logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

j
logo breaking news


Woensdag 29 november 2006.
Veilig thuis...

Regelmatig loop ik aan het einde van een werkdag naar m'n voordeur en als ik de sleutel in het slot steek denk ik dan 'zo, het is weer gelukt... veilig en gezond thuis gekomen...'. Dat dit niet vanzelfsprekend is bleek vandaag maar weer eens, want hoe vaak hoor je het niet op de radio dat er een file ergens staat vanwege een gekantelde vrachtwagen of vanwege een ongeval waar een vrachtwagen bij is betrokken... Een ongeluk zit in een klein hoekje en als het om een beetje blikschade gaat dan is het natuurlijk altijd zonde, maar dan is het nog te overzien.

Een ander geval wordt het als het om echt zware ongelukken gaat en vandaag leek het weer eens zo'n rampendag. Op de A15 raakte net na de middag een personenauto in een slip en raakte daarbij een trekker/oplegger combinatie waardoor de chauffeur de macht over het stuur kwijt raakte en uiteindelijk op de zijkant dwars over alle rijbanen terecht kwam. De bestuurder van de personenauto liep hierbij wat lichte verwondingen op en de chauffeur van de vrachtwagen kwam met de schrik vrij, maar dat had ook heel anders af kunnen lopen. Als je zo'n combinatie dwars over de weg ziet liggen gaat er bij mij in ieder geval toch wel wat door me heen. De vrachtwagen chauffeur had bij het ongeval geen schuld, maar mensen wijzen al snel naar onze beroepsgroep als het om dit soort dingen gaat. De A15 werd overigens helemaal afgesloten en het verkeer werd omgeleid via de A4 (Beneluxtunnel) en de A20 en A16. Lange files waren het gevolg en ik had de tijfelachtige eer om daar ook in te mogen staan. M'n laatste klant was in Zuidland en het was vandaag dan ook knap laat dat ik thuis was.

Een half uur later (dus rond half één) reed op de A16 een betonmixer combinatie dwars door de vangrail in de middenberm en kwam uiteindelijk ook dwars over de rijbaan te liggen. De chauffeur is in dit geval met nekletsel naar het ziekenhuis gebracht en wonder boven wonder is bij dit ongeval verder niemand betrokken geraakt. Overigens is op dit moment het vermoeden dat een technisch mankement de oorzaak was van het ongeval, maar dat moet nog onderzocht worden. Door de combinatie van de twee ongevallen was de omgeving Rotterdam eigenlijk één grote puinhoop en had ik dus weer eens de 'veilig thuis' gedachte, met name omdat ik die combinatie op de A15 had zien liggen.

Het ongeluk zit dus inderdaad in een klein hoekje en je kunt het je gewoon niet permiteren om er met je gedachten niet bij te zijn. Bij de ongevallen van vanmiddag in de regio Rotterdam liep het allemaal nog redelijk goed af, maar zware crashes als een paar jaar geleden net voor Antwerpen in dichte mist en ook in de omgeving Arnhem waarbij echt heel veel auto's betrokken waren komen helaas toch voor en dan lopen dingen vaak ineens heel anders af. Ook al wat jaren geleden stond er op knooppunt Hoevelaken bij Amersfoort een vrachtwagen na een ongeval waar je alleen nog maar van kon raden om wat voor merk het ging... zo erg zat die auto in elkaar en de rilligen lopen dan over m'n lijf wat voor klap zoiets gegeven moet hebben om zo'n schade te veroorzaken.

Van mist hebben we tot nu toe dit jaar eigenlijk weinig tot geen last gehad, maar de tijd van het jaar is er nu eenmaal naar dat er vreemde dingen kunnen gebeuren door de weersomstandigheden en ik hoop dat iedereen zich de komende tijd weer aan zal passen aan deze omstandigheden zodat er zo min mogelijk ongevallen gebeuren en dat iedereen dus echt gezond en veilig aan het einde van de dag thuis kan komen. Ik weet wel dat dit soort berichtjes niet door honderden mensen gelezen worden, maar ik hoop toch een beetje bewustwording te zaaien op deze manier en ik hoop de volgende keer weer over dingen te schrijven die wat vrolijker zijn...

