logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

logo breaking news


Zondag 30 november 2008.
Eigenlijk is er niets bijzonders te melden, behalve dan dat de tijd vliegt... De laatste dag van november is alweer een feit en het grappig bedoelde 'let maar op, want het is zo kerst' krijgt wat mij betreft steeds meer betekenis. Ik schreef het een tijdje terug ook al, maar het is gewoon echt zo dat de tijd steeds sneller lijkt te gaan naarmate je ouder wordt. Gisteren hebben we met de familie al het Sinterklaasfeest kunnen vieren en dat is wat vroeg, maar m'n zus is met haar meiden volgende week op pad dus dan kan het niet en we doen het natuurlijk met name voor de meiden. Okee, al is het toch wel gezellig om zo een beetje bij elkaar te zitten en wat simpele kadootjes te krijgen. Het gaat niet om de waarde ervan, maar om het idee en daar kan ik me behoorlijk in vinden.

Muzikaal gezien ben ik de afgelopen week nog druk geweest met het uitwerken van de setlijsten voor het komende optreden, maar die zijn nu bijna klaar. Normaal gesproken wordt er één setlijst gemaakt waar iedereen het mee moet doen, maar ik wil graag wat aanvullende info over de nummers op m'n lijst hebben en daarnaast is het voor onze geluidsman Jan ook wel handig om te weten wat hem te wachten staat. Vandaar dus de extra lijsten en op zich is het niet veel werk, maar dat zijn van die dingetjes die 'even' gedaan moeten worden. Daarnaast ben ik bezig met het herhalen van de oudere nummers zodat we bij de eerstvolgende repetitie in de oude samenstelling in ieder geval goed aan de slag kunnen.

Niet helemaal muzikaal, maar het heeft er wel mee te maken: alle tags bij de site van Kalamazoo zijn toegevoegd en een aantal ervan beginnen nu al mondjesmaat bij Google binnen te druppelen. Een goede zaak, want zo kan men ook door te zoeken op afbeeldingen makkelijk dingen van de band vinden op internet. Wat dat betreft heeft de site al een hele ontwikkeling doorgemaakt en door de laatste verbouwing en het optimaliseren van de tags moet de site qua publiciteit weer een treedje hoger komen te staan. Het is nu een kwestie van tijd voordat de zoekmachines de pagina's opnieuw geïndexeerd hebben en dat de info makkelijk opvraagbaar is. Bij m'n eigen site zijn de tags bij de afbeeldingen ook aangepast, al komt het in dit geval natuurlijk niet zo nauw maar het kan misschien toch wel eens handig zijn.

Werk... Tja, een tijdje geleden vielen banken om bij het leven en volgde er ineens een wereldwijde koersval op de beursen waardoor diverse bedrijven nu echt in zwaar weer verkeren. Persoonlijk merk ik er op dit moment nog niet veel van, maar qua werk kan ik wel merken dat het bij veel bedrijven in de metaal echt érg rustig is. Bij Ancofer Waldram Steelplates kan iedereen nog wel aan het werk blijven, maar er zijn al diverse bedrijven waar gedwongen ontslagen hebben plaats gevonden en waar arbeidstijdverkorting niet alleen is aangevraagd maar ook al in gang is gezet. Zo kwam ik laatst bij een klant in België waar alleen twee mensen aanwezig waren voor het materiaal wat eventueel nog binnen zou komen, maar in de productie had men iedereen naar huis gestuurd.

Er gaan steeds meer stemmen op dat we afstevenen op een wereldwijde recessie, maar of dat nou daadwerkelijk het geval is of dat het hier om mensen gaat die alleen maar pessimistisch denken? De tijd zal het leren, denk ik. Als het daadwerkelijk het geval is dan lijkt het me toch een kwestie van de rust en kalmte bewaren en proberen als bedrijf zijnde deze periode zo goed en zo kwaad mogelijk door te komen. Overleven is dan nog het enige wat telt, want zoals altijd komt er na een slechte tijd ook weer een goede maar dan moet je er als bedrijf zijnde nog wel daadwerkelijk zijn. Voorlopig heb ik nog werk genoeg om al het materiaal op tijd bij de diverse klanten te krijgen, dus ik klaag er niet over maar ik hoop natuurlijk dat het ook zo blijft.

