logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

logo breaking news


Donderdag 31 augustus 2006.
Eindelijk... Na een week van allemaal buien kon ik vandaag toch nog even een uurtje gaan fietsen en ik heb er voor gekozen om de krachttraining te doen. Met een beetje geluk kan ik dan deze week toch nog een aantal dingen doen en vervallen alleen de kadans,- en hersteltraining.

Vandaag dus een uurtje weg geweest en het grootste deel van dat uur heb ik op het grootste verzet gefietst waarbij de maximale hartslag op 90% zat. Om precies te zijn ging het om 1 uur, 2 minuten en 42 seconden en in die tijd heb ik een afstand van 29.27 km gereden. Dat geeft een gemiddelde van precies 28 km/u en de maximale snelheid lag vandaag op 41.5 km/u.

Lekker gereden, maar er zijn nog een aantal dingetjes die opgelost moeten worden. Zo ben ik inmiddels al een week of vier/vijf m'n Shimano achterwiel kwijt wat opgestuurd moest worden omdat er een spaak gebroken was. Dat het even kan duren in een vakantieperiode lijkt me nog niet zo onlogisch maar dit gaat wel heeeeeeeeeeel erg lang duren. Joost zou morgen informeren bij Shimano hoe het nou allemaal zit en als dat wiel terug is dan ruil ik gelijk de Crossmax wielen in om die even goed af te laten stellen. Er zit naar mijn idee nogal wat verschil in de spanning van de spaken en omdat het om nog nieuwe wielen gaat waar nog niets aan gesleuteld is hoeft dat niet eens zo vreemd te zijn. Dit kan dus mooi allemaal in één moeite door en dan neem ik gelijk een paar nieuwe banden mee die ik later kan monteren want die tubeless noppenbanden hebben de afgelopen tijd toch wel wat te lijden gehad op het asfalt.

Zondag 27 augustus 2006.
Gisteren een leuke repetitie gehad en eindelijk eens herrie kunnen maken op m'n 'nieuwe' set. Toch vind ik dat het verschil met de nieuwe vellen wel hoorbaar is, het klinkt op één of andere manier wat voller dus dat is mooi.

Minder mooi is dat ik zowel gisteren als vandaag helemaal niet op de fiets heb gezeten, terwijl het toch wel een beetje begint te kriebelen... De hele tijd niets doen is niks en de energie moet er toch een keer uit. Laatst heb ik dan nog een keer op de spinningbike gezeten, maar dat is in de zomerdagen eigenlijk ook niet alles. Veel te warm om op zo'n stilstaande fiets te zitten, maar om mezelf nou zeiknat te laten regenen zie ik ook niet zo zitten. Kortom: ik baal van al die regen en het moest maar eens afgelopen zijn!

Vandaag heb ik de site van de band weer helemaal up to date gemaakt en heb ik m'n oude pc eens helemaal opgeruimd want die begon aardig traag te worden. Verder eigenlijk niets bijzonders gedaan dan dus een beetje computeren, bakkie doen bij m'n buuf en wat gerommeld in het huishouden. Ik hoop dus dat het met het weer nu eens een beetje de goede kant op gaat zodat ik 's avonds even de kans krijg om wat te gaan fietsen. Het schema voor de aankomende week heb ik dan toch maar gemaakt, want de motivatie is er zeker wel:
- Maandag: Rust

- Dinsdag: Kadans
Blokken van 10 minuten met tussendoor 5 minuten rustig
Blok 1: 80 omw/min
Blok 2: 90 omw/min
Blok 3: 100 omw/min
Blok 4: 120 omw/min
HR max in alle gevallen max 85%

- Woensdag: Kracht
Eén uur op het grootste verzet op max 90%

- Donderdag: Spinning
Anderhalf tot twee uur op max 80% met wisselende kadans

- Vrijdag: Herstel
Anderhalf tot twee uur op max 75%

- Zaterdag: Duurtraining op de weg
Drie uur op max 85%

- Zondag: Bostraining (tocht)
50 km op max 90%

- Vrijdag 25 augustus 2006.
Het is de afgelopen dagen gewoon geen weer geweest om op de fiets te stappen, want telkens trekken zware buien over het land waar heel veel neerslag uit valt. Misschien dat er morgen een kansje is om toch nog eens iets op de weg te gaan doen, maar voor zondag wordt er alweer een heleboel neerslag verwacht. Afwachten dus wat dat betreft...

