logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

logo breaking news


Zondag 30 september 2007.
Alweer de laatste dag van september. Wat vliegt de tijd toch... Bij deze even een update van het afgelopen weekend omdat ik gisteren helaas niet in de gelegenheid was om de pagina te updaten.

Laat ik beginnen met vrijdagochtend. Een dag die begon als vele andere dagen, maar onderweg naar beneden bleek m'n kat op de trap te zitten en daar viel ik dus overheen naar beneden. Tijdens de val kwam ik terecht op m'n rechter schouder en het is niet zo dat ik er veel last van heb, maar het is meer een zeurende pijn bij bepaalde bewegingen. De rest van het weekend zou hier eigenlijk een beetje vanaf hangen, want de audities voor de nieuwe bassist binnen Rockband Kalamazoo stonden gepland en ik wilde zondag toch eigenlijk ook nog wel een leuk rondje gaan trainen...

Maargoed, zaterdagochtend was het zover... We kregen vier kandidaten op bezoek waarmee we met ieder persoonlijk het volgende programmaatje deden: kennismaking onder het genot van een bakkie koffie, ongeveer 5 nummers spelen in de studio en daarna een kort nagesprek. Met het opbouwen bleek ik nog wel wat last te hebben van m'n arm, maar tijdens het spelen had ik er gelukkig geen last van en het ging allemaal best lekker. Wie het uiteindelijk geworden is... Nou, dat hou ik nog even voor mezelf op dit moment. Aart, Stefan en ik hebben natuurlijk al wel een idee maar we moeten nog even overleggen dus het zal nog even op zich laten wachten voor het officieel naar buiten gebracht kan worden. Wel viel me op dat het niveau op zich best hoog ligt bij de bassisten, alleen waren er van de vier maar twee die daarbij ook nog konden zingen. Wordt vervolgt...

Zondag is normaal gesproken m'n fietsdag, maar dat ging nu even de mist in. Na de audities had ik eigenlijk niet zo'n zin om te gaan koken dus besloot ik wat te eten te halen, maar dat bleek niet zo'n heel groot succes achteraf. Of het aan mezelf of het eten lag weet ik niet zeker, maar ik ben er knap beroerd van geweest en daarom besloot ik zondagochtend maar te beginnen met een beetje uitslapen. De hele dag lekker rustig aan gedaan, maar omdat het zonnetje later in de middag ook nog begon te schijnen kon ik het niet laten om toch een rondje over de weg te gaan doen en dat is me op zich goed bevallen.

Geen serieuze training deze keer en ik ben eigenlijk maar een beetje aan het rondrijden geweest. Stukken over de weg en hier en daar een stuk offroad er tussendoor, iets wat me trouwens een behoorlijk modderig pak opleverde vanwege alle regen die de afgelopen dagen gevallen is. Na 1 uur, 20 minuten en 54 seconden stond ik weer thuis met 31.22 km op de teller. Dat geeft een gemiddelde van 23.1 km/u terwijl de maximale snelheid uit kwam op 32.9 km/u. Niet echt super dingen dus om over te schrijven, maar gezien de omstandigheden ben ik blij dat ik toch nog even een rondje gedaan heb. Voor de aankomende week staat nog een extensieve intervaltraining en een hersteltraining op het programma. Daarna is het een kwestie van de fiets klaar maken en zondag op pad voor de Hondsrug Classic! :-)

Dinsdag 25 september 2007.
Gisteren had ik een reparatiedag leek het wel. Het begon 's morgens met de vrachtwagen waar een voedingsrelais kapot was (gelukkig heb ik altijd een reserve bij me...) en toen ik 's avonds in de schuur m'n fiets aan het ombouwen was ontdekte ik een flinke speling op het achterwiel. Nu is lagers afstellen niet m'n sterkste punt, maar ik heb het met wat moeite toch voor elkaar gekregen om de lagers met voldoende bewegingsvrijheid, maar zonder speling af te stellen en het wiel draait weer als een zonnetje.

