logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

logo breaking news


Woensdag 27 september 2006.
Goed nieuws! Het opnemen van de nieuwe demo met Kalamazoo is voor elkaar! Op 18 november duiken we de studio in om eindelijk weer eens een nieuwe demo op te nemen, want de oude is inmiddels wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg oud :-).

Nog meer goed nieuws: ik was vandaag redelijk op tijd thuis en omdat het om 20.00 uur al helemaal donker is was de planning van een duurtraining van minimaal drie uur op een door de weekse dag misschien ook wel wat te enthousiast.... maar toch heb ik het voor elkaar gekregen om 2 uur, 35 minuten en 41 seconden op de fiets te zitten. Het was dan al wel knap donker toen ik weer thuis kwam, maar het was lekker! In die tijd heb ik 71.02 km gereden en m'n gemiddelde kwam inclusief warm-up en uitfietsen uit op 27.3 km/u. De hoogste snelheid lag vandaag op 36.4 km/u.

Zondag 24 september 2006.
Ik was van plan om op tijd op te staan om de tourversie van de marathon in Groesbeek te gaan rijden, maar m'n lichaam dacht daar blijkbaar anders over. Ik lag gewoon veel te lekker op bed en kwam er dus eigenlijk een beetje te laat uit. Normaal gesproken heb je bij tourtochten zo'n 2 uur de tijd om te starten (bijvoorbeeld tussen 07.30 uur en 09.30 uur), maar dat was hier niet het geval. De marathonrijders die voor het Nederlands kampioenschap gingen zouden eerst starten en de tourrijders 3 minuten daarna. Maargoed, je moet dan wel op tijd zijn en het kostte toch nog wel wat moeite om het allemaal op tijd te redden.

Maargoed, tegen een beetje stress in de vroege ochtend stond een prachtige tocht en hieronder zal ik weer een verslag zetten zoals ik het ook op een atb forum gezet heb:


Datum: 24 september 2006
Tocht: Shimano XTR Hel van Groesbeek
Plaats: Groesbeek
Afstanden: 45 km
Organisatie: Stichting ATB Sport Groesbeek
Weer: Bewolkt maar aan het einde wel wat zon. Temperatuur ergens rond de 23 graden
Parcours: Droog en over het algemeen hard

Vandaag had ik voor het eerst stress voor het fietsen. De tocht in Groesbeek viel namelijk samen met de marathon voor het Nederlands kampioenschap en de start zou een paar minuten na de officiële marathon zijn en niet binnen een bepaald aantal uren zoals we gewend zijn bij een tourtocht. Maargoed, je moet er dan wel op tijd zijn en laat ik me nou net vandaag een beetje verslapen hebben...

Uiteindelijk wist ik toch nog op tijd in Groesbeek te komen en daar werd je de weg gewezen naar een parkeerplaats en dan moest je met de fiets naar het Bevrijdingsmuseum om daar in te schrijven. Na het inschrijven moest je dan weer het dorp in waar de wedstrijdleiding inmiddels al bezig was met het opstellen van de deelnemers. Om 09.00 klonk het startschot voor de marathon en 3 minuten later werden de tourrijders spreekwoordelijk afgeschoten. Op zich heeft het wel iets om op deze manier te starten want je krijgt op deze manier toch een beetje een competitie gevoel, maar aan de andere kant heeft het ook zijn nadelen. Doordat je met de hele groep tegelijk start is het bijvoorbeeld niet te voorkomen dat er op sommige plaatsen een beetje stil wordt gestaan omdat niet iedereen op die ene klim naar boven kan komen. Een ander nadeel is dat je dus precies op tijd moet zijn, terwijl je bij andere tourtochten nog wel eens gewoon wat later kunt starten omdat de starttijd dan bijvoorbeeld tussen half acht en half tien ligt.

Maargoed, nadat het startschot geklonken had ging het natuurlijk over asfalt het dorp uit, maar al snel kwamen we in de heuvelachtige en bosrijke omgeving terecht. De route lag er super bij vanwege het droge weer van de afgelopen tijd en je had daardoor mooi de tijd om eens lekker om je heen te kijken en te genieten van het uitzicht. Er zaten flink steile stukken in de route waar je tegenop moest fietsen, maar aan de andere kant waren er ook prachtige afdalingen. Alleen het laatste stuk wat langs de weilanden liep vond ik wat minder, maar verder was het echt een hele mooie route.