De laatste weken van het jaar gaan zo meteen beginnen en ik weet nu al dat het een hectische maand gaat worden. Normaal gesproken zit er aan het eind van het jaar altijd een piek in het werk omdat er allerlei bedrijven zijn die voor het einde van het jaar nog dingen af moeten hebben, maar of dat ook dit jaar zo zal zijn is gezien heb bovenstaande natuurlijk nog even afwachten. Muzikaal gezien wordt het wel een drukke tijd, want er moeten nog diverse repetitie's plaats vinden met Kalamazoo, een optreden moet nog gespeeld worden en daarnaast is er nog het project Behind d'n Dike waar ik nog het één en ander voor wil doen en er loopt ook nog een project voor een trouwerij. Die moet ergens volgende jaar pas plaats gaan vinden, maar hiervoor zullen ook nog wel wat repetities ingepland moeten worden. De lijst met nummers die we kunnen gaan doen heb ik hiervoor al binnen, dus wat dat betreft kunnen de voorbereidingen thuis al beginnen.

Zondag 23 november 2008.
Een weekupdate omdat het er niet van gekomen is om de afgelopen week wat dingetjes online te zetten... Een tijdje maakt m'n vrachtwagen al een vreemd geluid als de motor moet werken en soms was het er niet en dan ineens weer wel. Bij de inloopbeurt die hij een tijdje terug had was het er niet, dus konden ze er in de garage ook niets aan doen. Je moet immers wel het probleem hebben om het te kunnen vinden... Vorige week vrijdag moest ik toch bij een dealer langs om m'n chauffeurspas uit te laten lezen en toen heb ik gelijk de vraag gesteld of ze even naar dat geluid wilde kijken. Dat was geen probleem en het bleek uit de demper van de uitlaat te komen. Twee dingen waren mogelijk: een schot zat los in de demper wat een vreemde werveling zou kunnen veroorzaken of de demper wordt niet warm genoeg waardoor de Adblue (toevoeging om aan de Euro 5 norm te kunnen voldoen) gaat kristalliseren en de demper dus langzaam helemaal dicht gaat zitten.

Het hele verhaal in een mail aan m'n werkgever gezet en die belde op dat het toch wel belangrijk was om even in de garage te gaan, met name om de tweede genoemde mogelijkheid en dat bleek uiteindelijk ook het euvel te zijn. Maarja, het vervangen van zo'n demper doe je ook niet 'even' dus alles bij elkaar was het nog een heel gedoe om op tijd thuis te zijn én de volgende dag weer op tijd te kunnen vertrekken. Daarnaast is het gevolg nu wel verholpen want er zit een nieuwe demper op, maar de oorzaak is nog niet weg dus zal het probleem ook wel weer terug komen binnenkort. Dat schijnt verholpen te moeten worden door een update aan de software, maar wanneer ze die installeren is op dit moment nog de vraag...

Verder ben ik de afgelopen week bezig geweest met het toevoegen van extra tags aan de foto's die op de site van de band staan en op m'n eigen site, zodat die via een zoekmachine makkelijker te vinden zullen zijn. Het probleem was echter dat ik in eerste instantie geen idee had hoe dat in z'n werk ging en na een zoektocht bleek dat met bepaalde programma's wel te kunnen. Dus op zoek naar de programma's, in totaal zo'n drie gigabyte aan programma's gedownload en geïnstalleerd maar ze konden toch niet hetgeen wat ik nou eigenlijk wilde. De oplossing bleek kinderlijk eenvoudig omdat de tags gewoon in de html code van de betreffende pagina verwerkt kunnen worden, maarja... dat moet je dan maar net weten natuurlijk. Al met al heeft het me aardig wat tijd gekost, maar aan de andere kant is dat ook wel weer leuk want je komt op die manier met andere programma's in aanraking én uiteindelijk ben ik dus toch tot een goede oplossing gekomen.