Zit ik in die tijd stil? Niet echt, want ik ben druk bezig om via Neckbone Graphics (Los Angeles, USA) een custom bassdrum vel te laten maken. Het vel wordt in dat geval gewoon bij Remo gemaakt en daar in de fabriek al voorzien van hetgeen je op het vel wilt hebben. Het voordeel hiervan is dat de afbeelding of wat dan ook niet OP het vel komt maar TUSSEN de lagen van het vel waardoor beschadigingen en dergelijke voorkomen worden. Het concept heb ik inmiddels gekregen en het gaat er gaaf uit zien!

Uiteraard zal ik het één en ander bijhouden in het verslag van het ombouwen van de set wat te bekijken is via Xtra op de startpagina en ook zal ik foto's van de set plaatsen op het moment dat hij helemaal klaar is. Dit kan overigens nog wel even duren omdat het proces net in gang is gezet en de levertijd al snel op loopt naar een week of acht.

Dinsdag 22 augustus 2006.
Volgens mij ben ik goed in schema's maken om ze vervolgens lekker door de war te gooien... :-). Vandaag ben ik daar maar weer eens mee bezig geweest en de training voor vandaag en morgen heb ik maar omgewisseld. De reden daarvoor was dat ik vandaag redelijk op tijd thuis was en morgen hier in en rond het huis nogal wat dingetjes te doen heb. Het leek me daarom logisch om vandaag wat langer te fietsen dan morgen, als het er morgen tenminste nog van komt want dat is in verband met het werk natuurlijk nog maar afwachten. Het weer was vandaag in ieder geval niet zo heel erg verkeerd al stond er wel veel wind.

Vandaag lekker wezen spinnen. De hartslag op maximaal 80% zonder al te veel kracht te zetten en de kadans wisselde de hele tijd tussen de 80 en 120 omwentelingen per minuut. Op die manier ben ik 1 uur, 23 minuten en 56 seconden bezig geweest en in die tijd heb ik een afstand gereden van precies 38 km. Dat geeft een gemiddelde van 27.1 km/u terwijl de maximale snelheid voor vandaag op 41.8 km/u lag.

Zondag 20 augustus 2006.
Voor vandaag had ik een duurtraining op een vaste route op de planning staan, maar een echt 'duur'training is het niet geworden. Ik ben naar Rheden geweest om daar de vaste route over de Posbank te rijden, maar daar kwam het op een gegeven moment met bakken uit de lucht dus heb ik het rondje maar gewoon lekker afgemaakt en ben daarna naar huis gegaan. Ik kom er niet vaak, maar dat rondje weet me toch elke keer weer te verassen door het grote aantal hoogtemeters wat overwonnen moet worden. Oftewel, lekker gewerkt vandaag... :-).

Het ging vandaag om een totale afstand van 52.86 km en daar heb ik met een gemiddelde van 21.3 km/u 2 uur, 28 minuten en 44 seconden over gedaan. De hoogste snelheid op de route was 50.2 km/u.

Ik zal waarschijnlijk wel weer te enthousiast zijn met m'n schema, dus of het allemaal gaat lukken deze week weet ik niet maar je kunt maar een streven hebben...
- Maandag: Rust

- Dinsdag: Interval
Zes blokken van één minuut voluit

- Woensdag: Spinning
Anderhalf tot twee uur op max 80% met wisselende kadans

- Donderdag: Herstel
Anderhalf tot twee uur op max 75%

- Vrijdag: Kracht
Verschillende blokken staand op de pedalen op een zwaar verzet en oplopende hartslag. Tussendoor rustmomenten van 5 km die zittend gereden worden op een klein verzet en op HR max 80%
Blok 1: Krans 6, vijf km staand op de pedalen met HR max 80%
Blok 2: Krans 7, tien km staand op de pedalen met HR max 85%
Blok 3: Krans 8, tien km staand op de pedalen met HR max 90%
Blok 4: Krans 9, tien km staand op de pedalen met HR > 90%

- Zaterdag: Rust

- Zondag: Duurtraining bos
Drie tot 4 uur op max 85%

Zaterdag 19 augustus 2006.
M'n gedachten wat het weer betreft zijn uitgekomen en alleen vandaag was een mooie dag om te gaan fietsen, maar ik had andere leuke dingen te doen dus is er niet zo veel (= eigenlijk gewoon niks) van terecht gekomen. Wel ben ik met deze site bezig geweest want ik kwam tot de ontdekking dat er in het download gedeelte nogal wat oude versies stonden van programma's, dus die lijst is weer helemaal up to date.