Vandaag was ik net op tijd thuis... De hele ochtend en het grootste deel van de middag prachtig weer, met alleen veel wind maar je kunt niet alles hebben... Toen ik thuis kwam ben ik snel op de fiets gesprongen om een rondje te gaan intervallen en precies toen ik de achterdeur open deed om de fiets weer binnen te zetten begon het te regenen. Mazzel dus, want in de uren daarna bleef het maar vallen...

Een intensieve interval dus voor vandaag met 6 blokken van 1 minuut voluit, met daar tussen steeds twee minuten rustig fietsen. Inclusief de warm-up en het uit fietsen was ik na 53 minuten en 45 seconden weer thuis en had ik met een gemiddelde van 25.8 km/u 23.2 km gereden. De maximale snelheid voor vandaag kwam uit op 50.2 km/u :-).



Zondag 23 september 2007.
Volgende week zijn de audities voor de nieuwe bassist van Kalamazoo, maar eigenlijk had ik die dag ingepland voor onderhoud aan m'n fiets. Omdat dat volgende week dus niet gaat lukken heb ik dat gisteren maar gedaan en het was nogal wat werk. Zo was het trapas lager versleten en dat zijn twee lagers die onderaan het frame zitten. Op zich makkelijk te vervangen, maar het moet wel even gebeuren. Toen ik de XT groep op de fiets had laten zetten had ik gelijk een speciale sleutel meegekregen om die lagers eventueel een keer los te kunnen halen en die kwam nu dus mooi van pas.

Daarnaast heb ik de ketting, cassette (tandwielen achter), het grote en middelste tandwiel voor en de derailleurwieltjes vervangen. Het was trouwens nodig ook, want de tanden begonnen al aardig wat slijtage te vertonen en af en toe sloeg hij zelfs een beetje over. De modderband die ik in het voorwiel had zitten (Michelin AT) heb ik vervangen door de normale XCR Dry2 die ook al op het achterwiel zat omdat ik voorlopig als het goed is toch niet in echte veel modder terecht kom. Binnenkort kan ik dus weer een keer gaan winkelen voor reserve onderdelen, want een ketting, cassette en midden tandiel heb ik eigenlijk altijd standaard in huis omdat je die dingen altijd nodig lijkt te hebben als een fietsenmaker dicht is.

Vandaag heb ik het spul eens uit kunnen testen of ik alles goed had gedaan... Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben dat ik de voorband vervangen heb, want in hele modderige omstandigheden doet zo'n AT het vanwege z'n hele grove profiel natuurlijk heel goed maar in betere omstandigheden verliest hij toch wat grip. Tenminste, dat bleek vandaag want ik kon vandaag een stuk beter rijden dan andere keren toen die AT er nog op zat. *grin* Nouja, beter... Het ging een stuk makkelijker in de toertocht van vandaag in ieder geval. Het gevoel dat de band aan de grond blijft plakken zeg maar, terwijl ik dat bij die AT vaak niet had in normale omstandigheden. De XCR Dry2 blijft er dan ook voor de Hondsrug Classic gewoon op zitten, al kunnen daar wel wat modderige stukjes in zitten. Over het algemeen is het toch bosgrond en die zal niet zomaar in echte modder veranderen zoals ze bijvoorbeeld op de routes in Limburg hebben na een paar dagen regen.

Maargoed, alles werkt lekker en wat betreft de toertocht van vandaag... Hieronder een verslagje zoals ik het online op het forum gezet heb van mtbroutes.nl:



Datum: 23 september 2007
Tocht: Veldtoertocht WV Diessen
Plaats: Diessen
Afstanden: 30 en 45 km
Organisatie: Wielervereniging Diessen
Weer: Droog, zonnig, uiteindelijke temp ongeveer 20 graden
Parcours: Voornamelijk droog en hard maar hier en daar ook los zand en modder
Funfactor: ***