Die extra tags waren eigenlijk met name voor de site van de band en zo kom ik dus op Kalamazoo uit: ook daar ben ik de afgelopen week druk mee geweest. Leo (onze nieuwe toetsenist en zanger) heeft namelijk nog geen pc en dus (logisch) ook geen internet. Op zich is dat natuurlijk helemaal geen probleem, maar hij zal toch alle teksten, muziek en originele opnames moeten hebben om thuis te kunnen repeteren en hoe ga je dat aanpakken als je ze niet even zomaar op de mail kunt gooien? Nou, in dit geval moet het dus gewoon allemaal op papier en op cassettebandjes gezet worden zodat hij ze thuis kan gebruiken. Ik heb er een beetje om moeten lachen eigenlijk toen ik er mee bezig was, want het is wel een erg ouderwetse manier van werken maar het werkt natuurlijk wel. Okee, er gaat veel meer tijd in zitten dan op de digitale manier maartoch...

Het plan is op dit moment om bij het eerstvolgende optreden afscheid van Aart te nemen en ook tegelijk Leo te introduceren. Ook daar ging weer wat voorbereiding in zitten, want in overleg met Stefan heb ik de setlijst samengesteld maar daar moest dus nogal het één en ander aan veranderen. Inmiddels hebben we dus de volgorde klaar en hoef ik de setlijsten alleen nog maar uit te werken zodat ze voor de anderen ook daadwerkelijk bruikbaar zijn. Voor mezelf gebruik ik altijd een aangepaste setlijst omdat ik verder niets te maken heb met toonsoorten enzo, maar wel graag weet hoe een nummer begint. Verder krijgt Jan (onze geluidsman) een aparte setlijst waar de leadzang en solo's op verwerkt zijn en dan is het hele verhaal wel zo'n beetje compleet.

Inmiddels zitten we eind november en vandaag hebben we de eerste echte sneeuw gehad. Er is toch wel behoorlijk wat gevallen, dus ik vraag me af hoe dat morgen in het verkeer af zal gaan lopen. In de meeste gevallen lijkt het wel of mensen dan ineens bang zijn om te rijden, terwijl er anderen zijn die weer als idioten tekeer gaan wat als gevolg heeft dat er toch snel ongelukken gebeuren. En uiteraard ontstaan er ook daardoor weer extra (lange) files, wat het werk voor ons als chauffeur niet altijd even eenvoudig maakt. Maarja, we moeten het er mee doen dus ik ga het wel zien hoe het morgen afloopt.

Zondag 16 november 2008.
De afgelopen werkweek kenmerkte zich vooral door wegwerkzaamheden en modder. Op een andere manier kan ik het eigenlijk niet samenvatten en nu komt het misschien heel dramatisch over, maar op zich valt het dan ook wel weer mee en zit het voor een groot deel tussen m'n oren. Die modder? Nee, het idee dat de hele week zich kenmerkte door wegwerkzaamheden...

Al een tijd is men in opdraacht van de provincie bezig met de provinciale weg die hier langs Zaltbommel loopt. Op zich helemaal niks mis mee, want vooral het deel ten westen van Zaltbommel is de afgelopen tijd erg slecht geworden en een opknapbeurt kan die weg dus zeker wel gebruiken. Als ik dus op een normale manier wil vertrekken om te gaan laden rij ik gewoon over de snelweg, maar die was tot zes uur afgesloten en laten ze nou ook in deze periode de provinciale weg 's avonds en 's nachts afsluiten... De oplossing was op zich redelijk eenvoudig, want vanaf Zaltbommel binnendoor naar Heusden en dan nog meer door de polder binnendoor naar Waalwijk is op zich niet zo heel dramatisch, maar in het donker op die smalle 60 km wegen en ook nog met een hele partij regen gaat je dan ook niet echt in de koude kleren zitten. Okee, je kunt er op zich best rijden maar de wegen binnendoor in combinatie met het slechte weer gaven eigenlijk één grote puinhoop.

Later in de week veranderde het weer en waagde ik de gok om m'n auto eens in bad te doen. Een goed plan, want hij zag er echt niet uit. Maarja, afgelopen vrijdag in België was het weer raak met de troep op de weg en hij ziet er nu zo mogelijk nog erger uit dan voor dat ik hem was wezen wassen. De wegwerkzaamheden op de snelweg waren trouwens eerder klaar dan verwacht, want ik kon donderdag alweer gewoon over de snelweg vertrekken en dat scheelde toch weer een boel, maarja...