Dinsdag 28 november 2006.
Yesss!!! Eindelijk weer eens een keer lekker kunnen fietsen op een doordeweekse dag en op de valreep dus toch nog wat kilometers kunnen maken zo aan het einde van de maand. Een maand waarin ik verder bitter weinig op de fiets heb gezeten en als ik m'n overzichtje er eens bij pak dan blijkt dat ook wel. Tot nu toe heb ik deze maand 237 km gereden terwijl ik in andere maanden ergens tussen de 550 en 650 km uit kwam. Maargoed, dat maakt eigenlijk niet zo veel uit en als het weer het toe laat ga ik toch proberen om op werkdagen nog een beetje te gaan rijden om op die manier de conditie een beetje bij te houden.

Vandaag ben ik een rondje wezen spinnen. Gewoon lekker rustig met de hartslag op maximaal 80% en een steeds wisselende kadans. Na 1 uur, 48 minuten en 23 seconden kwam ik thuis met 46.61 km op de teller en dat geeft een gemiddelde van 25.8 km/u. De hoogste snelheid in dit rondje kwam uit op precies 38 km/u.

Zondag 26 november 2006.
Gisteren had ik er toch maar voor gekozen om niet naar Apeldoorn te gaan en dat bleek voor mezelf een goede keuze. Een paar dagen echte ontspanning bleek gewoon nodig en daar heb ik dan ook lekker gebruik van gemaakt. Gewoon lekker aan het klooien geweest en dus een hoop, maar eigenlijk ook weer niks gedaan... *grin* Het is alleen jammer dat we nog geen bericht over de demo gehad hebben, maarja... je kunt niet alles hebben in dit leven.

Vandaag ook in het kader van de ontspanning met het fietsen eens terug gegaan naar m'n roots. Een jaar of zes geleden wist Stefan wel een leuk stukje in de buurt van Tilburg om eens te gaan mountainbiken en dat bleek de vaste route van Drunen te zijn met een totale lengte van zo'n 26 km, tevens één van de mooiste routes van Nederland. Vanaf dat moment was ik eigenlijk verkocht en sinds dien kom ik er nog regelmatig om rondjes te rijden, hetzij in de vorm van een duurtraining door meerdere rondjes te rijden of gewoon lekker een rondje te stampen. Je kunt jezelf door de aard van de route daar in ieder geval aardig uitleven.

Vandaag ben ik daar dus eens geweest om gewoon lekker een rondje te rijden, genieten stond voorop en dat kon ook want de regen van de afgelopen dagen is eindelijk (even) weg en de route lag er ondanks de vele regenval gewoon schitterend bij. Alles bij elkaar kwam ik aan het einde met wat kleine uitstapjes uit op 27.11 km in een tijd van 1 uur, 30 minuten en 53 seconden. Dat geeft een gemiddelde van 17.9 km/u en de hoogste snelheid lag vandaag op 29.7 km/u. Het was in ieder geval echt genieten vandaag en zelfs het zonnetje kwam er nog even aan te pas. Lekker gereden dus en dit soort dagen mogen er wat mij betreft nog veel volgen.

Woensdag 22 november 2006.
Een beetje spam is aan de dag bijna niet te voorkomen en het plaatsen van allerlei contact links op m'n pagina heeft er voor gezorgt dat ik vandaag maar liefst 96 spam mailtjes mocht ontvangen. Daar ben ik nu zo moe van geworden (ondanks m'n spamfilter wat overigens goed z'n werk doet) dat ik besloten heb alle contact links onderaan de pagina's maar te verwijderen. Iemand die m'n mailadres niet weet kan altijd contact zoeken via het gastenboek.