De pauze was na 30 km en was op zich goed verzorgt. Er was sportdrank om te drinken en daarnaast had men wat fruit staan, stukken koek en krentenbollen. De route was verder ook heel duidelijk uitgezet met rode pijlen, alleen waren er ergens aan het einde wat borden verdwenen of niet goed neergezet of wat dan ook, want na een kilometer of 40 stonden we ineens met een hele grote groep wazig om ons heen te kijken om dat eigenlijk niemand echt wist waar we heen moesten. Uiteindelijk besloot een deel van de groep de ene kant op te gaan en de rest ging de andere kant op en toen kwam er net iemand aan die een kaartje bij zich had. Nadat we rechtsaf waren gegaan en bij een dorpje langs gekomen waren konden we de route weer oppikken en kwamen we uiteindelijk moe en voldaan terug in Groesbeek.

Het ging natuurlijk om een Nederlands kampioenschap waar wij als tourrijders een beetje doorheen reden, maar als het gaat om het beveiligen van kruisingen dan hadden ze het hier toch echt goed voor elkaar. Verkeersregelaars van de organisatie hielden in samenwerking met de politie het verkeer tegen zodat de fietsers gewoon door konden rijden en dat is natuurlijk maar zelden dat je zoiets tijdens een tourtocht meemaakt. Verder stonden er bij scherpe bochten ook mensen van de organisatie te wijzen welke kant je op moest en zonder al deze vrijwilligers (en dat waren er echt veeeeeeeeeeeeeel) zou deze organisatie zo'n evenement echt niet op kunnen zetten. Hulde dus niet alleen voor de Stichting ATB Sport, maar zeker ook voor al die vrijwilligers die er voor zorgden dat wij een mooie tocht konden rijden!

Conclusie: Jammer van de fout in de bewijzering aan het einde, maar verder een hele mooie tocht en een goede organisatie. Wat mij betreft mogen ze hier gerust wat meer ruchtbaarheid aan geven en het zou misschien nog meer tourrijders trekken als er ook een iets kortere afstand gereden zou kunnen worden, maar of dat organisatorisch haalbaar is weet ik natuurlijk niet. Voor iedereen die een mooie tocht met wat heuveltjes wel kan waarderen is dit zeker een aanrader. Al met al kwam ik met 50.2 km op de teller bij de finish aan en daar had ik 2 uur, 18 minuten en 2 seconden over gedaan. Het gemiddelde kwam hiermee op 21.8 km/u (wat voor mij gezien het vele klimmen eigenlijk best goed was, want ik ben nog steeds geen echte klimmer) en de maximale snelheid op de route kwam uit op 55.5 km/u.



Het was zwaar daar in Groesbeek, maar daarbij ook echt genieten en dan kom je uiteindelijk gewoon met een lekker gevoel thuis. De fiets hangt inmiddels alweer schoon in de schuur en daar kan ik dus de aankomende week het volgende schema mee gaan volgen:
  • Maandag: Rust

  • Dinsdag: Herstel
    Anderhalf tot twee uur op max 75%

  • Woensdag: Duurtraining op de weg
    Minimaal drie uur op max 80%

  • Donderdag: Interval
    Vijf of zes blokken van 2 minuten op max 95%

  • Vrijdag: Rust

  • Zaterdag: Heuveltraining
    Minimaal twee uur
    Vlak = HR max 80%
    Klim = HR max 90%

  • Zondag: Duurtraining offroad
    Minimaal drie uur op max 85%

    Zaterdag 23 september 2006.
    Een typische dag vandaag... druk geweest en eigenlijk niks gedaan. Okee, het bassdrum vel wat ik door Neckbone bij Remo heb laten maken is vandaag binnen gekomen (info) en dat heb ik gelijk maar even gemonteerd. Het ziet er toch best wel geinig uit, want ik was bang dat een zwart vel wel heel overheersend zou worden. Maargoed, dat is dus gelukkig meegevallen en hiermee kan het hele spul in ieder geval mooi voor de dag komen.

    Verder heb ik een aantal uren aan de telefoon gehangen om te kijken of de opname's voor de demo nu eindelijk eens in gang worden gezet en daar wordt op het moment van dit schrijven nog aan gewerkt. Een studio is gevonden en het is alleen nog een kwestie van inplannen maar daar over dus binnenkort meer.