Gisteren (zaterdag 15 november) hadden we de eerste repetitie van Kalamazoo in de nieuwe samenstelling, en dus met toetsenist en zanger Leo er bij. Kort door de bocht: het ging lekker, zowel persoonlijk als muzikaal en we hebben het voor elkaar gekregen om vijf nummers in te studeren. Daar moeten nog wel wat details aan bijgewerkt worden, maar de basis zit er op zich wel in. Voor de volgende keer is het plan om er nog twee bij te doen, deze dan inclusief de vijf van gisteren gelijk helemaal af te werken en dat Leo die misschien wel mee kan doen bij het optreden in Aalst. Het is het afscheid van Aart, daar ligt wat mij betreft wel een beetje de nadruk op maar Kalamazoo gaat verder... Dus is het bijna logisch dat we op die avond onze nieuwe man introduceren. Maargoed, dat zijn zomaar los rond vliegende gedachten die ergens nog terecht moeten komen... Qua repetities hebben we gewoon niet meer tijd, dus het zal nog wel wat moeite gaan kosten maar het moet wat mij betreft mogelijk zijn. Hoe dit strijdplan zich gaat ontwikkelen zal in de loop van volgende maand wel duidelijk worden verwacht ik.

De afgelopen week ben ik toch nog maar eens met die HDR fotografie aan de slag geweest en heb van de spoorbrug deze foto gemaakt:

hdr foto spoorbrug zaltbommel waal


Goed, hij staat op deze manier min of meer ook al bij het HDR gedeelte in het menu Xtra wat via de startpagina te bereiken is, maar hier zijn toch weer dingen net even wat anders. Of hij er ook echt beter van geworden is? Dat vraag ik mezelf ook nog steeds af eigenlijk, maar het gaat hier ook weer om het idee en om bezig te zijn met het leerproces om die HDR foto's op een goede manier te bewerken. Haha, ooit... dan maak ik me toch een mooie foto...

Op één of andere manier heb ik sinds vandaag veel rust over me gekregen... Het gevoel dat er iets afgerond is, al kan ik er met m'n gedachte niet bij wát dat dan zou moeten zijn. De tijd zal het moeten leren vrees ik. Ook wel leuk om te vertellen trouwens is dat ik vanavond een set Balbex stokken kado heb gekregen. Misschien toeval, maar ze komen erg overeen met het type wat ik gebruik alleen is dit type (de Stephen van Haestregt signature) iets langer en iets dunner dan de G5A. Voorwaarde was wel dat ik ze bij het optreden in Aalst ga gebruiken en zolang degene die ze gegeven heeft dan maar komt controleren hebben we in ieder geval een paar man publiek in de kroeg staan... :-)

Zondag 9 november 2008.
Al een tijdje zit ik het één en ander te lezen over HDR fotografie, wat staat voor High Dynamic Range en vandaag ben ik daar uiteindelijk eens een beetje mee aan het experimenteren geweest. Het hoe en wat over HDR is hier te bekijken en er staan ook al wat foto's van vandaag. In de loop der tijd zal ik er wel wat meer aan toevoegen, maar dat is dan uiteraard hier wel te lezen. Overigens is de hele HDR pagina ook terug te vinden via het menu Xtra wat op de startpagina staat.

Zondag 2 november 2008.
November alweer, wat vliegt de tijd toch... Vandaag kreeg ik nog mail van een hele goede vriend van me waarin hij schreef dat we maar eens een afspraak moeten maken om voor de kerst nog eens langs te komen. Toen ik het las vond ik het in eerste instantie nog grappig, maar toen ik er over na zat te denken... Het is kerst voor je het weet! Dat de tijd zo snel gaat, is dat een goed of een slecht teken? Een teken dat ik mezelf in ieder geval niet verveel, of juist dat er geen tijd genoeg is om alle dingen te doen die ik eigenlijk zou willen doen? Hier laat ik m'n gedachten nog wel eens over gaan...