Verder is er op dit moment weinig nieuws te melden. Het fietsen schiet niet erg op omdat het inmiddels al echt vroeg donker is en daarnaast regent het de afgelopen dagen volop en dat is nou ook niet echt uitnodigend te noemen om eens lekker een rondje te gaan doen. Aanstaande zaterdag heb ik m'n laatste wedstrijd van dit seizoen, maar gezien de regen van de afgelopen dagen zal dat heel zwaar worden en ik verwacht er dan ook niet zo veel van. Jammer eigenlijk, want ik had eigenlijk de hoop toch nog een beetje te kunnen trainen in deze tijd van het jaar maar daar heb ik me dus gewoon in vergist.

Overigens is er ook nog de kans dat de demo van de band zaterdag helemaal klaar is en mocht dat zo zijn dan vertrek ik toch maar naar Tilburg om daar het eindresultaat te gaan beluisteren. Als het helemaal goed is kan de demo dus dit weekend online gezet worden, maar dat is dus nog even afwachten.

Zondag 19 november 2006.
Vandaag geen fietsdag maar een computerdag. Gisteren zijn we met Kalamazoo naar Tilburg geweest om in Studio Channel 27 de nieuwe demo op te nemen en dat is uiteindelijk een lange dag geworden, maar wel heel erg leuk en leerzaam. Meer info is te vinden in het menu Xtra of via deze link. Op het uiteindelijke resultaat moeten we nog even wachten omdat de ruwe mix nog afgewerkt moet worden. De uiteindelijke eindmix wordt dan omgezet tot master en daar kunnen we dan uiteindelijk de studio mee uit lopen, maar daar gaat dus nog even wat tijd overheen. Als er meer info is dan post ik het uiteraard hier en de uiteindelijke versies zullen ook op de site van Kalamazoo komen. De voorbereidingen ga ik nu vast doen zodat het een kwestie is van wat bestanden uploaden naar de server en dan is het klaar.

Naast het verslag op deze site over de opnames van de demo heb ik ook wat downloads vervangen door de nieuwe versies. Er was inmiddels een nieuwe versie van CCleaner beschikbaar en ook versie 2.0 van FireFox is nu lang genoeg uit om de kinderziektes er uit te hebben dus ook deze is via m'n eigen site te downloaden.

Dinsdag 14 november 2006.
Het lijkt een beetje de week van de vergissingen wat het fietsen betreft. Zondag regende het aan het begin van de ochtend en werd het later toch nog lekker weer, maar vandaag was het net andersom. Ik was redelijk op tijd thuis en dacht nog snel even een rondje te gaan intervallen. Okee, het zou al wel wat donker zijn als ik dan thuis zou komen maar de verlichting zit inmiddels weer op de fiets dus dat zou geen probleem op moeten leveren. Wat op een gegeven moment wel problemen op ging leveren was... yep: regen. Niet dat het met bakken naar beneden kwam maar het regende gewoon lekker door, om het zo maar te zeggen. Dit had op een gegeven moment als gevolg dat ik eigenlijk door m'n bril weinig meer kon zien en dat ik dus zonder bril beter zicht had dan met... Haha, en ik zal het gelijk maar verklappen: nee, ik ben nergens tegenaan gereden... :-)

Maargoed, intervallen dus... en dat ging op zich wel lekker. Ik had het plan opgevat om een beetje warm te fietsen en dan in de buurt van De Rampert en De Lieskampen wat ruiterpaden mee te pakken als interval en dat was echt hard werken door alle nattigheid. De Crossmax wielen had ik niet gewisseld na afgelopen zondag, dus dat kwam nu mooi uit! Tussendoor telkens een stukje asfalt om de hartslag weer te laten zakken en daarna weer voluit stampen door het natte gras en de modder. Toch de schade van afgelopen zondag nog een beetje ingehaald... :-)

Daarna over de dijk terug gereden en op het gemak een beetje uitgefietst. Eenmaal weer thuis had ik precies 1 uur en 4 minuten gereden en in die tijd 26.85 km afgelegd. Dat geeft een gemiddelde van 25.1 km/u en de maximale snelheid lag deze rit op 42.5 km/u. Ondanks de regen toch lekker gereden en na een lekkere warme douche voldaan met een bord eten op de bank neer geploft.

