dat het een aparte auto is en onlangs stond er bij een pomp waar ik stond te tanken iemand te kijken en die kwam met de vraag of die auto niet een beetje te lang was... Nouja, hij zit aan de maximale lengte van twaalf meter, dus zo gek is de vraag op zich niet.

Er moeten alleen wat kinderziektes opgelost worden wat betreft de kap, want omdat er ruimte moet zijn om de kap in de breedte te kunnen verstellen heeft dat als gevolg dat het dak omhoog waait en dat is niet echt een tof gezicht. Frans, één van de heftruckchauffeurs bij AWS vroeg me afgelopen week of ik misschien in de auto ging wonen... Toen ik hem daarop vragend aankeek wees hij naar de auto en zei: een puntdak heb je al... Het was op zich een grappig bedoelde opmerking maar dat m'n dak er wéér vreemd bovenop lag nadat ik de dag ervoor er al vreselijk hard mee aan het vechten was geweest maakte het niet echt leuker. Maargoed, dat probleem is tijdelijk opgelost en er moet dus alleen nog even een permanente oplossing bedacht worden, maar dat komt wel een keer als ik er mee in Maasbree ben. Voorlopig is er in ieder geval minimaal één hele blije chauffeur aan het rondrijden in Nederland en België...

Ik ben intussen wat foto's aan het verzamelen voor een update op een ander deel van deze site, maar die staan op dit moment nog niet online. Op het moment dat het wel zo is zal ik dat hier uiteraard melden en dan is er gelijk een mooi overzicht van het begin van de auto tot hoe hij er nu bij staat.