Aan de lijst heb ik ook het programma Spamihilator toegevoegd. Het gaat hier om een spamfilter wat heel makkelijk te gebruiken is zodat de inbox van je mailprogramma niet telkens vol stroomt met troep die je toch niet wilt ontvangen. Het programma heeft de mogelijkheid om een zogenaamde 'vriendenlijst' toe te voegen en die is heel makkelijk te maken door het adressenboek uit bijvoorbeeld Outlook Express in te voegen. Daarnaast zal het programma ook op woorden filteren en zit er een soort 'leer gedeelte' in waarin je aan kunt geven dat bepaalde mailtjes als spam behandeld moeten worden als ze toch door het filter heen komen. Ik gebruik het programmaatje nu ruim een week en voor mij is het een verademing...

Woensdag 16 augustus 2006.
Voor vandaag had ik een duurtraining met een maximale hartslag van 80% op het programma staan en dat kwam om twee redenen mooi uit. De eerste is dat ik lekker vroeg thuis was en de tweede was dat het gewoon lekker weer was. Net een beetje boven de 20 graden, weinig wind... niks mis mee. Okee, er waren wat buien opgegeven, maar daar zag het niet naar uit dus ik ben vol goede moed op de fiets gestapt.

Na ongeveer drie kwartier fietsen begon de ellende echter al. Regen... Het was maar een klein buitje en daarna scheen de zon weer dus was ik snel weer droog. Een ander verhaal werd het na een uurtje of twee op de fiets gezeten te hebben. De lucht werd donker maar er gebeurde nog niet veel bijzonders. Totdat ik op de dijk zat bij Dreumel en er dus een joekel van een onweersbui voorbij trok. Het waaide hierbij ook nog eens vreselijk hard waardoor ik maar goed 19 km/u kon rijden en dat schiet dan natuurlijk niet erg op. Tussen Dreumel en Heerewaarden begon het te regenen en toen ik eenmaal bij Heerewaarden was stopte het met zachtjes regenen en kwam het even met bakken uit de lucht. Conclusie: Harre zat op z'n fietsje maar weer mee te zingen met Boudewijn de Groot... :-).

Eenmaal thuis ben ik gelijk maar onder de douche gesprongen want ik was echt helemaal zeiknat geregend en de grootste ramp was eigenlijk dat ik dit keer m'n regenjas niet eens had meegenomen. Je kunt je voorstellen dat er na een half uur fietsen tijdens zware regenval niet zo veel meer droog is aan een korte fietsbroek en een mouwloos shirtje...

Maargoed, afgezien van het laatste stuk heb ik heerlijk gereden en thuis bleek dat ik 69.55 km had gereden in een tijd van 2 uur, 39 minuten en 2 seconden. Dat geeft een gemiddelde van 26.2 km/u terwijl de maximum snelheid vandaag op 35.8 km/u lag. Voor de rest van de week ben ik bang dat ik niet meer buiten kom, want de kans op neerslag staat in de meerdaagse verwachting de hele tijd op 70, 80 en voor morgen zelfs op 90%. De hersteltraining zal dus wel weer in de schuur gedaan worden, vrees ik...

Dinsdag 15 augustus 2006.
Het is niet te geloven... Bijna drie maanden geleden zat ik voor het laatst op de spinningbike en toen was het om een testje te fietsen. Sindsdien heb ik alles gewoon lekker buiten kunnen doen, maar nu het eigenlijk nog steeds hoog zomer zou moeten zijn zat ik vandaag toch weer eens binnen te fietsen... Balen, maar vanwege de hele hevige buien die er op dit moment vallen had ik eigenlijk weinig keus. Okee, de keus had kunnen zijn om toch gewoon op de fiets te stappen maar als het water dan eenmaal naar beneden komt dan is het ineens zo veel dat je gelijk zeiknat bent en dat heb ik er dan ook weer niet voor over.