Zondag 12 november 2006.
Goed, vandaag heb ik me vergist. Waarom? Vanmorgen toen de wekker ging kletterde de regen op m'n raam en wel in zo'n mate dat ik zoiets had van 'ik ga maar geen tochtje doen vandaag'. Wat langer blijven liggen dus en daarna gegeten met in m'n achterhoofd het plan om dan maar een tijdje op de spinningbike te klimmen in de schuur en eigenlijk knapte het weer daarna alleen maar op. De felle buien verdwenen, het werd droog en zelfs het zonnetje kwam nog door maar toen zat ik dus al in de schuur... :-(. Jammer en ik hoop dat het volgende week beter weer is, want een beetje crossen in de bossen is natuurlijk toch het leukst.

Op de spinningbike ben ik 1 uur en 45 minuten bezig geweest, gewoon lekker rustig trappen met een hartslag van zo rond de 80%. In die tijd heb ik 46.4 km gereden en dat geeft een gemiddelde van 26.5 km/u. Hopelijk heb ik de kans op deze week nog buiten wat te fietsen en verder kijk ik enorm uit naar volgend weekend. Zaterdag staat de demo opname met Kalamazoo op de planning, zondag hopelijk lekker een tochtje rijden en dan heb ik weer een fantastisch weekend gehad. Maargoed, eerst me nog maar eens een paar dagen verheugen voordat het zover is... *grin*.

Zaterdag 11 november 2006.
De week begon voor het fietsen dus goed, maar verder was het helemaal prut. Elke keer net te laat thuis of de tijd ontbrak gewoon en dat is jammer, maar het is niet anders. Op zich had ik het wel kunnen verwachten natuurlijk nu de klok een paar weken terug verzet is, want het is gewoon al vroeg donker en echt vroeg ben ik maar zelden thuis. Tijd dus eigenlijk om weer eens een paar keer op de spinningbike te klimmen, maar dat stel ik eigenlijk de hele tijd maar uit om de eenvoudige reden dat het gewoon veel te lekker is om buiten te fietsen in plaats van binnen. Ik zal in de aankomende week nog wel eens kijken hoe het allemaal gaat lopen.

Vandaag ben ik in ieder geval lekker productief bezig geweest, alleen vanmorgen heb ik wat te lang achter de pc gezeten. In het weekend heb ik nog wel eens de neiging om m'n bed uit te komen, de pc aan te slingeren, beneden een ontbijtje te maken en dat dan achter de pc op te eten. Vandaag was zo'n dag en op zich is dat lekker, maar ik kwam allerlei stukken van de band Nightwish tegen op Google Video en dat waren allemaal live nummers van de dvd End of an Era. Erg gaaf om te zien, al is het jammer dat ze niet echt alles live doen. Nouja, er zijn niet zo veel mensen die deze band kennen dus heeft het ook niet zo veel zin om het allemaal uit te leggen, maar ik vond het allemaal best geinig om te zien en toen ik even later op het klokje van m'n pc keek kwam ik eigenlijk voor de rest van de dag al weer tijd te kort.

Eerst maar het restant van de helpdesk afgemaakt, m'n administratie gedaan, huishouden klaar, boodschappen gedaan en daarna was het eindelijk tijd om iets echts leuks te gaan doen. Haha, nouja ECHT leuk... Vorige week tijdens de repetitie met de band kwam ik er achter dat de stemming van een paar toms zo ver verlopen was dat het gewoon niet lekker meer klonk en daar ben ik vandaag mee bezig geweest. De complete set opgebouwd in de oefenruimte en uiteindelijk kon ik alleen de grote 16" tom laten zoals hij was en kwam het er op neer dat de andere drie best wel verlopen waren. Met name het ondervel van de 14" stond heel vreemd. Maf, want je zou niet verwachten dat hier nog iets mee zou gebeuren omdat er niet op geslagen wordt.