    Door de extra dingen bleef er eigenlijk geen tijd meer over om het onderhoud aan m'n fiets te doen dus dat heb ik maar doorgeschoven naar volgende week en in plaats daarvan heb ik een hersteltraining gedaan van iets meer dan een uur. Die stond eigenlijk voor gisteren gepland, maar toen had ik gewoon een klote gevoel in m'n lijf en ben ik nadat ik thuis kwam eerst maar eens lekker een hapje gaan eten en heb daarna eens uitgebreid de bank getest... :-). Maargoed, terug komen op het fietsen van vandaag: een hersteltraining dus. Fietsen op een klein verzet met een relatief hoge cadans een een lage hartslag (max 75% = 140 slagen per minuut, maar liever ergens rond of net onder de 135 slagen per minuut). Op die manier heb ik vandaag in 1 uur, 8 minuten en 24 seconden 29.29 km gereden. Dat geeft een gemiddelde van 25.6 km/u en de maximum snelheid voor vandaag lag op 38.6 km/u. Ja, ik weet het... die hoogste snelheid kan natuurlijk nooit op 75%, maar op de terugweg kwam ik over een viaduct van de A15 en ik kon het niet laten om daar heel even voluit op een groot verzet tegenaan te fietsen.

    Donderdag 21 september 2006.
    Vandaag niet echt vroeg thuis maar toch nog vroeg genoeg om een uurtje krachttraining te gaan doen. Tijdens deze training heb ik ongeveer 50 minuten op het grootste verzet gereden en elke tien minuten afgewisselend gereden door de ene keer 10 minuten gewoon zitttend te rijden en daarna tien minuten staand op de pedalen. De hartslag bleef hierbij op maximaal 90%. Best wel heftig om te doen, maar het voelt wel lekker als je dan eenmaal thuis bent en gedouched en gegeten hebt en voldaan op de bank neer kunt ploffen :-).

    Eenmaal thuis had ik volgens m'n teller 31.81 km gereden in 1 uur, 8 minuten en 13 seconden. Een gemiddelde dus van 27.9 km/u en de maximale snelheid lag vandaag op 37.4 km/u.

    Dinsdag 19 september 2006.
    Vandaag was een goede dag want toen ik thuis kwam zat er een mail in m'n mailbox van Tom dat m'n custom bassdrum vel onderweg is. Als het een beetje mee zit zou het met 7 tot 10 werkdagen hier moeten kunnen zijn.

    Vandaag was ik ook nog vroeg genoeg thuis om een kort rondje te gaan intervallen. Hierbij rij je dan 1 of 2 minuten 100% en daarna een aantal minuten rustig. Dit herhaal je dan vijf of zes keer en dan is het een kwestie van een beetje uitfietsen en naar huis. Op deze manier heb ik vandaag 21.63 km gereden in een tijd van 49 minuten en 50 seconden. Het gemiddelde van vandaag kwam daarmee op 26 km/u terwijl de hoogst gemeten snelheid op 42.7 km/u uitkwam.

    Zondag 17 september 2006.
    Vandaag had ik de keus om naar het zuiden van Limburg te rijden of in St. Anthonis aan een tourtocht mee te doen en omdat het me qua timing allemaal wat beter uitkwam ben ik naar St. Anthonis geweest. Een goede keus bleek achteraf en hieronder zal ik m'n verslag plaatsen zoals ik het ook op een atb forum geplaatst heb:


    Datum: Zondag 17 september 2006
    Tocht: TOS Herfsttocht
    Plaats: St. Anthonis
    Afstanden: 35 en 45 km
    Organisatie: Tourclub Oploo-St. Anthonis
    Weer: Bewolkt maar droog, temperatuur geschat op een graad of 20
    Parcours: Droog en zanderig

    Het liefst had ik vandaag aan de Mergelland Heuvel tweedaagse meegedaan, maar vanwege tijdgebrek had ik besloten maar naar St. Anthonis te rijden en wat een aangename verrassing was het daar! Ik kom daar in de buurt eigenlijk alleen maar voor m'n werk en dan zie ik alleen maar kleine stukjes bos en verder heel veel weilanden en boerderijen. Ik had dus eigenlijk niet verwacht dat het toch nog zo'n mooie tocht zou worden, want daar in de buurt bleken wel degelijk mooie stukken bos te liggen.

    Het begon vanmorgen allemaal bij Oele Ton's Feesterijen waar de inschrijving was. Het parkeerterrein lag er precies tegenover, dus het was makkelijk parkeren en er was ook voldoende ruimte. Bij het inschrijven voor de 45 km kwam voor mij al snel het eerste (en achteraf gelukkig ook enige) nadeel naar boven: de route was uitgezet met gekleurde linten en op één of andere manier kan ik gewoon niet aan die kleurencombinatie voor links,- en rechtsaf wennen. Veel mensen kunnen op de automatische piloot die linten volgen, maar ik blijf dus aan het denken wat nou ook al weer links en rechts was. De combinatie zwart/geeL zou naar mijn idee Links moeten zijn en Rood/wit zou dan Rechtsaf zijn, maar het is dus net andersom...