Een krachttraining in de schuur, dat werkt naar mijn idee niet zo lekker maargoed... Omdat ik pas laat kon beginnen heb ik eerst een kwartiertje warm gefietst en daarna me niet aan de dingen uit het schema gehouden :-). Ik ben gelijk maar 15 minuten op een vrij zwaar verzet begonnen met de hartslag op maximaal 85%. Daarna een paar klikjes erbij gedaan om het tien minuten lang nog zwaarder te maken en de hartslag laten stijgen tot maximaal 90%. Vervolgens weer een paar klikjes erbij en het was toen zo zwaar dat ik de pedalen met veel moeite nog rond kon krijgen en op dat verzet heb ik 5 minuten lang alles uit de kast gehaald waarbij m'n hartslag piekte op 98% (ongeveer 185 slagen per minuut). Na dat alles ben ik dood neergevallen... oh nee want ik zit nog te typen... :-). Het was in ieder geval echt heel zwaar maar wel lekker en om af te sluiten heb ik nog een kwartiertje uitgefietst.

In totaal dus precies 1 uur bezig geweest en in die tijd 23 kilometer gereden. Het gemiddelde laat zich dan wel heel makkelijk raden... :-).

Zondag 13 augustus 2006.
De puntjes staan weer op de spreekwoordelijke i en in dit geval gaat dat over het einde van de vakantie. Veel dingen gedaan die gedaan moesten worden en toch ook vakantie kunnen houden, dus lekker kunnen ontspannen alleen is het jammer dat ik de afgelopen week niet één keer op de fiets heb gezeten.

Maargoed... m'n auto is klaar, de papierwinkel weer opgestart en de spullen weer ingepakt dus het werk kan weer beginnen. M'n fiets heb ik vandaag ook nog onder handen genomen omdat dat er vorige week niet van is gekomen, dus ook die is weer helemaal klaar voor de aankomende week. Nu maar hopen dat het weer een klein beetje mee wil werken, want voor de komende week zijn de vooruitzichten eigenlijk niet zo heel erg best en toch zal er nog het één en ander gedaan moeten worden want het aftellen voor de Hondsrug Classic is begonnen: nog maar acht weken en dan is het moment van m'n eerste grote wedstijd daar...

Qua training is het dus een beetje de mist in gelopen, maar dat zal ik maar gewoon relativeren door de afgelopen week een rustweek te noemen... :-). Achja, je moet toch iets en vanwege die rustweek heb ik het schema voor de eerstvolgende week een beetje aangepast want in m'n originele schema zou dat nou juist de herstelweek zijn. Het is nu overigens al goed te merken dat het eerder donker is, dus ook daar moet ik vanaf nu rekening mee gaan houden. Aankomende week is het volgende het streven:
- Maandag: Rust

- Dinsdag: Kracht
Training op het grote blad voor en achter beginnen op 6
Vervolgens elke 15 minuten één krans erbij schakelen
HR eerste helft op max 85%, tweede helft op max 90%

- Woensdag: Duurtraining op de weg
Hartslag max 80%

- Donderdag: Herstel
Anderhalf uur op max 75%

- Vrijdag: Spinning
Anderhalf tot twee uur op max 85% met wisselende kadans

- Zaterdag: Rust

- Zondag: Duurtraining op een vaste route
Drie uur op 85%

Vrijdag 11 augustus 2006.
M'n laatste vakantiedag en de afgelopen week is het van fietsen gewoon niet gekomen door een combinatie van veel regen en druk zijn met andere dingen. Zo ben ik met een paar pc's bezig geweest, heb veel voorbereidend werk voor de band gedaan en (ook helemaal niet onbelangrijk) m'n tuin ziet er weer fatsoenlijk uit :-). Met name dat laatste daar heb ik de afgelopen week nogal wat tijd in gestoken, maar het resultaat mag er wel weer zijn. Vanavond nog een concert van de Presidents of the USA in 013 in Tilburg en morgenochtend dus weer naar Maasbree om de auto op te halen... Het is net of ik pas een paar dagen thuis ben en alweer aan het werk moet...

Zondag 6 augustus 2006.
Ik had vandaag het gevoel dat het heel lang geleden was dat ik in het bos had gereden, maar dat is natuurlijk net pas een week terug. Vandaag had ik het plan opgevat om twee rondjes in Drunen als duurtraining te gaan rijden en dat is op zich wel aardig bevallen. Er is de afgelopen dagen heel veel regen gevallen, dus ik had eigenlijk rekening gehouden met wat bagger onderweg, maar de route was over het algemeen maar net nat genoeg geworden en lekker te kunnen rijden. De zandbanken waren op een paar plaatsen wel te doen, maar op een paar plaatsen ook echt helemaal niet. Blijkbaar is dat fijne duinzand zo droog dat er nog veel meer regen moet vallen voordat die zandbanken ook weer te rijden zijn.