Gisteren lag ik eigenlijk veel te laat in bed om er 's morgens weer vroeg uit te komen, maar om met zulk mooi weer uit te slapen en dan een toertocht te missen vond ik dan ook wel weer erg jammer dus besloot ik de route gewoon te gaan rijden, maar dan wel op het gemakje. Het is immers een speciale dag: het is niet alleen m'n eerste toertocht voor het seizoen 2007/2008, maar het is ook de eerste toertocht die door WV Diessen is georganiseerd. Diessen ligt net naast Hilvarenbeek in het Brabantse land en de vereniging is pas sinds februari 2005 actief, dus vandaar dat het hun eerste georganiseerde toch is en ik moet eerlijk zeggen: ze hebben er best wel wat moois van gemaakt.

De start was bij voetbalvereniging RKDSV waar men van de kantine gebruik kon maken en om alle auto's te parkeren werd door transportbedrijf Timmermans het terrein ter beschikking gesteld waardoor er meer dan voldoende parkeergelegenheid was in de directe omgeving van het voetbalveld. Het inschrijven was ondanks het vroege tijdstip dat ik er was al redelijk druk, maar het ging er ontspannen en gemoedelijk aan toe.

Bij de start had ik nog spijt van het feit dat ik een korte broek en t-shirt had aangetrokken, maar eenmaal op pad werd het al snel warmer. Toen de zon er door kwam was het zelfs heerlijk om te fietsen, en dat in deze tijd van het jaar waar je voor hetzelfde geld de grond in kunt regenen... Maargoed, de route voerde ons over brede zandpaden zoals die in dit deel van Brabant bekend zijn en daarnaast werd er regelmatig een uitstapje gemaakt over singletracks die door de bossen heen slingerden. Het enige nadeel was dat door de laag staande zon de bordjes af en toe niet even goed zichtbaar waren, maar dat mocht de pret niet drukken. Wat de pret overigens wel even drukte was dat ene Wil door de laag staande zon vol op een paaltje was gereden en dat zag er niet echt goed uit. Ik hoorde later dat hij zijn been gebroken zou hebben, maar of dat waar is weet ik dus niet. De kans is natuurlijk klein dat hij dit verslagje leest of iemand in zijn directe omgeving, maar ik wens hem alle sterkte toe en hoop dat hij weer snel op de fiets kan zitten.

In de route die over het algemeen dus vlak was en door de bossen ging zaten wel hele leuke details. Zo was er al na een kilometer of acht een splitsing waar zo iets bij stond als 'durvers' en 'overigen'. Nieuwsgierig als ik ben koos ik voor het 'durvers' pad en dat ging over een korte afstand vrij steil omhoog. Het was breed en niet hobbelig dus boven komen was niet zo'n probleem, maar als je daar eenmaal was aangekomen keek je toch in een behoorlijk gat wat echt HEEL steil naar beneden ging. Eenmaal de helling af viel het eigenlijk nog wel mee naar mijn idee, al was ik in m'n concentratie wel vergeten om te kijken welke kant ik onderaan op moest en daardoor kon ik dus maar net de scherpe bocht naar links maken... Een ander leuk detail zat aan het einde van de route op zo'n 40 kilometer waar we door een maisveld heen werden gestuurd. Daar zaten wat paden in waar de ondergrond van harde klei was. Aangezien die een beetje nat was had ik in het begin het idee dat het best wel glad zou zijn, maar gaandeweg kwam ik toch in een lekker ritme en kon de scherpe bochtjes toch met een leuk gangetje maken. Ik besloot daarop om er nog maar een tandje bij te zetten en eens lekker een beetje door te rijden, maar dat was een vergissing want in een scherpe haakse bocht ramde ik keihard onderuit. Mezelf gelukkig niet bijzonder zeer gedaan, maar een beetje gang maken is daarna op één of andere manier bij mij niet meer mogelijk omdat ik dan het idee heb om elk moment weer onderuit te glijden. Maargoed, om zoiets in een route te verwerken is toch wel erg leuk en omdat er verder in deze omgeving weinig spannends te beleven is heb ik de route qua funfactor toch maar drie sterren meegegeven.