    Maargoed, verder was het voor deze omgeving een hele mooie tocht. Af en toe een stukje asfalt, maar zeker in het begin ook hele mooie stukken door de bossen. Later werd er wat meer langs de landerijen gereden en op zich is dat ook niet vervelend, zolang het maar niet te lang duurt. Om een beetje langs weilanden te gaan rijden doe ik in ieder geval niet aan een tourtocht mee waar ik 45 minuten voor in de auto moet zitten, want dat kan hier in de buurt net zo goed. Maar op zich vond ik de route mooi uitgezet, zeker op de punten waar je in de bossen een pad op gestuurd werd waar normaal gesproken (bijna) niemand komt. Meestal kom je met een tourtocht wel over paden waar nogal wat sporen op staan omdat er al vaker gereden is, maar dat was hier dus regelmatig niet het geval. Leuk, want zo kom je dus echt op plaatsen waar normaal gesproken niet gefietst wordt.

    De pauze kwam na 25 km en deze was goed verzorgt. Je kon daar wat thee en iets te eten krijgen in de vorm van verschillende koeken. Een ander sterk punt van de organisatie vond ik de verkeersregelaars op drukke punten en de duidelijke waarschuwingsborden voor (mogelijk) gevaarlijke situaties.

    Achteraf gezien hebben we het met z'n allen gewoon gigantisch getroffen met het weer. Het zanderige parcour was door de droogte van de afgelopen dagen wel wat los geworden, maar ik denk dat als je hier een paar dagen flink regen hebt dat het dan één grote modderpoel wordt waar je jezelf echt doorheen moet vechten. Al met al is het zeker bij mooi weer een aanrader om hier eens een rondje te gaan touren met deze organisatie. Bij veel nattigheid zou je dan eventueel nog voor de kortere variant kunnen kiezen, maar dat is maar net hoe je zelf met de omstandigheden om gaat.

    M'n persoonlijke data voor vandaag: Op m'n teller kwam ik uiteindelijk uit op 49.35 km en die afstand heb ik in 2 uur, 14 minuten en 23 seconden gereden. Dat geeft een gemiddelde van 22 km/u en de hoogst gemeten snelheid vandaag lag op 36.2 km/u.


    Oftewel, lekker gereden in een totaal nieuwe omgeving want ik was er eigenlijk nog nooit geweest. Okee, op de 8 van Oost-Brabant in Mill na dan maar ik ben geen bekende plekken tegen gekomen op de route. Vanmorgen hoorde ik trouwens dat er volgende week een marathon is van 90 km in Groesbeek en daar schijnt ook een tourversie van 45 km van te starten, dus in plaats van St. Oedenrode zoals het op de planning staat zal het waarschijnlijk Groesbeek worden. Dan kan ik me weer uitleven op iets waar ik niet goed in ben: klimmen...

    Nog 3 weken te gaan tot de Hondrug Classic en het schema voor de aankomende week ziet er als volgt uit:
  • Maandag: Rust

  • Dinsdag: Interval
    Vijf blokken van 1 minuut voluit

  • Woensdag: Kadans
    HR max = 85% en tussendoor 10 minuten rustig
    10 km op 80 rpm
    10 km op 90 rpm
    10 km op 100 rpm
    10 km op 120 rpm

  • Donderdag: Kracht
    Eén uur op het zwaarste verzet
    HR max = 85%

  • Vrijdag: Herstel
    Anderhalf tot twee uur op max 75%

  • Zaterdag: Rust + onderhoud fiets

  • Zondag: Training offroad
    Bostocht van 45 km voluit

    Zaterdag 16 september 2006.
    Het was hoog tijd om hier in huis eens wat orde op zaken te stellen en vandaar dat het er vandaag niet van gekomen is om te gaan fietsen. De duurtraining die voor vandaag gepland stond zal dus gewoon een andere keer plaats moeten vinden, maar dat zal wel goed komen. Naast een beetje winkelen in de stad en boodschappen doen ben ik ook nog even bij Van Tuyl geweest.

    Gisteren belde Joost namelijk dat het wiel wat opgestuurd was naar Shimano om een gebroken spaak te vervangen terug was. Nouja, terug was... het is een compleet nieuw wiel geworden omdat ze het oude op één of andere manier kwijt geraakt waren. Lullig aan de ene kant, maar het probleem is dus keurig opgelost en mij hoor je er niet over klagen :-). Vandaag heb ik dus dat wiel opgehaald en had ik ook gelijk m'n Crossmax wielen meegenomen om die even na te laten kijken. Joost bedacht zich dat hij die gelijk wel even kon doen, dus ik kon ze gelijk weer mee naar huis nemen en dat komt natuurlijk met de tourtocht van morgen mooi uit.