Maargoed, aan het eind van de middag kwam ik thuis met een set die klaar is voor de demo opname van volgende week en was het een kwestie van een hapje eten maken, de Crossmax wielen in m'n fiets zetten voor morgen en dan is de dag alweer een heel eind voorbij. Nu hoop ik dat het morgen een beetje droog is zodat ik een toertochtje kan gaan rijden en dan heb ik weer een mooi weekend gehad. Maargoed... dat toertochtje is nog even afwachten want er wordt nogal wat storm opgegeven voor vannacht en morgen.

Ohja... ik heb uiteindelijk toch nog de foto's gekregen van de Hondsrug Classic en die staan inmiddels ook online in het verslag. Mocht je dat nog eens willen bekijken dan kan dat hier of anders via de knop Xtra op de homepage.

Maandag 6 november 2006.
Deze week is volgens m'n schema een week met wat zwaardere trainingen en aangezien ik lekker op tijd thuis was kon ik vandaag gelijk aan de slag met een stukje krachttraining. Hierbij heb ik de eerste 6 km gebruikt om een beetje warm te rijden, daarna in de verhouding 44/18 (voor groot en achter op 5) staand op de pedalen 4 km gereden met de hartslag op maximaal 85%. Daarna 5 km in de verhouding 32/16 (voor midden en achter op 6), gewoon zittend en de hartslag net boven de 80% om vervolgens voor 10 km door te schakelen naar 44/14 (voor groot en achter op 7), staand op de pedalen en de hartslag op maximaal 90%. Daarna weer 5 km rustig aan, de hartslag laten zaken naar net boven de 80% in de verhouding 32/16 (voor midden en achter op 6) om als laatste voor 10 km door te schakelen naar het zwaarste verzet 44/11 (voor groot en achter op 9), weer staand op de pedalen en de hartslag continue boven de 90%. Er stond vandaag een redelijk harde zuidwesten wind en om daar tegenin te trappen op zo'n groot verzet maakte het extra zwaar.

De laatste kilometers heb ik gebruikt om uit te fietsen en m'n lijf weer een beetje tot rust te laten komen, want zeker de laatste 10 km gingen me niet in de koude kleren zitten. Maargoed, lekker gewerkt vandaag en nog net op tijd voor het donker thuis. Alles bij elkaar ben ik vandaag 1 uur, 42 minuten en 3 seconden bezig geweest en in die tijd heb ik 45.01 km gereden. Dat geeft een gemiddelde van 26.4 en de hoogst gemeten snelheid lag vandaag op 44.5 km/u.

Zondag 5 november 2006.
Gisteren heb ik trouwens aan het verslag van Scherpenheuvel - Hapert nog wat extra foto's toegevoegd.

Vandaag ben ik in De Rips wezen fietsen want daar hadden ze een toertocht waar vorige keer nogal goede reacties op kwamen en ook deze keer was het weer helemaal voor elkaar. Lekker ontspannen gereden, niet te hard en niet zo'n lange afstand maar de funfactor lag hoog vandaag en dat is ook veel waard. Vanaf dit weekend heb ik nog drie weken om de puntjes op de i te krijgen wat betreft het fietsen, maar ik betwijfel eigenlijk of dat gaat lukken. De klok is inmiddels verzet en daardoor is het 's avonds al erg vroeg donker en heb ik niet altijd de tijd en de zin om nog te gaan trainen. Het is gewoon moeilijk motiveren om in het donker te gaan fietsen, maar we zullen zien. Haha, of eigenlijk juist niet natuurlijk... in het donker. Maargoed dat is het laatste grote evenement wat betreft het fietsen dit jaar en dan is het een kwestie van een beetje aanrommelen en lekker toertochtjes rijden om volgend jaar weer fris aan een nieuw seizoen te beginnen. Ohja... even terug komen op de toertocht in De Rips: het volgende verslag heb ik online gezet op het forum:

Datum: 5 november 2006
Tocht: Jumbo Veldtoertocht
Plaats: De Rips
Afstanden: 25, 40, 55, 70 en 90 km
Organisatie: TWC Gemert
Weer: Bewolkt maar wel droog, temperatuur geschat op een graad of 12
Parcours: Hard

Vorig jaar had ik goede berichten gelezen over deze tocht en ik was benieuwd of de organisatie het ook dit jaar weer helemaal voor elkaar had kunnen krijgen. Vanmorgen zat ik daarom om zeven uur in de auto om vervolgens om tien voor acht de auto in De Rips te parkeren. De Rips is maar een klein dorpje, maar toch stond met bordjes aangegeven waar je heen moest rijden. De naam is overigens veranderd naar 'Gert-Jan Theunisse ATB Marathon Jumbo Veldtoertocht'.

Vanwege het vroege tijdstip was het nog niet zo druk en het inschrijven ging dan ook als vanzelf. De afstanden zoals ze op de site van de NTFU staan kloppen niet helemaal, want je kon kiezen tussen twee gewone toertochten te weten van 25 en 40 km en daarnaast kon je kiezen voor een rit met tijdsregistratie en dat was dan voor de afstanden van 55, 70 en 90 km. Ik koos voor de 40 km, al had ik toch liever de 55 gedaan maar dat ging nu eenmaal niet in verband met wat tijdgebrek. Tijdens de rit vertelde iemand van de organisatie me trouwens dat de lus van de 55 km toch net wat mooiere stukken zou hebben. Dit was ergens vlak aan het begin, dus ik was benieuwd wat me te wachten stond.

Aan het begin van de week heb ik een nieuw trainingsschema gevonden en volgens dat schema zou ik vandaag een relatief rustige training moeten doen. Ik heb op een paar stukken na de hele route dan ook gereden met een hartslag lager dan 160 slagen per minuut (in mijn geval dus onder de 85%). Met die gedachte ging ik op pad en het begin was lekker warmdraaien over een onverharde weg die bijna net zo goed voor 'verhard' door zou kunnen gaan. De stevige wind in de rug, dus dat ging als een speer. Aan het einde daarvan ging de route langs een brede sloot en dat was eigenlijk hetgeen waar ik bang voor was: een beetje trappen langs een slootkant vind ik persoonlijk gewoon niet leuk, maar gezien de omgeving was de kans daarop toch wel erg groot. Hier en daar een klein heuveltje op, het heuveltje af en vervolgens weer langs die sloot. Daarna kwamen we op een stuk wat ook in de route zat van De Hel van Groesbeek, maar daarna werd het eigenlijk toch echt leuk!

Okee, Brabant is (net als het overgrote deel van Nederland overigens) plat maar de organisatie heeft er toch voor kunnen zorgen om de technische dingen die er in de buurt zijn om die ook te benutten. Zo kwamen we na een kilometer of 15 in een stuk bos terecht waar je allemaal korte felle klimmetjes en afdalingen achter elkaar had. Een leuk technisch stukje waar niet iedereen doorheen kon komen. Op die manier waren er vaker stukken die je ineens totaal kunnen verrassen, want het ene moment zit je op een stukje asfalt, daarna weer een stukje langs zo'n sloot en vervolgens zit je weer in het bos met hier en daar toch best wel pittige stukjes erin. Een grote plus dus voor de organisatie, want juist dit soort dingen maken een toertocht in zo'n gebied toch leuk!

De pauze had men helemaal goed voor elkaar, want daar werd je als fietser bijna verlegen van... zoveel keus had men daar. Je kon kiezen uit verschillende soorten koeken en zelfs energy gels lagen er op tafel. Er was verder thee, koffie of bouillon en er was voldoende aanwezig om het iedereen naar de zin te maken.