De pauze had de vereniging goed voor elkaar. Die kwam na 20 kilometer en daar was thee of sportdrank te krijgen, samen met diverse dingen om te eten zoals stukken banaan, krentenbol, muesli-bol, iets wat op een soort cake leek en nog wat dingen meer.

M'n persoonlijke data: de route op het gemakje gereden en genoten van het weer en de omgeving. Aan het einde kwam ik met 43.09 km weer terug bij de voetbalvereniging en met een gemiddelde van 20.4 km/u heb ik er 2 uur, 6 minuten en 10 seconden over gedaan. De hoogst gemeten snelheid kwam uit op 29.5 km/u.

Mijn conclusie: een vereniging die zo'n route uit zet en de organisatie ervan op deze manier aanpakt en het dan ook nog voor het eerst doet is wat mij betreft goed op weg. Wil je een leuke route rijden met niet al te veel poespas dan kun je hier als het droog is heel fijn rijden, maar als er veel regen gevallen is denk ik dat het het gezien de ondergrond nog wel eens heel zwaar zou kunnen zijn. Voor mij in ieder geval voor herhaling vatbaar!



Hopelijk komt het er de aankomende week nog van om wat te trainen, al ziet het weer er voor de komende week nogal troosteloos uit. Elke dag een hoge kans op neerslag met temperaturen die ergens tussen de 14 en 17 graden zitten. Die temperatuur maakt in dit geval natuurlijk niet uit, maar het is wel zo lekker als het even droog is. Volgend weekend wordt in ieder geval een druk weekend, maar daarover later natuurlijk meer...

Vrijdag 21 september 2007.
Nog steeds is een goed begin het halve werk... Alleen gaat het in dit geval dan over het begin van het weekend... :-)
Vandaag een hele lekkere werkdag gehad met wat adressen in Friesland om te beginnen en daarna via diverse plaatsen richting huis. Het liep ontzettend goed en daarom was ik lekker op tijd thuis en kon ik mooi een duurtraining gaan doen. Die had ik eigenlijk morgen willen doen, maar er moet wat onderhoud aan m'n fiets gedaan worden en dat stond dan weer gepland voor de 29ste. Het probleem is dat we dan met de band de eerste ronde hebben met audities voor een nieuwe bassist en er zal dus niet veel tijd overblijven om te sleutelen aan de fiets. Vandaar dat ik dat dus morgen maar doe en de training naar voren heb gehaald.

Toen ik vertrok was het nog best lekker weer en voor m'n gevoel had ik me met een lange broek en een dun jasje toch te dik gekleed, maar toen het eenmaal een uur of zes geweest was koelde het best wel af en was ik dus uiteindelijk toch blij met m'n kleding keuze. Met een relatief lage inspanning (maximaal 72% = 138 hartslagen per minuut) blijf je toch al minder snel warm op de fiets, dus dat kwam uiteindelijk allemaal goed.

Al met al net geen drie uur bezig geweest (2 uur, 52 minuten en 21 seconden) en in die tijd met een gemiddelde van 24.6 km/u 70.75 km gereden. Alles dus op maximaal 72% (138 bpm) behalve alle stukken die een beetje omhoog liepen (dijken, bruggen enzovoort) want die heb ik op het grote verzet maximaal gereden om op die manier ook een beetje te intervallen. Lekker gewerkt, lekker gefietst, lekker gegeten en lekker onder de douche geweest. Een goed begin van het weekend...

Dinsdag 18 september 2007.
Iets later thuis dan verwacht van het werk, maar toch nog op tijd genoeg om een intervaltraining te gaan doen... Rustig aan begonnen met warm fietsen en gaandeweg de warm-up korte blokjes van een halve minuut gefietst die steeds 5% hoger lagen dan de op dat moment gereden hartslag. Eenmaal op gang een aantal blokken gereden van één minuut voluit, met daarna steeds twee minuten rustig fietsen.