    Omdat ik er toch was heb ik gelijk maar wat sportdrank, gelletjes, wat onderhoudsmiddelen en twee nieuwe banden meegenomen. De Michelin banden (XCR Dry) die er nu op liggen bevallen me fantastisch, zeker in combinatie met de Crossmax wielen, maar die banden maken ze niet meer. Daar is nu het type XCR Dry2 voor in de plaats gekomen. Die ziet er qua loopvlak wel snel uit, maar ik denk dat hij niet de grip van de oude XCR Dry zal hebben. Vandaar dat ik het nu maar eens over een andere boeg ga gooien en twee verschillende banden ga monteren: achter komt dan de XCR Dry2 en voor de XCR A/T (=All Terrain). Deze combinatie ga ik proberen omdat grip aan de voorkant gewoon super belangrijk is om snel door een bocht te kunnen gaan. Aan de achterkant is dat wat minder belangrijk en daar wil je dan juist een band die lekker licht loopt, maar toch grip genoeg heeft om goed vooruit te kunnen. Ik ben benieuwd, want ik heb echt het idee dat de oude XCR Dry toch wat meer grip heeft maar de praktijk zal dit uit moeten wijzen. Mocht het echt niet bevallen met deze combinatie dan kan ik de banden natuurlijk altijd nog gewoon wisselen. Oude banden zet ik gewoon op de Shimano wielen die ik op de weg gebruik zodat ik ze op die manier helemaal op kan rijden zonder dat het nadelige gevolgen heeft in het terrein.

    Het zal er op neer komen dat ik over een paar weken een paar uur onderhoud zal moeten plannen, want de banden moeten dan vervangen worden maar m'n cassette gaat inmiddels ook alweer bijna 4000 km mee en die tandjes hebben hun beste tijd eigenlijk ook wel gehad. Bij een nieuwe cassette hoort ook een nieuwe ketting en als ik dan toch bezig ben vervang ik gelijk het grootste XT blad aan de voorkant door een TA blad. Het middenblad heb ik al vervangen en de rest van de onderdelen liggen hier al op voorraad voor het geval ik ze plotseling nodig zou hebben. Dat soort dingen heb je namelijk altijd nodig als een fietsenmaker gesloten is...

    Vrijdag 15 september 2006.
    Vandaag heb ik weer eens zo'n 'sub minimum test' gedaan. Het idee hiervan is om met een relatief lage hartslag (= 70%, in mijn geval zo'n 132 slagen per minuut) zo snel mogelijk 20 kilometer af te leggen en die tijd dan natuurlijk te registreren zodat je later kunt vergelijken. Voor mij zaten de eerste twee tests in het schema met de duurtrainingen wat ik in eerste instantie gedaan heb en de test van vandaag was dus eigenlijk zomaar om te kijken of er nog een beetje vooruitgang in zit.

    Dat bleek van wel... De eerste test die ik deed was op 20 april en toen reed ik 10 km in een tijd van 21 minuten en 33 seconden, wat een gemiddelde geeft van 27.8 km/u. Precies een maand later, op 20 mei, reed ik de 20 km in een tijd van 40 minuten en 33 seconden wat een gemiddelde geeft van 29.6 km/u. Vandaag reed ik de 20 km in 38 minuten en 40 seconden, wat een gemiddelde geeft van precies 31 km/u!

    Het zijn geen grote sprongen in relatief korte tijd, maar dat geeft wat mij betreft helemaal niks. Nog steeds vind ik het heerlijk om mezelf op deze manier uit te leven en dat er dan nog vooruitgang in zit is natuurlijk alleen maar goed voor de motivatie.

    Woensdag 13 september 2006.
    Het weer is nog steeds super en ik was vandaag ook weer redelijk op tijd thuis en kon dus mooi nog een rondje doen. Het is inmiddels wel goed te merken dat het vroeger donker wordt, want om een uur of half negen is het toch echt al knap donker aan het worden! Maargoed, dit mag de pret voorlopig nog niet drukken...

    Vandaag een rondje wezen spinnen: anderhalf tot twee uur fietsen met een steeds wisselende kadans en een maximale hartslag van 80% (zo rond de 150 slagen per minuut). Alles bij elkaar ben ik 1 uur, 44 minuten en 8 seconden weg geweest en in die tijd heb ik 46.04 km gereden. Dat geeft een gemiddelde van zo'n 26.5 km/u en de maximale snelheid lag vandaag op 35.3 km/u.