Na de pauze ging de route weer gewoon verder, alleen had ik persoonlijk het idee dat hij na de pauze minder duidelijk was aangegeven. Er werd gewerkt met rode bordjes met daarop een pijl, dus duidelijker kan bijna niet maar toch heb ik hier een daar een keer een bordje gemist. Ik moet eerlijk zeggen dat het ook geheel of gedeeltelijk aan mij kan liggen in dit geval, want op het moment dat ik gewoon lekker ontspannen aan het rondfietsen ben heb ik nog wel eens de neiging om niet zo goed op die bordjes te letten. Rij je wat harder, dan ben je automatisch meer geconcentreerd en zal het minder snel gebeuren dat je zoiets over het hoofd ziet. Maargoed, het viel me gewoon zo op.

Na de pauze waren er nog een paar technische stukjes te overwinnen met klimmetjes en door los zand. Ook in dit geval werd dus mooi van de omgeving gebruik gemaakt. Overigens, hier en daar waren wel wat oversteken en de drukke punten waren bezet door verkeersregelaars die hun werk goed deden.

Aan het einde kregen we nog een tas met daarin uiteraard wat reclame van de sponsorende fietsenmaker, maar ook een uitgave van het blad 'Fiets' met een extra bijlage over de Tour de France, één of ander goedje om je spieren op te warmen voor het fietsen, een zakje poeder om een liter energiedrank te maken, twee energie gelletjes en een kalender en wat informatie over het NFSG (Nationaal Fonds Sport Gehandicapten).

Conclusie: De organisatie haalt er hier echt uit wat er in zit, want er zitten toch hele leuke stukken in de route terwijl je dat qua omgeving niet zomaar zou verwachten. De tocht is daardoor misschien ook wel wat zwaarder dan je zou verwachten, maar qua 'funfactor' scoort deze route wat mij betreft toch redelijk hoog en ik kom hier zeker nog wel eens een keer terug. Dan nog de cijfertjes: echt super lekker gereden, genoten van de omgeving en na 2 uur, 19 minuten en 7 seconden had ik de 44.84 kilometers voor vandaag erop zitten. Dat geeft een gemiddelde van zo'n 19.3 km/u en de hoogst gemeten snelheid kwam vandaag uit op 31.1 km/u.

Zaterdag 4 november 2006.
De eerste melding van november en het toch nog steeds 'nieuws' kunnen noemen... Echt nieuws over mezelf was er gewoon de afgelopen week niet. Het is weer een drukke week geweest wat betreft het werk, maar er zat één dag tussen waar ik echt heel vroeg thuis was en die heb ik gebruikt om allerlei dingen te regelen voor vandaag. Vandaag ben ik ook weer het grootste deel van de dag op pad geweest alleen dan voor de band. We hadden een lijstje gemaakt met vijf nummers die op de demo zouden komen en daar zouden we vandaag nog even de puntjes op de i zetten.

Dat is op zich wel gelukt alleen hadden we daarvoor niet alleen wat puntjes, maar ook een complete i nodig. Tijdens het spelen kwamen we er achter dat bepaalde nummers toch niet helemaal aan de verwachting voldeden en moesten we dus op zoek naar wat alternatieven. De setlijst bevat gelukkig genoeg nummers om uit te kiezen, dus het probleem was redelijk snel opgelost.

Verder liep het eigenlijk vanzelf dus hebben we besloten de extra repetitie te laten vervallen en we zien elkaar dus over twee weken weer in de studio in Tilburg. Dat geeft mij toch nog mooi de gelegenheid om volgende week de stemming van de toms nog eens even na te kijken. Vandaag viel me op dat de eerste twee nog wel aardig staan, de vierde gaat nog, maar de derde klinkt echt niet lekker mee. Op zich niet zo gek nu ik er met de nieuwe vellen erop een paar keer mee gespeeld heb, maar dat moet dus nog even in orde gemaakt worden.