Alles bij elkaar in 56 minuten en 29 seconden 23.26 km gereden en dan komt het gemiddelde uit op zo'n 24.7 km/u. De hoogst gemeten snelheid voor vandaag kwam uit op 42.8 km/u.

Maandag 17 september 2007.
Een goed begin is het halve werk... Om de week maar goed te beginnen was ik vandaag wel HEEL vroeg thuis, maarja... op zich ook weer geen ramp want ik heb mooi een extra duurtraining ingelast. Eén nadeel: hij moest op de spinningbike in de schuur, want buiten was het de hele dag mooi weer geweest maar na de middag viel er toch behoorlijk wat regen. Het probleem is dat ik me op die spinningbike gewoon niet uren kan vermaken. Dodelijk saai is het om de hele tijd op dezelfde plaats te zitten, maar omdat het hier om een extra training ging heb ik hem maar niet al te lang gedaan zodat ik op die manier toch nog wat puf over heb om er morgen bij de intervaltraining flink tegenaan te gaan.

Ik koos vandaag voor een 100 minuten training op een hartslag van maximaal 72% (= 138 slagen per minuut) en op die manier heb ik met een gemiddelde van 25.2 km/u precies 42 km gereden. Op zich lekker om toch wat te kunnen doen, maar ik hoop dan toch dat het morgen droog is en ik weer naar buiten kan om te fietsen...

Zondag 16 september 2007.
Gisteren voor het eerst met m'n nieuwe bassdrumvel en Iron Cobra's de studio in... Ik had hier thuis de boel zo goed en zo kwaad als het ging al een beetje afgesteld.

Om maar met het bassdrumvel te beginnen: het gaat om een enkellaags vel met standaard ringen van een soort schuim erop die de boel zouden moeten dempen en daarnaast zit er standaard een soort patch bij die je aan de slagzijde van het vel kunt monteren met drukknopjes. Het is eigenlijk een soort kussentje wat een kussen of wat dan ook in de bassdrum overbodig zou moeten maken. Zou moeten maken inderdaad wat mij betreft, want ik vind hem zonder dat dempmatje gewoon het beste klinken. Het was wel even klooien met de spanning van het vel, want normaal draai ik het vel 'net aan' om het zo maar te zeggen en dan is het goed. In dit geval dus ook maar gedaan en toen klonk hij eigenlijk niet lekker. Na wat experimenteren zit hij nu iets vaster dan anders maar komt er een lekkere dreun uit de bassdrum. Het klinkt dus lekker, maar ik vraag me af wat de meerwaarde is ten opzichte van een Powerstroke 3 bijvoorbeeld. Fans van de Powersonic zullen gelijk beginnen over die ringen die erop zitten en het dempmatje en die ringen maken wel wat verschil, maar het matje hadden ze er wat mij betreft gewoon af kunnen laten. Mijn conclusie na een middagje spelen: klinkt lekker, maar voor een tientje ofzo minder heb je een Powerstroke 3 die je naar mijn idee net zo lekker kunt laten klinken.

De Iron Cobra twin heeft nog wat gewenning nodig van mijn kant, al bevalt dit setje zo op het eerste gezicht heel goed. Het verschil met m'n Pearl pedalen zit hem met name in het feit dat de IC's op allerlei manieren zijn af te stellen. Aan de ene kant is dat prettig omdat je ze net zo af kunt stellen als je wilt, maar aan de andere kant zijn er dan weer zoveel mogelijkheden over dat je ook door de bomen het bos niet meer zou kunnen zien. In mijn geval was het afstellen van de hoek van het pedaal en het afstellen van de veerspanning voldoende om het vertrouwde gevoel van de Pearl's terug te krijgen terwijl de IC's dan toch veel makkelijker spelen. Normaal gesproken heb ik nogal de neiging om m'n voet zo ver mogelijk naar voren op het pedaal te zetten, maar bij de IC's zet ik hem om één of andere vage reden iets verder naar achter. Automatisch eigenlijk, dus zonder verder over na te denken maar het speelt wel erg lekker. Overigens zitten er de standaard beaters op en ik speelde eerst met vilt, maar dat is toch wel een groot verschil. Er is wat meer attack, maar niet zo veel dat het echt een plastic geluid geworden is. De standaard beaters van de IC's zijn ook wel van vilt, maar toch wat harder naar mijn idee... Bij de combinatie IC en enkellaags vel kreeg ik trouwens het advies om de patch toch maar te gebruiken omdat er anders deukjes in het vel zouden kunnen ontstaan tijdens het spelen en die zouden dan weer kunnen gaan scheuren. Of dit ook echt het geval zou zijn weet ik niet maar ik heb de patch er gelijk maar opgeplakt, omdat die er bij m'n vorige vel ook op zat en dat goed beviel.