    Dinsdag 12 september 2006.
    Vandaag was ik uiteindelijk toch redelijk op tijd thuis, het weer is helemaal super voor de tijd van het jaar (temperaturen van 25 graden en meer in het land), dus was het lekker fietsen vandaag. De krachttraining die op het programma stond verliep naar m'n gevoel lekker: eerst een beetje warm fietsen en daarna 45 minuten voor op het grote blad en achter op 7 met een hartslag van 85% en daarna 45 minuten op het zwaarste verzet met een hartslag van 90% en daarna natuurlijk een beetje rustig uitfietsen. Het resultaat was dat ik in 1 uur, 45 minuten en 32 seconden 49.79 km gefietst had. Dat geeft een gemiddelde van zo'n 28.3 km/u terwijl de maximale snelheid voor vandaag op 36.1 km lag.

    Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de resultaten van de test die aanstaande vrijdag op het programma staat. De laatste tijd heb ik niet veel kunnen fietsen, maar er zou toch vooruitgang in moeten zitten ten op zichte van de laatste test die ik op 20 mei gedaan heb. Maargoed, eerst maar eens de week door zien te komen en het wordt dan vanzelf vrijdag...

    Zondag 10 september 2006.
    Heel erg jammer, maar het was niet anders... De afgelopen week was het lekker weer, maar was ik gewoon elke keer te laat thuis om nog wat te gaan fietsen. Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik nog wel een klein beetje iets gedaan, maar dat zette gewoon geen zoden aan de dijk. Hopelijk gaat het de aankomende week wat beter, maar zoals altijd is dat een kwestie van afwachten.

    Gisteren voor het eerst een optreden gedaan met m'n bijna complete vernieuwde set. Het spuitwerk was al helemaal klaar, de lampen kunnen inmiddels ook in gebruik genomen worden en gisteren ben ik nog even op en neer naar Veldhoven gereden om bij Jac Bogers een extra bekken erbij te kopen. Het is een 14" China geworden en hij klinkt lekker, al moet ik er nog wel even aan wennen waar ik hem het beste kan gebruiken. Maargoed, dat komt de aankomende tijd wel met de repetities. Het enige wat nog aan de set moet gebeuren is het nieuwe voorvel op de basedrum. Daarover kreeg ik de afgelopen week een mail dat ze het vel waarschijnlijk over een paar weken op transport zouden doen en dat het nu nog bij Remo is.

    Het optreden van gisteren in Herwijnen verliep wel aardig. Het feest had als titel 'Weilandfeest' en was ter gelegenheid van twee mensen die hun 40ste verjaardag vierden. Stefan had zwaar de griep te pakken en kwam toch spelen, maar dat ging allemaal echt op de automatische piloot. Hij heeft er zich in ieder geval doorheen kunnen slaan, maar echt geweldig ging het niet. Maargoed, volgende keer beter alleen moeten we dan wel snel wat gaan regelen want op dit moment hebben we niks staan. Plannen genoeg: demo opnemen, nieuwe nummers instuderen enzo maar zonder een optreden heb je daar eigenlijk niet zo veel aan. Eerst die demo opnames maar eens aan de gang slingeren en kijken of we hier in de buurt nog eens een keer kunnen spelen voordat Stefan en Renate voor drie maanden vertrekken. Wat foto's van het optreden zijn trouwens te vinden op de site van de band.

    Gelijk maar even m'n schema voor de aankomende week en ik hoop dat het er nu echt een beetje van gaat komen om mezelf hier ook aan te houden:
  • Maandag: Rust

  • Dinsdag: Kracht
    Drie kwartier op 7, HR max = 85%
    Drie kwartier op 9, HR max = 90%

  • Woendag: Spinning
    Eén tot anderhalf uur op max 80% met wisselende kadans

  • Donderdag: Rust

  • Vrijdag: Test
    20 km op max 70%

  • Zaterdag: Duurtraining op de weg
    Minimaal 3 uur op max 80%
    Alle klimmetjes voluit op groot verzet

  • Zondag: Bostraining (tocht)
    45 km op >90%

    Maandag 4 september 2006.
    Omdat ik vandaag een soort van tafeltje-dek-je had en dus niet hoefde te koken heb ik de hersteltraining maar een dagje naar voren gehaald en dat is me goed bevallen. Ik ben eigenlijk maar een goed uur weg geweest omdat ik niet al te vroeg thuis was van het werk, maar ik ben blij dat ik geweest ben want na de inspanning van gisteren voelde het vandaag echt lekker ontspannen. Het weer van de afgelopen dagen doet eigenlijk een beetje herfst-achtig aan, want gisteren stond er heel veel wind en regende het behoorlijk maar vandaag was het dan gelukkig droog al stond er nog wel een harde wind. Volgens de vooruitzichten mogen we temperaturen verwachten van ruim boven de 20 graden voor de aankomende week, met af en toe kans op een bui. Een goede kans dus om lekker te gaan fietsen als ik op tijd thuis ben...