Op zich ging het dus best aardig en na 2 uur, 40 minuten en 58 seconden was ik weer terug bij de auto. In die tijd had ik met een gemiddelde van 19.3 km/u precies 52 km gereden en de maximale snelheid op de route lag vandaag op 31.9 km/u.

De laatste week van m'n vakantie staat eigenlijk voor het grootste deel in het teken van wat vaste routes rijden en hersteltrainingen doen. Verder moet die tuin hier ook nog steeds af gemaakt worden, dus het is nog niet zo dat ik niks te doen heb. *grin* Een week of vier vakantie extra zou eigenlijk best lekker zijn, maar dat zit er nu eenmaal niet in. Aankomende week ben ik in ieder geval van plan het volgende te gaan doen:
- Maandag: Rust

- Dinsdag: Herstel
Anderhalf uur op max 75%

- Woensdag: Duurtraining offroad Rheden
Max 85%

- Donderdag: Kracht
Beginnen op grote blad voor en achter op 6, max 80%
Elke 20 minuten één krans bijschakelen
Krans 7 en 8 op 85%, krans 9 op 90%

- Vrijdag: Herstel
Anderhalf uur op max 75%

- Zaterdag: Rust

- Zondag: Duurtraining offroad Amerongen
Drie tot vier uur op max 85%

Donderdag 3 augustus 2006.
Het codewoord voor de afgelopen dagen is nog steeds 'nattigheid' en als er eenmaal wat naar beneden komt dan valt er ook gelijk heel veel. Ik had vandaag de pech om precies in zo'n bui terecht te komen tijdens een duurtraining en ook al scheen de zon toen ik weg ging, ik was blij dat ik een regenjas in m'n rugzak gedaan had.

Het schema voor deze week ligt al weer lekker overhoop, maar dat mag de pret niet drukken. Eigenlijk was ik vandaag van plan om in Rheden de vaste route te gaan rijden, maar vanwege een hele slechte nachtrust heb ik eerst maar eens een beetje uitgeslapen en omdat ik vandaag nog wat meer dingen te doen heb was er daarom geen tijd meer over om naar Rheden te gaan. Vandaar dat ik er maar voor gekozen heb om de duurtraining van zaterdag vandaag te doen en daar ben ik alles bij elkaar 2 uur, 51 minuten en 47 seconden mee bezig geweest. In die tijd heb ik met een gemiddelde van 26.8 km/u 76.83 km gereden en de hoogst gemeten snelheid vandaag lag op 36.4 km/u. Ondanks die bui die ik op m'n kop kreeg heb ik toch lekker gereden...

Woensdag 2 augustus 2006.
Het weer is na afgelopen zondag definitief veranderd. De hoge temperaturen van 30 - 35 graden zijn het land uit en nu zitten we ineens weer zo rond de 20 graden met veel wind en zeer zware buien. Toch kreeg ik het vandaag voor elkaar om een rondje te gaan spinnen. Niet te veel op kracht en de hartslag op maximaal 80%, maar wel veel variatie in het aantal omwentelingen per minuut.

Eenmaal weer thuis had ik in een tijd van 1 uur, 46 minuten en 4 seconden 45.37 km gereden en dat geeft een gemiddelde van 25.6 km/u. De hoogste snelheid voor vandaag mag er zijn... ik kon het op de dijk niet laten om toch even door te schakelen naar het zwaarste verzet en even flink door te trappen. De piek lag op dat moment op precies 52 km/u. Toch wel hard op een paar van die noppenbandjes over de dijk...

Dinsdag 1 augustus 2006.
Na de rustdag van gisteren had ik vandaag eigenlijk op de fiets moeten zitten, maar dat verliep anders... Gisteren belde Hans van HZPaint dat ik m'n drumstel op kon komen halen en dat heb ik gelijk maar in elkaar gezet. Vandaag ben ik een groot deel van de dag in de studio bezig geweest om het hele spul op te bouwen, ervan te genieten en (waarom ik er eigenlijk was) te stemmen. Het hele project is dus hierbij afgerond en het hele verhaal is van begin tot eind verslag hier te vinden en anders staat er ook nog een link in het menu 'xtra'. Een goed begin is het halve werk en deze week kan bij mij dus eigenlijk niet meer stuk...