Alles bij elkaar dus geen spijt, al kostte het wat meer moeite dan verwacht om het juiste geluid en de juiste afstelling te pakken te krijgen. De set is ook opnieuw gestemd en het valt me nu op één of andere manier harder op dat de vellen naar verloop van tijd toch verlopen. Misschien ligt dat aan de Emperor vellen die ik nu gebruik ofzo, maar het klinkt nu weer als een klok om het zo maar te zeggen. Vandaag de boel even verder afgemaakt en dit muzikale weekend kan eigenlijk niet meer stuk. Daarvoor is nog een reden: ik heb gisteren het nummer 'Secret Agent' van Melissa Etheridge eigenlijk pas goed ontdekt. Het komt van het album 'Lucky' wat inmiddels al ruim drie jaar oud is, maar ik ben bij deze zwaar verliefd op deze dame. Jaja, het gaat om een lesbo maar dat doet er in dit geval niet toe. Wat een nummers maakt die meid en wat een strot! Geweldig! Voor geïnteresseerden staat er hier een clipje op YouTube met het nummer...

Na al het muzikale geweld was het vandaag tijd om toch weer eens een rondje op de fiets te gaan doen. Eigenlijk zou ik met een stel mensen op de Heuvelrug een eind rond gaan trappen, maar dat ging dus door tijdgebrek deze keer even niet door. Vandaar dat ik er voor gekozen heb om een training van anderhalf uur te doen met daarin wat langere en kortere intervallen op 80% (153 bpm), 85% (163 bpm), 90% (173 bpm) en 95% (182 bpm). Alle blokken op tien minuten, behalve de 95% want die heb ik op twee minuten gezet. Daarnaast in de uiterwaarden wat techniektrainingen gedaan met klimmen en afdalen. Iets wat op de afgravingen buitendijks mooi te doen is...

Het was heerlijk om te doen na twee weken niet op de fiets gezeten te hebben en uiteindelijk kwam ik na 1 uur, 34 minuten en 21 seconden weer thuis en dat was inclusief de warm-up en cool-down. Met 37.26 gereden kilometers kwam het gemiddelde vandaag uit op 23.7 km/u en de hoogst gemeten snelheid lag op 40.3 km/u.

Zondag 9 september 2007.
Na deze week weet ik geloof ik niet eens meer hoe een fiets eruit ziet... :(. De grootste reden is dat ik op één of andere manier niet m'n bed in kom 's avonds en daardoor dus aan het einde van de werkdag geen puf meer heb om nog iets actiefs te gaan doen. Heel jammer in dit geval, want het weer was toch nog best goed de afgelopen week. Niet warm ofzo, maar toch redelijke temperaturen en nog belangrijker... het was droog! In het weekend ben ik ook druk geweest met allerlei dingen dus ik heb me best kunnen vermaken geloof ik. Hopelijk gaat het de aankomende week wat beter...