    Alles bij elkaar ben ik vandaag 1 uur, 3 minuten en 47 seconden weg geweest en in die tijd heb ik 33.2 km gereden met een gemiddelde van 24.9 km/u. De maximale snelheid lag op 33.2 km/u.

    Zondag 3 september 2006.
    Gisteren zou het in de loop van de dag gaan regenen dus had ik er voor gekozen om niet te gaan fietsen en hier in huis eens het één en ander te doen. Had ik toch maar gegaan, want het was gewoon de hele dag droog en vandaag tijdens de tourtocht kwam het water af en toe toch wel met bakken uit de hemel.

    Maargoed, eigenlijk mag dat de pret niet drukken want het tourtochten seizoen is weer begonnen en vandaag was de eerste op Nederlandse bodem. Ik heb hiervoor een stukje geschreven op een atb forum en dat zal ik hier plaatsen:



    Datum: Zondag 3 september 2006
    Tocht: J. Knoops Zomerveldtoertocht
    Plaats: Mierlo
    Afstanden: 35 en 50 km
    Organisatie: Tourclub Mierlo
    Weer: Zwaar bewolkt met af en toe regen, temperatuur rond de 20 graden
    Parcours: Op veel plaatsen hard en goed te rijden, maar ook stukken met zware zuigende modder door de regenval

    Zo, de kop is er voor mij weer af wat betreft het Nederlandse toertochtseizoen! Tot ergens in maart/april 2007 kunnen we onszelf weer lekker elk weekend uitleven bij de diverse toertochten die er door allerlei verenigingen georganiseerd worden. Ik ga er vanuit dat Rob ook van de partij zal zijn om diverse verslagen te plaatsen en hopelijk zullen steeds meer mensen van deze gelegenheid gebruik maken zodat je op een gegeven moment weet waar je mooi kunt fietsen, hoe een organisatie is enzovoort.

    De eerste tocht voor dit seizoen heb ik gedaan in Mierlo waar de plaatselijke toerclub in samenwerking met de race,- en atb shop Johan Knoops deze tocht organiseerde. Vanmorgen dus al lekker op tijd in de auto en de sporthal waar de start was had ik snel gevonden. Er stonden mensen op het kruispunt die je een parkeerplaats op wezen en daar was ruimte genoeg voor iedereen om te parkeren.

    Het inschrijven voor de 50 km verliep vlot en in de tijd dat je binnen was stond de fiets in een bewaakte fietsenstalling. Dit is iets waar ik een heel groot voorstander van ben, want je hoort nogal eens dat er bij dit soort evenementen fietsen gestolen worden. De controle was heel simpel: je gaat met je fiets door een hek en daar krijgt je fiets een nummer en je krijgt een sticker op je helm. Bij het vertrekken moet je aan de andere kant weer door een hek heen waar iemand de startkaart in ontvangst neemt en keek of het nummer van je fiets overeen kwam met het nummer op je helm.

    Eenmaal onderweg ging het al snel het bos in en de route ging over het algemeen over singletracks maar ook over wat bredere paden. Asfalt werd bij deze route zo veel mogelijk gemeden en dat is natuurlijk helemaal super! Onderweg werden drukke kruisingen met openbare wegen zo mogelijk even afgezet om de fietsers te laten passeren of werden de fietsers even stil gezet om het andere verkeer door te laten. Goed geregeld dus.

    De pauze (na ruim 24 km) was eigenlijk het enige waar iets op aan te merken viel. Je kon er wat te drinken krijgen in de vorm van limonade of thee en daarbij hadden ze van die grote wafels die je kon eten. Het probleem was alleen dat we met z'n allen echt lang in de rij stonden voordat je uiteindelijk iets uit kon kiezen. Dit kan natuurlijk als reden hebben dat iedereen ineens tegelijk kwam maar het zou ook kunnen dat er naar verhouding te weinig klaar stond waardoor de vertraging ontstond. Wat de exacte reden nu was weet ik niet, maar dit zou een puntje van verbetering kunnen zijn.