De afgelopen week was weer best aardig, op het weer na wat hier en daar niet echt mee wilde werken. Dat heeft dan niet alleen als nadeel dat ik tijdens het lossen soms gewoon zeiknat ben, maar Nederland gaat zoals je eerder hebt kunnen lezen ook spontaan op de rem staan als er gemiddeld meer dan drie druppels water per minuut naar beneden komen. Dat is dan even wat minder, maarja... ik zeg er aan de andere kant ook gelijk maar bij dat ik ook buiten sta als het zonnetje schijnt dus klaag ik er maar niet over als ik eens in de regen of wat dan ook buiten sta.

Nu ik het toch over het werk heb: het eerste nadeel van de digitale tachograaf is afgelopen week naar boven gekomen. Veel chauffeurs hebben er problemen mee, maar ik vind het over het algemeen nog wel meevallen met de werking ervan. Er is nog één ding wat ik even uit moet zoeken en dat is de handmatige invoering van data op de chauffeurskaart, maar verder wijst het zichzelf. Waar ik afgelopen week mee te maken kreeg was met een monteur die vond dat m'n kaart uit de tacho moest toen ik bij de garage stond en hij zou de auto dan wel binnen rijden. Op zich geen probleem, want een monteur heeft ook zo'n kaart of hij kan de tacho zo instellen dat het geen probleem is maar... dat had hij dus niet of niet goed gedaan, want toen ik in de auto stapte stond de tacho druk te knipperen dat er zonder chauffeurskaart gereden was. Dit blijft gedurende een jaar in de tacho staan en is dus ook door een controleur uit te lezen en dáár kunnen dan de problemen beginnen. Ik kan op zich wel aantonen dat ik niet gereden heb op dat moment omdat m'n kaart er niet in zat, maar omdat er geen enkele kaart in zat is dus ook niet na te gaan wie er dan wél gereden heeft en kan men zomaar uitgaan van fraude. In sommige gevallen misschien terrecht, maar in dit geval dus echt niet... Maargoed, een wijze les voor een volgende keer want Harre zet z'n karretje dus mooi zelf binnen met z'n eigen kaart in de tacho.

Inmiddels is er ook duidelijkheid binnen Kalamazoo over de voortgang van het bandje. Gisteren hebben Gijs, Stefan en ik werkoverleg gehad om het zo maar te noemen en daar is uit gekomen dat we verder gaan met Leo. Hij zal als toetsenman en zanger onze gitarist Aart vervangen als die in december na bijna 13 jaar afscheid neemt van de band. Onze keus om met een toetsenist verder te gaan heeft toch behoorlijke gevolgen voor de setlijst, maar dat was te verwachten. Er zullen andere nummers komen en een aantal nummers die nu in de setlijst staan moeten zelfs geschrapt worden omdat ze gewoon niet meer te doen zijn.

Na onze meeting heb ik me gisteren en vandaag behoorlijk bezig gehouden met de nieuwe opzet van de site van Kalamazoo, want die moest wat overzichtelijker worden en dat is wel gelukt naar mijn idee. Er zijn nog wel wat dingetjes die in de loop van de komende maanden moeten worden aangepast, want zo moet het profiel van Leo natuurlijk nog aangevuld worden met een foto en wat informatie, op de startpagina moet nog een mooie foto van de band komen in de nieuwe samenstelling en die foto kan dan misschien ook gelijk dienst doen als persfoto en... het grootste werk is dat er eigenlijk ook een nieuwe demo moet komen omdat de band nu natuurlijk heel anders klinkt dan op de huidige demo. Waarschijnlijk gaan we dat in eigen beheer doen, maar daarover zal in de loop van de tijd meer duidelijk worden omdat we natuurlijk eerst Leo in moeten werken in de huidige setlijst (wat daar van over is in ieder geval) en moeten we zelf ook knap aan de bak omdat er voor ons ook een aantal nieuwe nummers aan zitten te komen. Werk zat dus en het is de bedoeling om zo snel mogelijk te beginnen met repeteren, zodat we na het vertrek van Aart zo snel mogelijk in de nieuwe samenstelling op pad kunnen. Wordt vervolgd...