M'n drumkit heb ik inmiddels ruim 11 jaar. Eén van de eersten uit de MMX serie (Masters Custom) van Pearl en ik ben er eigenlijk nog steeds best trots op, zeker na de opknap beurt van vorig jaar (info voor degenen die dit nog niet gezien hadden). Maargoed, de techniek staat natuurlijk niet stil en de shellset is iets wat niet snel voor verbetering vatbaar is maar de hardware natuurlijk wel. Zo heb ik onlangs het zwarte DR80 rack vervangen door een 503 Curved Icon rack wat chroom van kleur is en nu vond ik het tijd om m'n basspedalen eens te vervangen. De oude Pearl twin is vanaf gisteren vervangen door de Iron Cobra twin van Tama en omdat ik hem nog voor een leuke prijs mee kon krijgen heb ik voor de chrome versie gekozen:







Compleet met stevige koffer voor onderweg:







Omdat ik toch bij Jac Bogers was besloot ik ook het slagvel van de bassdrum maar gelijk te vervangen en eigenlijk wilde ik hier een Powerstroke 3 van Remo op zetten, maar de PowerSonic van Remo is weer iets nieuws en schijnt goed te klinken. Het is een beetje een gok, maar ik ga die PowerSonic toch maar eens proberen de komende tijd en mocht hij niet bevallen dan zet ik er alsnog de Powerstroke 3 op:





Verder had ik nog wat reserve vellen voor m'n snare in bestelling staan (Renaissance Powerstroke 3, ook van Remo) en daar waren er nu twee van binnen dus die zijn ook gelijk maar mee naar huis gekomen. Damn... Vrouwen gaan snoepen en winkelen als ze ongesteld zijn, maar volgens mij was ik dat gisteren ook ofzo... :-)

Aankomende week het vel maar eens thuis op zetten en de boel een beetje stemmen, voor zover als dat hier thuis gaat. Tegelijk kan ik dan ook even naar de basisinstellingen van de Iron Cobra kijken en zaterdag is het weer studio-tijd, dus dan kan de boel mooi helemaal afgesteld worden. Alweer genoeg te doen dus in de aankomende week...

Zaterdag 1 september 2007.
En zo is er alweer een maand om en wat gaat de tijd toch hard. In de afgelopen maand toch nog ruim 695 km op de fiets gezeten en dat is natuurlijk best veel, maar of het ook echt nut heeft gehad als 'inhaalslag' moet natuurlijk nog blijken. De maand september ben ik begonnen met een soort gecombineerde training, waarbij het voor een deel een duurtraining is maar aan de andere kant ook wel weer een beetje een intervaltraining. Drie zones om in te traine, namelijk zone 1: 153 slagen per minuut (= 80%), zone 2: 163 slagen per minuut (= 85%) en zone 3: 173 slagen per minuut (= 90%) en die zones wisselen elkaar per vijf of per tien minuten af. De training zag er dan als volgt uit:

- Warming up fietsen en rustig opbouwen naar tien minuten zone 2 (85%)
- Vijf minuten zone 3 (90%)
- Vijf minuten zone 2 (85%)
- Tien minuten zone 3 (90%)
- Vijf minuten zone 2 (85%)
- Vijf minuten zone 1 (80%)
- Tien minuten zone 2 (85%)
- Vijf minuten zone 1 (80%)
- Vijf minuten zone 2 (85%)
- Tien minuten zone 1 (80%)
- Vijf minuten zone 2 (85%)
- Vijf minuten zone 1 (80%)
- Tien minuten zone 2 (85%)
- Vijf minuten zone 3 (90%)
- Vijf minuten zone 2 (85%)
- Tien minuten zone 3 (90%)
- Vijf minuten zone 2 (85%)
- Vijf minuten zone 1 (80%)
- Afbouwen naar 72% en lager tijdens het uitfietsen

Tijdens het uitfietsen had ik op deze manier eigenlijk nog iets langer door moeten gaan, maar ik vond dat ik m'n best alweer aardig had gedaan dus ben ik toch maar richting huis gereden om daar lekker onder de douche te gaan. Tijdens dit rondje heb ik met een gemiddelde van 27.4 km/u in een tijd van 1 uur, 55 minuten en 25 seconden 52.72 km gereden. De maximale snelheid kwam deze keer uit op 36.2 km/u.