    Na de pauze ging het weer verder door het bos en over de heide, dus qua uitgezette tocht was er naar mijn idee helemaal niks mis mee! De bewijzering was trouwens ook dik in orden. Dat deden ze hier met oranje bordjes met daarop een zwarte pijl. Die dingen zijn gewoon niet te missen, alhoewel... door het natte weer zag ik op sommige momenten niet zo veel meer door m'n bril en heb ik toch één keer een bordje gemist. Maargoed, dat lag dus niet aan de organisatie maar aan mezelf en om zonder bril te gaan fietsen is voor zowel voor de andere fietsers als voor mezelf niet echt aan te raden... :-) Dat ding moest ik dus af en toe even schoon en droog maken om weer lekker te kunnen rijden.

    Al met al ben ik het nieuwe seizoen dus lekker begonnen: een mooie uitgezette tocht en een organisatie die het over het algemeen toch wel goed voor elkaar heeft, zeker als je die bewaakte fietsenstalling meetelt. Voor de geïnteresseerden: aan het einde van de tocht stond er 49.55 km op m'n teller en die had ik in een tijd van 2 uur, 20 minuten en 37 seconden gereden. Dat geeft een gemiddelde van 21.1 km/u terwijl de maximale snelheid op de route op 34.6 km/u uit kwam.

    Volgend weekend sla ik over omdat ik dan andere leuke dingen te doen heb, maar de week daarop ga ik bij goed weer naar St Geertruid voor de Mergelland Heuvel Tweedaagse om daar de 70 km te doen en bij minder weer naar St Anthonis voor 45 km.


    Het schema voor de aankomende week is vrij intensief, maar het weer schijnt wat beter te worden dus daar hoeft het niet aan te liggen:
  • Maandag: Rust

  • Dinsdag: Herstel
    Anderhalf tot twee uur op max 75%

  • Woendag: Kracht
    Een half uur op 7, HR max 85%
    Een half uur op 9, HR max 90%

  • Donderdag: Spinning
    Anderhalf tot twee uur op max 80% met wisselende kadans

  • Vrijdag: Interval
    Vier blokken van 3 minuten op max 95%

  • Zaterdag: Rust

  • Zondag: Duurtraining op de weg
    Drie uur op max 80%

    Vrijdag 1 september 2006.
    Vandaag was ik vrij ivm de bruiloft van m'n maatje Stefan en 's morgens vroeg ben ik eerst nog even ruim een uur wezen fietsen. Niets bijzonders want het ging om een stukje spinnen waarbij de hartslag op maximaal 80% zat en je eigenlijk niet echt op kracht mag fietsen. Wel lekker trouwens om de dag zo te beginnen...

    Alles bij elkaar was ik na 1 uur, 18 minuten en 18 seconden weer thuis en had ik 33.97 km gereden. Dat geeft een gemiddelde van precies 26 km/u terwijl de maximale snelheid op 36.1 km/u lag. Ik hoop morgen in de loop van de dag ook nog even te gaan fietsen, maar of dat er ook echt in zit met het weer moet nog blijken want na een relatief droge periode van een paar dagen schijnt het in het weekend weer eens prut te worden... :-(.

    De bruiloft van Stefan en Renate was echt gaaf en was anders dan de standaard bruiloft. De dag begon op het stadhuis in Tilburg waarna we naar de feestlokatie in Heukelom vertrokken om daar de ceremonie te beginnen en dat was best wel apart omdat die gedaan werd door een dream-coach. Er komt bij zo'n ceremonie veel symboliek kijken en het meest aparte (en ook mooie) vond ik eigenlijk het symbool dat als je de twee ringen bij elkaar legt je eigenlijk een soort 8 krijgt. Een vorm die je oneindig over zou kunnen trekken met bijvoorbeeld een pen op een stuk papier en zo kun je het symbool voorstellen als 'oneindig' zoals ook de liefde voor elkaar zou moeten zijn.

    De ringen werden door de zussen van het bruidspaar doorgegeven via alle gasten die in een kring zaten en ook hier werd dus eigenlijk die 8 gemaakt. De gasten konden door het vasthouden van de ringen een wens uitspreken voor het bruidspaar en op die manier kon iedereen aan deze ceremonie deelnemen. Okee, als je het zo leest klinkt het misschien allemaal wat wazig maar het was echt mooi om het op deze manier te beleven. Daarna gingen we eten en kon het echt feest beginnen wat echt super gezellig en goed geregeld was. Echt een dag om op terug te kijken als je het mij zou vragen...